Moe op de wei

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 11:35

Aramat schreef:
Ik zou <span id="GAMBLE" class=xxxxkeyword onmouseover="onmo(this);" onmouseout="inMenu=false;hide(this);">Gamble</span> ook niet 24 uur in de wei willen. Als ik zie hoe moe hij aan t eind van de dag is als ie in de wei heeft gestaan ben ik blij dat ie 's nachts op stal kan. Op stal neemt ie zn rust, ligt ie lekker te slapen en op de wei blijft ie altijd maar door vreten en opletten. Heb wel meer mensen gehoord die hun paard om die reden 's nachts op stal hebben hoor..



ik heb die reden ook inderdaad alleens vaker gehoord!
mickey zelf is met dit weer aan het einde van de dag echt doodmoe,hoefde ik vaker nog niet eens meer te gaan rijden,en ze gaat dan al vroeg liggen in de stal,en staat alleen te suffen,alleen van een hele dag op de wei.

veel mensen bij ons op stal zetten de paarden of s'morgens/s'avonds buiten of s'nachts.
want er zijn super veel van die steekbeesten en die felle zon,is niet echt prettig voor ze.

die paarden die de hele nachts buiten hebben gestaan,staan overdag bijna de hele dag te slapen en je ziet gewoon hoe moe ze zijn.

dus ik vind het niet echt om te lachen,en snap die mensen best Lachen

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*


beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 11:37

MarijeR schreef:
Ik denk dat ik ze maar eens 2 weken op stal ga houden. Kunnen ze lekker uitrusten


dit vind ik ook een beetje kinderachtig hoor....

ze bedoelen gewoon met dit warme weer,dat ze sneller moe zijn enzo.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 11:47

Ineke2 schreef:
Vind het gewoon de gekste reden die ik ooit gehoord heb en zo te lezen zijn een aantal mensen dat met mij eens en een aantal ook niet.


denk dat dat inderdaad wel zo is.
aangezien ik die reden hier vaker ook al heb gehoord.

ik denk dat dat de meningen van die uitspraak verdeeld liggen,die een vind het wel,en de andere vind dat het niet zo is.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 12:26

marijeR

dan krijg je weer van ja vroeger,en toen de paarden nog wild waren.
in een toppic schreef een bokker dit:

Feetje schreef:
Moeilijke discussie verder, het paard is te ver "gecultiveerd" om nog te zeggen van "terug naar de natuur" vind ik, het is sowieso niet natuurlijk voor een paard om uberhaupt met de mens in aanraking te zijn, dus als je echt "back to nature" wil met je paard moet je het ergens droppen op de steppe in Mongolië....


ben het helemaal met haar eens.



maar zoals wij,die op een manege staan en de weien hebben zonder in/uitloopstal.
en je zet je paard op de wei,en ziet hem erna hinnekend langs de draad op en neer rennen dat die eraf wil,en in de stal echt lekker tot rust komen,dat zegt mij toch genoeg Lachen
en ik zie duidelijk dat mijn paard het heerlijk vind om erna lekker sávonds naar stal gebracht te worden.

kijk,zoals jij die een in/uitloopstal hebt bij de wei,ja dat is natuurlijk heerlijk voor ze,en dan zou ik ze ook gewoon laten staan waar ze willen.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 12:55

ja ik weet dat het toppic daar over gaat hoor,het was meer een voorbeeld wat ik erbij noemde.
dat paarden toch wel soms echt moe zijn sávonds en naar de stal willen,dat ik dat van meerdere heb gehoord,en het zelf bij mijn merrie ook zie.

maar goed,zoals ik al eerder schreef,iedereen heeft daar zijn eigen mening over Lachen

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dennis, desireeee_x, nessinator, Vagabondo en 89 bezoekers