Je zou ze toch in elkaar slaan!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Je zou ze toch in elkaar slaan!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-02 22:20

Nou, vandaag waas het heerlijk weer en ik zat me dus echt dood te ergeren aan school (als het mooi weer is wil ik naar buiten!) emn toto overmaat van ramp nog 2 tussenuren (nuttelooz! Want Bokt, doet het daar kei sloom!)
Maargoed, eindelijk om 2,10 uit, en naar huis ... snel naar Tos!
Uit de wei gehaalt (eindelijk een keer zonder blubzemmen!) geborsteld en opgezadeld...
EN naar huis gelopen, echt heerlijk! Zat ik daar relaxed op mijn Tossie!
Nou, het was dus half 4 toen ik vlakbij huis kwam en aangezien wij tegen over een basisschool wonen dus een hoop kindjes! Allemaal op skeelers en ministepjes!
Skeelert er zo'n jong vlaklangs mijn Tossie (gewoon tegen me been aan! Boos! dus gaf ik hem al een trap!) En toen gaf hij Tos een mep op zijn kont dus Tos bokken! Extreme duivel (tja... vragen om noemen ze dat!)
Dat was nummer 1... later nog 1... dus Tos kreeg het een beetje benauwd en ik ook! Dus afgestapt en aan de teugel meegenomen... Al die kindjes op hem afskeeleren en aaien (maar Tos dacht aan die klappen op zijn kont, dus werd zenuwachtig!) dus Tos allemaal dribbelen enzo...
Komt er zo'n moeder naar mij toe, wat ik wel niet dacht om met zo'n wilde hengst (tja hij heeft zo'n geval, maar het werkt niet meer hoor, een Je-Weet-Wel-Hengst!) Dus ik zo: tja, die kindjes maken hem bang! (wat dacht ze wel niet, Tos is super braaf en zo mak als iets, maar die kindjes moeten niet gaan slaan (stiekum niet zeggen dat ik dus een zo';n jong wel met de zweep hb naa geslagen!)
Dus al die moeders mij zo kwaad aankijken!
Ik was wel zo kwaad... Die kindjes zaten er toch zelf om te vragen!
E zo'n moeder: He jongens, dat paard is hartstikke wild, kijk maar uit!
(haha, brave TOS!)
Dus ik hem afgezadeld en in de wei gezet (andere wei) staan er wel 20 van die kindjes te gluren... te wachten tot ik weg ga ofzo!) dus ik ging de tuin in (kan ik heeeeel de wei in de gaten houden, en die kindjes zien mij niet!) stonden ze allemaal bij het hek... En Tos allemaal gek doen (nogal wild, is hij altijd als hij alleeen in de wei staat!) en die kindjes allemaal met takken zwaaien!
Dus ik werd echt vals!
Boos!

Volgende keer,... maandag half 4... sla ik al die jong! Boos!
*normaal ben ik niet agressief, maar van Tos blijven ze af!*

Snap je dat nou? Van die kindjes van 10 11 jaar... gaan een lief paardje pesten!
Tja, dan mep ik met me zweep ja!
GRRRRR Boos!


Is toch niet meer normaal????

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 22:56

Waarschijnlijk willen ze gewoon stoer doen tegenover hun vriendjes en vriendinnetjes. Zouden ze mijn paard slaan, krijgen ze eerst een grote bek, en daarna zou ik ook klappen uitdelen, hoe klein ze ook zijn, van mijn paard blijven ze af, klein klerespul!
En inderdaad wel kortzichtig van die moeders dat ze de schuld op Tos afschuiven...zijn ze zo blind dat het die kinderen zijn die je paard opfokken? Ik had bij hun ook even op mijn streep gaan staan.
Wat dat betreft ben ik erg brutaal. Ik ben sowieso al niet op mijn mondje gevallen, maar in die situaties moeten ze uitkijken! Extreme duivel }>

Ik hoop dat Tos nu al wat gekalmeerd is, en dat die kinderen geen blijvende schade hebben aangericht.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-02 23:03

Nou kindjes op skeelers moeten dus gewoon uit de buurt blijven! En volgende keer... dan grijp ik ze dus echt!
*nou was ik shock ofzo...*
GRRR wat maken ze mij daar kwaad mee!
Maar na een half uurjte in de wei, gewoon wweer opgezadeld en heeft er een kelin meidje van 9 een rit op genmaakt, ikke wandelen zij op zijn rugje, Tos helemaal happy! Lovers

Volgende keer... dan laat ik Tos dus echt trappen! Want dan motten ze maar uitkijken ofzo!
Boos!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 23:20

Vind ik ook, dan leren ze hun lesje wel!

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 13:12

Ze kunnen inderdaad soms heel vervelend zijn ja, naar smiles gingen ze een keer stenen gooien. Ik negeerde ze totdat ze raak waren. Ben keihard met smiles op ze afgerend, en weg waren ze

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-02 15:23

Dat durfde mijn stoere tos toen niet meer!
Boos!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-02 15:36

he bah eva wat naar zeg. je zou ze toch Boos! Frusty Misselijk Lips are sealed Boos!
ik kan dat echt niet uitstaan, ik heb ook vaak ruzie met die kinderen dan zeggen ze 'paardenl*l' en allemaal van die domme dingen ja dan ga ik gewoon een grote bek terug geven hoor... ik heb ook wel gehad dat er een klein meissie van 9 dan erop ging, ik ernaast, expensive helemaal blij
Lovers lief is dat he
dat ie tos sloeg, he bah! dat doe je toch niet? die dus wel.. grr ja ik had dat jong ook geslagen, en hadden ze bij de wei met die takken geslagen of alleen bang gemaakt?

ik vind ook wel eens stenen in de wei, maar nog nooit een 'dader' gevonden, helaas
van zulke kindjes moet ik echt kotsen Misselijk gelukkig zijn er ook aaikindjes maar die kunnen af en toe ook wel es irritant doen maarja wel logisch dat ze zo'n lief paardje willen aaien Schijnheilig Haha!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-02 18:47

Gelukkig kun je bij ons op de manege alleen in de wei komen door dóór de stallen heen te gaan, en achterin naar buiten te lopen. Mensen die ze niet kennen zullen ze uiteraard aanspreken. Er staan ook veel veulens en andere jonge en oude paarden in de wei.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-02 20:23

En wat dacht je van 14-jarige jongens op brommers in de duinen die met rotjes gooien...Boos!

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-02 17:02

rotjes... zo triest!
Boos!

Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 17:09

volgende keer met je gewoon met 2 zweepjes rijden. dan kan je aan iedere kan de kinderen wegjagen met zweepjes.
maar kleine kinderen (dus niet die groep 8ters en 7ters) gaan al weg als je ze afsnauwt.
(tja, k heb er ervaring mee)

go Ethelate, sla er op los!!

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-02 18:13

haha,... slimme tip!
misschien me longeerzweep meenemen, van 2 meter (en 2 meter touw eraan!) als ze dan wegrennen kan ik ze toch nog slaan!
*LOL*

Maargoed... blijkbaar oet je dus je paard voort achter slot en grendel zetten... en als je hem dan achter die sloten weghaalt... met een bucks op zak, om irriterende kindjes weg te houden!
*zie mijn topic in VMR: wei opengemaakt>>>...*

Boos!

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 18:24

jee, wat triest zeg. grote bek opzetten, en anders andere maatregelen treffen. Toch even tegen de ouders zeggen. geen een ouder vind het goed dat hun kind dieren bang maakt. dat geloof ik niet.