drenthe

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
twist

Berichten: 701
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: den Haag

drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-04 11:16

hoi ik ben twister
ik ben een tinker en ik sta in witten tegen assen aan
maar goed er zijn niet veel paarden die we tegen komen in het bagelhuizen
om eens een gezellie stukie mee te gaan rijden het lijkt me zo leuk
om eens een keer met mensne van bokt af te spreken en dan eens een
keer te gaan rijden in hte bagelhuizen want het is daar goed te doen hoor
nou ik hoop dat er iemand is die samen met mij een galoppie willen nemen Knipoog

groet twist (jaimy )

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 11:33

Had je dit vorig jaar gevraagd dan was ik graag een stukje met je meegereden Knipoog Ik heb zelf een paard gereden die in Witten staat.
Maar ik weet toevallig dat er 2 bokkers in Witten hun paard hebben staan. (of iig eentje, kan zijn dat er een verhuisd is naar een ander adres)
En in de toekomst zijn er bij de manege vast mensen die een rit met je willen maken.
(PB Riëtte eens, zij woont aan de andere kant van de plas en weet mooie routes aan de kant van het Fochteloërveen)
Tip: het bos van Smilde, te bereiken via het fietspad langs de TT-baan.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 17:33

Ja en had je dit een aantal maanden eerder gevraagd, had ik ook weleens een buitenritje willen maken Haha!
Ik kom je weleens tegen als ik met de honden bij de Baggelplas loop.
Je hebt een bokker op stal staan bij jou

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 17:34

Cody schreef:
Had je dit vorig jaar gevraagd dan was ik graag een stukje met je meegereden Knipoog Ik heb zelf een paard gereden die in Witten staat.
Maar ik weet toevallig dat er 2 bokkers in Witten hun paard hebben staan. (of iig eentje, kan zijn dat er een verhuisd is naar een ander adres)
En in de toekomst zijn er bij de manege vast mensen die een rit met je willen maken.
(PB Riëtte eens, zij woont aan de andere kant van de plas en weet mooie routes aan de kant van het Fochteloërveen)
Tip: het bos van Smilde, te bereiken via het fietspad langs de TT-baan.



Het Kyllotsbos bedoel je?!
Het Asserbos is ook leuk om te rijden

ellepel

Berichten: 47333
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 13:44

moeten ze niet steeds alles afsluiten met prikkeldraad!!!

maar okee, sluiproutes genoeg....... Cool

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 14:19

ellepel schreef:
moeten ze niet steeds alles afsluiten met prikkeldraad!!!

maar okee, sluiproutes genoeg....... Cool



Waar zetten ze alles af met prikkeldraad dan? In het Kyllotsbos in Smilde niet iig daar is een officieel ruiterpad!

ellepel

Berichten: 47333
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 10:12

ik bedoel dat bos als je het zandpad opgaat aan de zijkant bij de baggelhuizerplas, daar staan drie pony's een haflinger een witte en een shet, daar is ook ene bos waar je rijden kunt.

mag officieel niet.. maar ja d'r mag zoveel niet Tong uitsteken

vraag me trouwens af, je hebt het oefenterrein valkvoor de TT baan, kun je daar ook met je paard rijden? heb er niet echt ene ingang kunnen vinden..

Rainbowgirl

Berichten: 519
Geregistreerd: 02-07-04
Woonplaats: Hijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 10:54

Bij Hooghalen heb je ook een heel mooi bos om te rijden, alleen ik weet
zo even nie hoe die heet of hoe je er komt, lekker slim hè? Tong uitsteken
Maarjah er is daar een mooi bos haha, daar heb ik vaak gereden met mijn
oude verzorgpony, kan je heeeerlijk crossen Lachen

Trouwens nog één bij Hooghalen, als je bij de rotonde het spoor over gaat
en dan meteen rechts gaat het zandpad op...dat afrijden en heb je ook
super mooi bos, mooie omgeving Lachen

Jammer dat ik geen verzorgpony/paard meer heb, anders wou ik echt wel mee

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 13:19

ellepel schreef:
ik bedoel dat bos als je het zandpad opgaat aan de zijkant bij de baggelhuizerplas, daar staan drie pony's een haflinger een witte en een shet, daar is ook ene bos waar je rijden kunt.

mag officieel niet.. maar ja d'r mag zoveel niet Tong uitsteken

vraag me trouwens af, je hebt het oefenterrein valkvoor de TT baan, kun je daar ook met je paard rijden? heb er niet echt ene ingang kunnen vinden..



Dat bos wat jij bij de Baggelhuizerplas bedoeld, kan je een stuk verder op wel in. Daar staat nu geen hek meer. Ik zou maar niet op het oefenterrein gaan rijden, het is levensgevaarlijk en als ze je daar weg plukken ben je wel de klos. Het is van defensie en die willen daar geen ander mensen op het terrein.

ellepel

Berichten: 47333
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 19:54

hehe weet ik, ik rijd er altijd,.
dat hek staat er juist steeds weer, dat maken ze, maar t prikkeldraad is alweer weg

maar dat andere terrein lijkt me best groot, en heb vanmiddag gezien dat er een eind verderop richting de tt-baan een paadje zit, volgens mij lopen daar aardig wat mensen rond.

en als ik erheen ga dan zowiezo savonds, anders is t mij te druk bij de weg...

Rainbowgirl

Berichten: 519
Geregistreerd: 02-07-04
Woonplaats: Hijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 20:04

MISTRAL94 schreef:
Dat bos wat jij bij de Baggelhuizerplas bedoeld, kan je een stuk verder op wel in. Daar staat nu geen hek meer. Ik zou maar niet op het oefenterrein gaan rijden, het is levensgevaarlijk en als ze je daar weg plukken ben je wel de klos. Het is van defensie en die willen daar geen ander mensen op het terrein.


Hoezo is het daar zo gevaarlijk Verward
Ben er al een paar x langs/door gekomen maar zie echt nooit iemand...
Krijg je dan trouwens een boete ofzow?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 20:29

MISTRAL94 schreef:
Het Kyllotsbos bedoel je?!
Het Asserbos is ook leuk om te rijden

Ja ik denk dat ik het Kyllotsbos bedoel ja.
Langs het defensieterrein richting Smilde, via het ruiterpad, en dan richting bos. Je komt dan ter hoogte van Hoogersmilde uit.
Dat is een leuk rondje om te rijden. Veel brede bospaden en veel bermen en zandpaden in de omgeving.

Het defensieterrein is inderdaad niet toegankelijk meer voor paarden.
Wel frustrerend, want het is een mooi stukje hei waar je naar zit te kijken Haha!
Maar de ingangen zijn ook afgezet met hekken met prikkeldraad, ze hebben er ook schietoefeningen, dus ook al kon je erin, zou ik het nog niet doen

twist

Berichten: 701
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-04 21:55

ellepel schreef:
ik bedoel dat bos als je het zandpad opgaat aan de zijkant bij de baggelhuizerplas, daar staan drie pony's een haflinger een witte en een shet, daar is ook ene bos waar je rijden kunt.

mag officieel niet.. maar ja d'r mag zoveel niet Tong uitsteken

vraag me trouwens af, je hebt het oefenterrein valkvoor de TT baan, kun je daar ook met je paard rijden? heb er niet echt ene ingang kunnen vinden..


nou je mag in baggelhuizerplas wel rijden daar achter hoor
ik heb het na gevraagt en bij de tt baan mag het dus echt niet helaas Knipoog

groet jaimy

twist

Berichten: 701
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-04 21:57

ja maar oke wie wil er eens een keer gezellie mee rijden ? haha
waar het dus wel mag Knipoog

groet jaimy

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 19:02

Cody schreef:
Ja ik denk dat ik het Kyllotsbos bedoel ja.
Langs het defensieterrein richting Smilde, via het ruiterpad, en dan richting bos. Je komt dan ter hoogte van Hoogersmilde uit.
Dat is een leuk rondje om te rijden. Veel brede bospaden en veel bermen en zandpaden in de omgeving.

Het defensieterrein is inderdaad niet toegankelijk meer voor paarden.
Wel frustrerend, want het is een mooi stukje hei waar je naar zit te kijken Haha!
Maar de ingangen zijn ook afgezet met hekken met prikkeldraad, ze hebben er ook schietoefeningen, dus ook al kon je erin, zou ik het nog niet doen


Tenzij je de schietschijf wilt zijn Haha! Dan kan je het altijd proberen.
Volgens mijn vriend (militair) kan je op het oefen terrein, in Havelte wel mooi rijden en mag je daar ook rijden. Alleen ja dat is wel een beetje uit de buurt.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 19:05

twist schreef:
nou je mag in baggelhuizerplas wel rijden daar achter hoor
ik heb het na gevraagt en bij de tt baan mag het dus echt niet helaas Knipoog

groet jaimy



Klopt je mag bij de Baggelhuizerplas wel gewoon rijden er zijn daar ruiterpaden. Je mag alleen van 1 april tot 1 oktober niet op het strandje rijden. Helaas ik kan niet met je mee tenzij ik er naast ga rennen Knipoog

twist

Berichten: 701
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-04 20:48

nou je kan toch wel hard rennen ?
hahaha
neej hoor meis het is wel jammer
groet jaimy

Olevalover

Berichten: 1726
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 11:37

waar ligt dat?

twist

Berichten: 701
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-04 11:45

dat ligt in drenthe hahaha
neej weet je niet waar dat ligt joh nou ja zeg dat ligt tegen assen aan
je weet wel Knipoog
hoezo kom je rijden ?

gret jaimy

Olevalover

Berichten: 1726
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 11:54

twist schreef:
dat ligt in drenthe hahaha
neej weet je niet waar dat ligt joh nou ja zeg dat ligt tegen assen aan
je weet wel Knipoog
hoezo kom je rijden ?

gret jaimy


ow..das best nog een eindje weg..ik woon bij diever/dwingeloo in de buurt..dus..en we hebben geen trailer... Verdrietig

twist

Berichten: 701
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-04 16:57

tja sorry ik heb ook niet een trailer vandaar dat ik vraag of er mensen zijn in de buurt van assen Knipoog
helaas Boos!

groet jaimy

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 21:02

He dan heb ik jou wel eens zien rijden! Ik ben dus de Riette ie Cody bedoelt. Dat boes naast Baggelhuizer plas mag je nu wel weer in. Het is een tijlang in beheer geweest door een hele fanatieke meneer. Die heeft overal hekken geplaatst. Nu is hij er niet meer, ik heb er nog nooit weer iemand gezien, de hkken staan er alleen nog uit gemakzucht. Bij dat stuk akkerland naast ht fietspad zet de boer wel prikkeldraad, maar dat is volgens mij meer voo mensen die de honden daar uit laten of anders jongelui die zitten te etteren.
Het militair oefenterrein dat an de TT ligt kun je nu niet meer op. Een tijdje kon je het vanaf Laaghalerveen bereiken (klein stukje), maar daar hebben ze ondertussen ook al wildroosters geplaatst. Het grote terrein aan de andere kant van de weg van de TTbaan (dus tegen de snelweg aan) kun je wel op met paard. Dat zijn hele mooie brede zandpaden, magnefiek om stukken te galopperen, en je kunt oorrijden tot onder de rook van Hooghalen.
Net wat Cody ook zegt is het Kyllotsbos (bij Smilde) ook erg leuk. Overgens het Fochteloerveen (mijn achtertuin zeg maar) is echt gaaf. Hoewel je daar op het moment niet kunt wezen vnwege de blinde vliegen.

ellepel

Berichten: 47333
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 21:34

maar is volgens mij best wel een eind rijden..
ben wel eens via witten die kant op geweest, maar vind het en behoorlijke rit, en tegen de tijd dat ik er ben heb ik alweer wat kilometers erop zitten..


officieel mag je het bos naast de plas ook niet in.

er staan van die mooie groene bordjes waar ook verboden voor paarden op staat, maar niet dat het mij wat uitmaakt, ik rijd overal eigenlijk wel, heb gelukkig nog nooit problemen ergens gehad, alleen complimenten..

maar zowiezo.. waar ik vroeger met mijn pony stond kon je alleen langs de weg dus wat dat betreft kun je hier geweldig mooi rijden. *LOL*

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 08:56

`Die bordjes naast de plas staan daar met name omdat er crossfietsers waren die de boel kapot reden. De dag nadat de bordjes er stonden heb ik op hoge poten een email gestuurd naar SBB dat ik het belachelijk vond dat wij daar alsa ruiters en menners niet van de natuur mochten genieten, terwijl wij over het algemeen, veel minder afval achterlaten als die wandelaars. Ze hebben toen mondeling bevestigd dat wij als ruiters en menners daar gewoon mogen rijden (mits op paden natuurlijk).
Het bos richting veenhuizen (gevangenis( mag je niet in, daar zijnze wel heel streng (ben ik dus een paar keer weggestuurd).

twist

Berichten: 701
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-04 12:10

ja daar zijn ze wel streng ja
maar goed iemand zin in een rit ?
whaha lijkt me wel gezellie
ik hoor het wel

groet jaimy