Vlieg en ik achterover geklapt!!

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 09:54

Misschien een idee voor je om je wat te verdiepen in Natural Horsemanship? Dan wordt het meer samenwerken met Vlieg dan met elkaar vechten zoals nu. Hij heeft een dominantieprobleem schrijf je, en als ie lichamelijk straks weer helemaal goed is, zou ik daar eerst eens mee beginnen. Anders blijf je hier de hele tijd verder mee zitten. En het is misschien niet nodig! Je leert dan technieken waar je paard veel steun aan kan hebben en zich niet zo verzet. maar het kan idd zijn dat er een lichamelijk oorzaak zit. Ik hoop dat je dan begrijpt dat je goed naar je paard moet luisteren en niet ervan uitgaat dat ie eigenwijs is, maar hij probeert je iets duidelijk te maken, wat door jou werd genegeerd. Hij heeft pijn. Je kan geen fijne band verwachten als je hem dan toch dwingt door de pijn heen te lopen. Met natural horsemanship leer je de kleine signalen van je paard herkennen. Het klink misschien wazig, dat zou ik 2 jaar geleden ook gezegd hebben, maar het werkt ECHT!!
In ieder geval veel succes vrijdag met de fysio en met je Vlieg (erg leuke naam!!)

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 22:26

DANIenVLIEG schreef:
ja ik vind NH wel leuk, maar hij moet gewoon leuisteren.
eht is echt niet alleen pijn hoor, miss een heel klein beetje.
maar hij bijt en alles en je merkt dat ie gewoon irri is.

met NH leer jij juist om duidelijk te zijn, soms hard, maar dan op een manier die dicht bij het paard ligt zodat ie het snel, soms echt heel snel begrijpt. Het voorkomt misverstanden. Omdat het eigenlijk al fout zit in de communicatie en je op een punt bent beland dat je zegt: alles leuk en aardig, maar ik ben de baas en Vlieg moet doen wat ik zeg (wat ik best kan begrijpen na je avonturen) is het toch raadzaam om hier wat tijd aan te besteden. Er zijn goede instructeurs die je erbij kunnen helpen. Ik heb zo een manse 3 jarige hengst in 30 minuten zien veranderen van een enorm poesterig spook in een meewerkend paard. je zag de knop bij 'm omgaan echt indrukwekkend!!! Je moet het een keer gezien hebben voor je snapt wat het effect kan zijn.
(het klinkt alsof ik het licht gezien heb, maar het was voor mij na 20 jaar in het dressuur wereldje echt een eyeopener. Niet dat ik nu western ben geworden, maar het grondwerk van de NH probeer ik nu wel toe te passen)
Laatst bijgewerkt door paars op 12-08-04 22:30, in het totaal 2 keer bewerkt

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 22:49

ha ha Haha! , je moest de reactie van mijn instructeur eens zien!! Die vind dat ook allemaal maar zweverig gedoe. Staat er echt niet open voor. De andere mensen bij mij op stal geloven er ook niet in, maar laten me wel m'n gang gaan en vinden het toch wel interessant. Het is dat ik doordat ik via de opfok er mee in aanraking ben gekomen en zo spelenderwijs het ben gaan waarderen. Anders dacht ik er nog precies zo over als jij. Maar ik ben óm, zoals je nu wel hebt begrepen.
Ik ben benieuwd wat de fysio morgen vindt!!

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 08:34

Dani probeert het al een tijdje via haar "eigen" methode......
(ja ik hou vol.... Schijnheilig , want Dani moet langer mee dan vandaag !!)

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 09:13

Mies2 schreef:
Ik bedoel mijn paard kon niet ander dan pmhoog komen en je er afgooien toen hij net ingereden was ma na 2 jaar deed hij het nog...
Als ik hem niet elke dag weer zo giganties op zijn vlikker had gegeven had ik nu niet dat paard gehad wat ik nu heb...Nu is het een super fijn paard!

Nou ja, over dat soort geklungel heb ik het dus...Mies2. Ja sorry hoor, maar nou word ik een beetje boos. Je hebt je wil door te slaan opgelegd aan je paard en dan beweer je een "super fijne band" met 'm te hebben?? Knap gedaan hoor....(maar geloof je het zelf?) Je moet wel bedenken dat je paard hier de afhankelijke partij is. Als je doorgaat met hem op z'n flikker te geven, houdt het uiteindelijk wel eens op ja......maar dat is dus duidelijk NIET de manier!!! Misschien op jouw leeftijd Schijnheilig nog een beetje openstaan voor andere ervaringen? Kan je echt een hoop van leren.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 15:18

Gebant?? Wat betekent dat Blond ? Klinkt niet goed in ieder geval.....
Wens haar maar veel succes met het masseren en het longeren. Hopelijk gaat het dan volgende week al iets beter met z'n rug! (wel fijn dat ze in ieder geval IETS gevonden heeft, hopelijk verklaart het Vlieg's lastige gedrag!)

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 23:03

Dank je wel LudvaTossa. Dus Dani heeft het te bont gemaakt. Oeps. Da's niet handig van d'r.....

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten