vandaag bram voor het eerst gelongeerd

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

vandaag bram voor het eerst gelongeerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-02 18:58

Jaja, ik mag weer beginnen * ik ben blij* .
Vandaag had hij heerlijk een uur of 4 in de bak gewandeld met andere paarden in de zon. Toen alle paarden op stal gehaald, en daarna pas bram.
Eerst even lekker gepoetst, toen zijn hoofdstel om, peesjes om en op naar de bak.
Ik had mezelf beloofd, 5 min. op de ene hand, 5 min op de andere hand.
Eerst liep hij was stijf, en met aandraven kon je zien dat het hem duidelijk moeite kostte. Toen weer even een rondje laten stappen en opnieuw aan laten draven, dat ging beter. Na een rondje of 2 liep hij zo soepel door zijn schouders heen. Hij strekte zijn hele rug op, neus over de grond, en bleef continu briesen. Toen even gekeken of hij kon galoperen, en ik had het alleen nog maar gedacht of hij galopeerde al heel braaf aan. Heel rustig tempo, helemaal op zijn achterhand ( voor de duidelijkheid, ik had alleen een longeerlijn vast, en hij had alleen een hoofdstel om) hij strekte zelfs in dat rustige galoptempotje zijn hele neus naar de grond. Na een groot rondje galop ( ik liep door de hele bak heen) moest ie weer draven, toen op de andere hand. Eerst protesteerde hij even, hij heeft normaal altijd wat meer moeite met de rechterkant. Nu dus ook , waarschijnlijk omdat hij de linkerkant geblesseerd had, en nu die kant juist een beetje moest oprekken.
Eest even een paar rondjes laten stappen, rustig laten aandraven. En weer liet ie zijn neus naar de grond zakken en zijn passen werden naarmate steeds ruimer. Na 10 min gelongeerd te hebben was hij toch al redelijk moe Gaaaap hij heeft absoluut geen conditie meer.
Toen lekker gestapt en mee naar stal genomen. Daar zijn schouder gemasseerd met Cole's Liniment en op stal gezet met een handje muesli en hooi.
Ik ben zo blij dat hij alles weer zo goed oppikt. Het leek wel of hij nooit is gestop met zo lopen.
Echt mijn mannetje Lovers

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 02:01

Wat fijn dat het zo goed gaat met je paard. Dat heb je wel verdiend na alle ellende.