Tjalko heeft een zomerkapsel!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Tjalko heeft een zomerkapsel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 09:35

Een paar maanden geleden heb ik er al een keertje mee gedreigd, maar toen durfde ik de stap niet te nemen. Nu wel! Tjalko zijn manen van bijna een meter zijn verleden tijd, hij heeft een zomerkapsel! Ik was die lange klamme pieken zo ontzettend zat! Het zag er alleen maar mooi uit als ik een half uur aan het ontklitten was, maar daardoor bleven er haast geen manen meer over.
Afgelopen zaterdag heb ik het mes erin gezet en nu laat ik heb even een weekje hangen. Het ziet er nog een beetje aangeveretn uit, maar ik wil ze eerst even laten uithangen om dan volgend weekend de rest mooi te maken. Zijn voorpluk komt dan ook (heel voorzichtig aan de beurt)...

Kijk en huiver.....

Zo was hij op zijn mooist:
Afbeelding

En zo is hij nu:
Afbeelding

Afbeelding

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 09:37

Vind het andere wel mooier,maar vind dit ook zeker niet mis hoor.
En het voor jouw ook natuurlijk makkelijk Knipoog

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 09:43

Oei... Bloos! Ik vind lange manen niet zo mooi, ondanks dat het bij sommige rassen hoort...
Stiekem vind ik het wel zonde! Misschien heb je een foto van hoe het eruit ziet als je niets had gedaan met zijn manen. Want de eerste foto is vast niet zoals hij de hele dag door wei loopt Haha!

Dapper dat je de stap hebt genomen, ik kan me voorstellen dat het een stuk fijner is korte manen.

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 09:46

Wat er ook nog bij komt is dat hij elke dag met een beschuimde hals onder zijn manen stond en gevlochten laten was ook geen optie omdat hij dan alles eraf schuurde...

Kitty

Berichten: 7697
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 09:49

Nu is hij veel stoerder, veel minder barbie-paard.
Dit is vast veel fijner voor hem. Knap trouwens dat je toch die stap gezet hebt.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 10:08

Sorry dat ik het zeggen moet, wat vind ik dit ZONDE!! echt, een fries hoort met lange manen. Was altijd al jalours op de lange lokken van jou fries! Echt heeeeel jammer. Begrijp best dat het veel makkelijker is, maar hoe lang is het nou warm in het jaar? Nou ja, het is gedaan....

Is hij eigenlijk weer helemaal hersteld van zijn blessure?

Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 10:36

hahaha, je hebt toch gedaan!!! ergens verbaast me dat ook weer niet Haha! Ik vind het wel leuk en joh, als je er spijt van krijgt dan groeien ze wel weer! Ik kom het woensdag wel live bekijken!

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 11:05

wij hebben dat probleem met onze tinkers ook.. maar ik vlecht ze in lange vlechten en ik heb nergens last meer van die kleffe manen.

Ik borstel ze eerst uit en dan met een soort cocoswax tegen piek en kroes haar smeerde ik ze in en dan in lange vlechten. gewoon week laten zitten of 2 en dan opnieuw.
Ik vind het erg zonde.
Bij een rijpaard zou ik het mischien wel gedaan hjebben ,maar met rassen die van nature lange manen hebben vind ik het echt zonde..

sorry ik zou het NOOIT gedaan hebben

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 11:09

Ik vind het zo mooier en paardvriendelijker. Hij ziet er ook niet meer zo verwijfd uit Haha!

arinda

Berichten: 2542
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 11:14

wel mooi dat je die voorpluk hebt laten zitten

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 11:25

Eleonoor schreef:
echt, een fries hoort met lange manen. Is hij eigenlijk weer helemaal hersteld van zijn blessure?


Dat is net zo waar als dat een fries voor de kar hoort... Tjalko is en blijft een Fries, dat zit in zijn karakter en zijn bloed en gelukkig niet in zijn haren. Ik heb het altijd het enige nadeel gevonden aan de Fries, al dat haar!
Hij is gelukkig weer helemaal hersteld en we zijn weer lekker aan het werk.

Pocahontas

Berichten: 593
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 11:26

Sorry,maar ik vind het ook vreselijk zonde... Bloos

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 11:26

Cayusejuhh schreef:
wij hebben dat probleem met onze tinkers ook.. maar ik vlecht ze in lange vlechten en ik heb nergens last meer van die kleffe manen.

Ik borstel ze eerst uit en dan met een soort cocoswax tegen piek en kroes haar smeerde ik ze in en dan in lange vlechten. gewoon week laten zitten of 2 en dan opnieuw.
Ik vind het erg zonde.
Bij een rijpaard zou ik het mischien wel gedaan hjebben ,maar met rassen die van nature lange manen hebben vind ik het echt zonde..

sorry ik zou het NOOIT gedaan hebben


Ik vind dat er dus echt niet uitzien, van die lange vieze vlechten met strootjes erin... Ik hou ervan als mijn paard er elke dag gelikt uitziet. Daar besteed ik veel geld en tijd aan en dit kapsel past daar veel beter bij.

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 11:27

arinda schreef:
wel mooi dat je die voorpluk hebt laten zitten


Die gaat er van de week voor een deel aan! Ik vind het nu geen porum!

Alja

Berichten: 25594
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 11:31

vind dit echt heel gaaf staan, had je topic een tijdje terug ook al gelezen dat je het wou doen maar nog niet durfde maar heel stoer dat je het nu wel hebt gedaan, alleen de voorpluk nog ff milimeteren Haha!

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 11:31

Marijn4045 schreef:
Die gaat er van de week voor een deel aan! Ik vind het nu geen porum!


Nu huiver ik echt, echt heeeel zonde....

Wel fijn dat hij weer goed is!

Tja, smaken verschillen. Dit is nou eenmaal niet mijn smaak. Dan maar een paar weken in het jaar met strootjes in zijn manen dan 365 dagen per jaar met een 'kale' fries.

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 11:33

Het groeit toch gewoon weer aan? Kan me niet voorstellen dat een Fries na het plukken kaal blijft. Haha!
Het zal vanzelf wel weer wat langer worden, maar dat het een Fries is betekent toch niet dat hij er als een Barbiepaard uit hoeft te zien?

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 11:36

Eleonoor schreef:
Nu huiver ik echt, echt heeeel zonde....

Wel fijn dat hij weer goed is!

Tja, smaken verschillen. Dit is nou eenmaal niet mijn smaak. Dan maar een paar weken in het jaar met strootjes in zijn manen dan 365 dagen per jaar met een 'kale' fries.


Hihi, en hij heeft ook al jaren geen sokken meer! Ik ben denk ik echt een schande voor het Friese ras Bloos!

Het mooie is dat er elke maandag en groep friesen bij ons op stal traint en daar kreeg ik gister toch wat agressieve blikken van... Ik geloof niet dat ik nog echt welkom ben (was ik ook niet van plan om mee te doen, maar toch...)

Het overgrote deel van zijn voorpluk blijft eraan hoor, het gaat me alleen om die paar haren die nu langer zijn dan zijn neus. Het is namelijk niet echt een gezonde volle bos, maar meer een dood bosje LANG haar.
Laatst bijgewerkt door Mrijn op 10-08-04 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 11:37

Billy schreef:
Het groeit toch gewoon weer aan? Kan me niet voorstellen dat een Fries na het plukken kaal blijft. Haha!
Het zal vanzelf wel weer wat langer worden, maar dat het een Fries is betekent toch niet dat hij er als een Barbiepaard uit hoeft te zien?


Dat is dus helemaal mijn punt! Is een Fries geen Fries meer als er geen manen meer aanzitten? Er zijn ook zat KWPN-ers met lange manen, dat zou ook tegennatuurlijk zijn dan?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 11:38

hihihihi................ geweldig!!!! zo heerlijk tegendraads Haha! Haha! Haha!:D

Ach een fries met een korte kop is gewoon net zo wennen als een rottweiler met staart........... maakt voor het dier niks uit

Kikka

Berichten: 4687
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 11:40

Eigenlijk is het niet eens zo heel lelijk Haha!

Staat wel stoer Tong uitsteken

TotalMona
Berichten: 173
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 11:41

soooo.... zag er eerst mooi uit, maar nu heeft hij een verfrissende uitstraling!! ziet er luek uit Haha!

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 11:44

gijsenkim schreef:
hihihihi................ geweldig!!!! zo heerlijk tegendraads Haha! Haha! Haha!:D


Dwarsliggers begraven ze moeilijker, toch? Haha!

Aman__
Berichten: 1510
Geregistreerd: 18-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 11:55

Marijn4045 schreef:
Het mooie is dat er elke maandag en groep friesen bij ons op stal traint en daar kreeg ik gister toch wat agressieve blikken van... Ik geloof niet dat ik nog echt welkom ben (was ik ook niet van plan om mee te doen, maar toch...)



Sta jij dan op de Hoeve in Naaldwijk? Daar is altijd de Friezen carrousel daar rijden ook mensen van mijn stal volgens mij met mee.

Emilia

Berichten: 4042
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Ergens op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 11:57

Sorry hoor, maar vind dit echt niet mooi!Hij had zulke lange manen. Een fries zonder lange manen, vind ik geen fries meer. Jij schrijft dat het zo'n werk was om die manen te kammen, maar als je een fries hebt, dan weet je dat toch. Moet je maar een ander ras nemen!