Op barley gehangen

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-01 12:21

Vandaag Barley opgezadeld en naar de kleine bak genomen. dat opzadelen gaat al best goed. Toen de stijgbeugels aan het zadel gemakt. dat was even paniek en ze sprong weg. mijn vader had haar vast maar de stijgbeugel bungelde los nnaar beneden en kwam tegen haar been aan. ze wilde dus weg maar kwam vrij vlug weer bij haar positieven. Toen de stijgbeugels goed astgemaakt en opgestoken.

Toen heb ik haar aten rondlopen. Ze gallopeerde natuurlijk in het rond maar dat doet ze zonder beugels ook. Toen de stijgbeugels naar beneden. Ook hierbij galoppeerde ze maar het was vrij rustig. geen gebok en geen gesjees. Gewoon een net galopje.

Toen ze na 20 minuten een beetje moe werd had ik zin om op haar te gaan zitten. ik wist dat dat te vroeg was dus ben ik er maar eerst aan gaan hangen. De linkerkant was behoorlijk eng. steeds spurte ze weg. De rechterkant ging goed. Ik heb(na een paar keer proberen) helemaal met mijn voet in de stijgbeugel gestaan en zelfs al over het zadel gehangen. links lukte het echter niet. Vreemd he? Zodra ik hetzadel pak en er een beetje aan trek draaid ze al weg. Nou ja op het laats bleef ze een keer netjes staan.

Ik was tevreden en heb haar toen weer lekker op de wei gezet. Ik weet het zeker dit gaat goed komen al duurt het nog jaren.. Knipoog

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-01 12:26

Ja ze kan heel goed bokken. Toen ik voor het eerst het zadel erop leggen heeft ze dat laten zien. jeetje met vier benen tegelijk d elucht in. Rug helemaal bol. ze kwam wel 1 meter boven de grond en dat is niets overdreven. het was echt even rodeo. maar eigenlijk is ze geen bokker. Ik zie het niet zo vaak. zelfs op de wei als ze lekker dol doet bokt ze niet. ze gaat wel heel hard galopperen en met haar hoofd zwaaien. nu maar hopen dat ze niet gaat bokken met mij erop. Huilen

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-01 16:56

ehh longeren? dat is rondracen. Ze begrijpt het allemaal nog niet goed en vindt het gewoon leuk om keihard te gaan draven en te galopperen. ik heb nu nieuwe bijzetteugels gekocht en die zijn erg fijn. Ze kan haar hoofd niet meer zo omhoog doen en dat maakt het scheuren ook minder. Ze is trouwens wel heel lief hoor.

Ik zou er best wel op willen zitten. Maar dat is nog een beetje te vroeg. Als alles voorspoedig gaat zit ik er wel eerer op als augustus maar dan nog niet om te rijden. Dat ga ik allemaal later doen. Ik wil alleen van de warmte gebruik gaan maken. is ze vlugger moe en hopenlijk wat rustiger. We zien wel.

Wel leuk al die intresse. Vindt het ook leuk om te delen. En natuurlijk zijn tips van harte welkom. Ik wil haar helemaal zelf gaan inrijden. Als ze echt lastig wordt dan laat ik het doen. Maar ik denk dat het wel meevalt. Ze is niet echt lastig alleen nog jong en ongedurig. Ze kent natuurlijk nog helemaal niets. Dat merk je af en toe wel hoor

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-01 00:12

Hoi ikke
Ik heb er ook al over nagedacht wat de reden kan zijn. het enige wat ik kan bedenken is dat ze links wegdraaid omdat ik het daar voor het eerste heb geprobeerd. nu even afwachten wat ze een volgende keer doet.

Ik ga dan beginnen bij rechts en dan pas naar links. Ik denk dat er ook een reden achter bepaalde dingen zit. maar kan hem nu nog niet meteen ontdekken. Och ja we hebben geduld.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot, jokari, Lalladidoo, laura22, Lucia88, Macs en 48 bezoekers