Quentin bij Harry Hoevers!! (verbazend!!!)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Quentin bij Harry Hoevers!! (verbazend!!!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-04 10:19

Ik ben net terug, en ben nogsteeds verbaasd!!

Quentin heeft sinds ruim 1,5 jaar last van zn rug(achterover gevallen tegen de bakrand aan, tijdens t spelen in de wei) en heeft regelmatig fysio gehad en dat helpt (tijdelijk)heel erg goed, maar het probleem komt toch steeds terug
zn rechter achterbeen kan hij niet genoeg onder zn lichaam plaatsen, en vooral aan de lone, of tijdens het rijden op een volte rechtsom zie je dat het rechter achterbeen kortere passen maakt dan linksachter.

Q is nogal een staker en als hij pijn heeft stopt hij met lopen, maar hij blijft vrij goed meewerken met het rijden, sinds april starten we Z1 en in de les gaan we nog iedere week vooruit

maar toch, ik voelde dat er iets niet lekker zat bij hem, en bij de clubles heb ik les van iemand met een eigen dressuurstal hier in het dorp, waar harry hoevers geregeld wat paarden behandeld

en ja, ik ga zelf ook naar de kraker+fysio voor mn nek&rug, waarom mn paard dan niet? ik kon het iig een keer proberen

dus vanmorgen was het zover, rond 9 uur zou harry bij die stal zijn, dus ik kwam er aan, en toen was hij net met het 1e paard bezig, dus ik kon vast zien hoe het zou gaan.

Daarna was Q aan de beurt

Leuk diertje zei harry meteen, en na wat voelen aan zn lijf, t is wel een beetje een piepert hoor, en dat klopt helemaal, want als Q alleen al denkt dat hij iets voelt, doet hij al alsof hij vergaat van de pijn Clown

eerst zn nek gekraakt aan de linkerkant, gaat net zoals een mensenkraker je kraakt, hoofd beetje heen&weer bewegen en dan opzij trekken
zo heeft hij een paar punten bovenin zn hals gedaan, en toen ging hij zn rug aan de linkerkant doen(zn beste kant)
Harry zei meteen al, linksom loopt hij wel, maar rechtom blokkeert hij, en ja dat klopte ook!

maargoed, bij het voelen links, zakte Q ook al aardig door zn achterbenen, dus harry kraakte zn rug op een aantal punten, en ging op precies dezelfde manier nog een keer voer zn rug en.....Q bleef staan! gaf geen teken van pijn/gevoeligheid! bij de 1e aanraking wel, maar dat was een gewoonte, hij was immers gewend dat dat niet prettig voelde, maar toen ontspande Q en kon hij zo langs heel zn ruggegraat gaan, zonder dat Q richting de grond ging van de pijn

toen de rechterkant, zn hals weer wat gekraakt bovenin(bij het buigen, het laatste stukje kanteld hij zn hoofd ipv echt in te buigen zei harry, en ja dat klopt, vooral tijdens de travers doet hij dat!)
en ja toen zn rug weer, en dan vooral bij zn heup, net zoals links, maar dan zat het nog wat vaster
dus Q begon wat tegen te stribbelen, maar harry legde zn hand op zn heup, en bleef even zo staan en Q stond weer half slapend erbij, en harry kon verder gaan met kraken

daarna weer gevoeld, nog 1 puntje gaf Q een reactie, dus dat punt nog een keer gedaan, en echt waar hij kon met zn vingers over zn rug gaan, flink wat kracht zetten, zonder dat Q in elkaar zakte van pijn! dat was lang geleden dat ik dat had gezien!!

verder had Q nog wat moeite met zn castratie, tsja hij dekt mn pony bij dagelijks dus daar zit wel wat in Clown

verder had hij flink wat karakter, maar een paard zonder karakter kon nooit talentvol zijn, dus dat was alleen maar positief

bij zn heupen had hij wat littekenweefsel/teveel bindweefsel, dus wrsch zijn zn achterbenen een paar keer flink uitelkaar geschoven(klopt, tijdens t spelen in een modderige wei is hij weleens gaan 'schaatsen' met zn achterbene, dat ze echt alle2 naar buiten weggleden

zn staartbeen is heel gevoelig, wrsch paar x flink op gevallen, ook dat kan kloppen, hij was als veulen al zo maf als iets en gruwelijk lomp

ook slaat hij teveel eiwit op in zn hals, en daar wordt hij ongedurig van, nou kan dat idd kloppen omdat hij zo mager was is hij de laatste tijd flink gevoert, ook al deed hij de laatste 5/6 weken niets ivm mn nek(ja 1x per week aan t halster longeren, sinds deze week is ie weer 2/3x per week bijgezet aan t werk geweest)

maar ik moet nu 2 dagen "recreatief rijden" en vanaf zaterdag mogen we weer aan de slag

dat komt goed uit, want zaterdag staat mn 1e les weer gepland, dus vandaag+morgen ga ik wel aan de hand buiten stappen&draven(na 6 weken niet rijden klim ik er niet zomaar ff op zonder iemand erbij, vandaar mn les die afgesproken staat voor zaterdag)

ook moest ik voorlopig toch echt mn band om mn nek doen bij het paardrijden zei hij, om ergere problemen te voorkomen(zei mn fysio ook, maar ik ben eigenwijs)


maar Q is weer hardstikke soepel, je mag hem overal aanraken zonder dat hij er een vervelende reactie op geeft, en echt onvoorstelbaar hoe braaf en rustig hij erbij stond!helemaal niet bijten of klieren zoals hij tijdens de fysio nog weleens wilde doen, en zelfs als harry hem wat pijn deed bleef hij zich keurig gedragen OK dan!

ik vond het echt super, als harry weer op die stal is, laat ik Quentin nog even checken, ook omdat hij op een andere manier moest gaan lopen, de blokkade's achter, en dan vooral de blokkade rechtsachter zijn weg, maar hij is dus niet gewend dat been echt te gebruiken, en te kunnen gebruiken
dat zou wat spierpijn opleveren, en ik moest daar doorheen zien te rijden, ook al is Q een piepert Knipoog

maar we kunnen dus samen opnieuw beginnen met rijden, Q is weer lekker los, en na een tijd van rust, maken we nu een nieuwe start Lachen

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-04 10:52

haha ja t is een beetje een heel lang verhaal geworden Bloos

ik hoop echt dat Q helemaal lekker loopt als ik er zaterdag weer op ga zitten, en vooral, dat ie niet staakt omdat ie na zn vakantie weer aan t werk moet

moniek, of Q staakt als ie alleen wat moet ronddraven weet ik niet, maar ik heb er meer vertrouwen in als ik er zaterdag bij ton in de bak voor t eerst weer op ga, omdat ie thuis al sneller staakt, en heb geen zin in ongelukken of dat ie door zn gestaak weer vast gaat ziten, of dat ik er naast lig en weer klaar ben met rijden
denk dat ie buiten gewoon wat rechtuit stappen en draven braver doet, maar dan moet er wel iemand als vrijwilliger mee op de fiets Clown
Mayo, ik betaalde 40 euro(evenveel als wat ik voor mijn eigen kraker betaal, alleen was harry veel langer bezig met Q dan dat mn kraker met mij bezig is) en het was het zeker waard vond de prijs trouwens wel meevallen, rodinde is veel duurder(iig van wat ik heb gehoord) en fysio is ook al 35 euro per keer, maar ik vind het echt een aanrader, en echt bijzonder hoe de paarden op harry reageren!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-04 11:10

ik heb helaas geen tel nr, hij kwam hier naar die stal, voor een stuk of 6 mensen tegelijk, t is dus via die stal geregeld

marloes-joy of Nimber hebben zn tel nr misschien wel? die zijn er ook weleens geweest!

moniek, je kan hier wel een fiets lenen hoor Knipoog

maar ik ga ff heel snel naar mn huisje in bergeijk, vlakbij explosie+grote brand, wrsch bij chemisch ebdrijf en das achter ons en mn hond zit buiten!
vanavond ben ik weer online dan ben ik weer hier bij de paarden!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-04 12:21

Appie schreef:
Fijn dat deze man bij Quentin de punten heeft gevonden die hem waarschijnlijk parten speelden. Hopelijk gaat hij hierdoor beter in zijn vel zitten (lees minder pijn).
Alleen wat ik niet begrijp is dat je er al weer zo snel op kan. Normaal heeft een paard de tijd nodig om te herstellen na zo'n behandeling. Je moet je voorstellen wat voor druk er op bepaalde spieren lag door scheve wervels..etc. Nu is de druk weg, maar dat vergt evengoed tijd voor o.a. de spieren om weer in de nieuwe situatie te wennen.


ik mag als ik ben gekraakt ook meteen alles weer doen, alleen de 1e dag geen zwaar werk

hij zei wel dat Q tijd nodig had om aan zn nieuwe manier van lopen te wennen, dus niet meteen vol gas aanpakken, maar als hij geen beweging krijgt, gaan de spieren weer vastzitten, en longeren is weer een te eenzijdige belasting, alsmaar datzelfde rondje lopen

ik doe rustig aan, ook omdat ik zelf nog niet helemaal be hersteld

Kitty, het vreemde is, hij staakte de laatste tijd bijna niet meer, zelfs op wedstrijd liep hij braaf de ring in, langs enge bloemstukken enzo! alleen thuis is het een gewoonte om te staken, dan ben ik helemaal alleen en rij ik minder gedurfd, daar maakt hij dan graag gebruik van
maar ik hoop wel dat hij nu meer plezier in alles krijgt, omdat zn pijn weg is!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-04 13:02

ik zou in principe vanavond en morgen recreatief mogen rijden, denk dat ik het vandaag bij wat wandelen hou, misschien morgenavond stukje buiten stappen en dan zaterdag een licht lesje, ook omdat we zo'n 5/6 weken niet hebben gereden ivm mijn nek(al is Q wel wat gelongeerd afgelopen weken dus is niet helemaal zn conditie kwijt)

ik heb eigenlijk nooit last van napijn, wel de dag erna soms wat spierpijn, of meteen na de behandeling misselijk&duizelig, maar dat is alleen als mijn nek flink los is gemaakt, normaal is het beetje nek en beetje rug(tussen schouderbladen en ook mn onderrug) kraken en ik kan er weer tegen Haha!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-04 20:30

Belker schreef:
Ik ben blij voor je dat het heel goed geholpen heeft. Ik plaats alleen een kanttekening. Pas op met kraken. Als het vastzitten veroorzaakt wordt door het ontduiken van pijn in de benen/het lijf dan zorgt het kraken er voor dat ze toch weer hun pijnlijke punt gaan belasten en dat kan tot niet gewenste gevolgen leiden.

Quentin is compleet op de foto gezet, omdat hij dus dat rechterachterbeen net niet zo ver als het linker achterbeen weg kon zetten, en op de foto's was niets te vinden
ook de voorbenen waren goed
toen zijn er peesscans etc gemaakt van zn benen en weer niets te vinden.

en omdat je hem er wel doorheen kan rijden was de conclusie: gewoon blijven rijden(ben toen bij 2 verschillende DA's geweest, wilde het zeker weten, omdat ik met mn pony al zoveel ellende heb gehad)

dus zn achterbeen is van onder tot boven goed, dus geen vreemde aandoeningen aan botten/pezen/spieren
maar ik snap idd wel wat je bedoeld, als hij een verkrampte rug heeft ivm het verkeerd gebruiken van zn been vanwege bv spat ofzo dan haalt het krasken niet veel goeds uit

maar bij Quentin komt of liever gezegd, kwam, de pijn echt uit zn heup, en dan vooral rechtsachter

als ik of harry of de fysio met onze vingers over zn rug richting heup gingen dan zakte hij echt door zn benen van de pijn
na het kraken kon je overal duwen, en geen teken van pijn!


ik mag idd 2 dagen alleen maar recreatief rijden, maar odmat ik zelf dus zo lang niet heb gereden ga ik stappen&draven aan de hand, gewoon lekker rechtuit e dan zaterdag er weer op Lachen

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-04 20:53

Pellie schreef:
jeetje renske, als ik dit zo lees mankeerde hij echt erg veel hè en is het idd erg knap van Quentin dat hij Z loopt!!! Bloos!


hij had idd nog meer scheef zitten in zn rug+hals dan ik Bloos! en ondanks zn stakende karakter en dus zn lichaam wat niet optimaal kon meewerken, zijn we toch nog in het Z gekomen, kan j nagaan hoe goed het gaat als we alle2 fit zijn Schijnheilig
haha nee hoor, ik start in oktober ofzo pas weer, en dan zie ik wel hoe het gaat, eerst maar eens zien hoe hij morgenochtend loopt, dan ga ik er voor het eerst weer op, hij heeft al weken niemand meer op zn rug gehad....
ben blij dat ik bij harrie ben geweest met Q, de gewone DA's kunnen wel zeggen er is niets te vinden, ik voelde dat er iets niet helemaal goed zat, en dat was dus ook zo!

nu nog hopen dat Q er goed op reageerd, en ik hem door zn spierpijn heen kan rijden, hij moet nml zn rechterachterbeen anders gaan gebruiken, die kan hj nu verder naar voren plaatsen, evenver als linksachter, maar dat weet hij nog niet, heeft daat heel lang een blokkade gehad, dus hij moet nu anders gaan leren lopen

wat me wel opviel gister, na een lange hete dag op stal(ivm de horzels staan ze pverdag binnen en 's nachts buiten) had hij totaal geen stalbenen, en toen hij in de wei stond ging hij alsmaar een rondje galloperen in zn eentje, iets wat ie normaal echt nooit doet!! hij rent pas als de anderen gaan rennen, maar nooit uit zichzelf, dus volgens mij voelt hij zich beter nu hij is gekraakt, hij is veel vrolijker Lachen

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-04 20:00

Lisette schreef:
Ik zag al dat Quentin ook werd behandeld. Wij hebben Cartuja dit keer niet laten doen. Harrie magnetiseert ook dat doet hij als hij zijn handen op het paard legt. Het leuke is dat hij ook 'meer' ziet. Succes met Quentin.


ik heb jou helemaal niet gezien Verward of niet herkend iig, maar was ook meer op Q & harrie aan het letten eigenlijk
dat magnetiseren deed hij bij Q idd ook een paar keer, eerst helemaal in het begin, en toen hij op t laatst bij t kraken van zn rechterkant wat vervelend werd deed hij het weer, en ineens liet Q het wel gewoon toe! echt apart! zou willen dat ik dat ook kon, dan zou ik Q eerst magnetiseren en dan pas gaan rijden Knipoog
ook bij het littekenweefsel tussen zn heupen heeft hij losgemaakt door er zn handen op te leggen, en Q vond dat een apart gevoel geloof ik, harrie zei dat Q wat tintelingen kon voelen, en hij reageerde idd net zoals er bv een vlieg ofzo zit, beetje geirriteerd omkijken waar t gevoel vandaan komt enzo

hoevaak komt harrie ongeveer bij jullie op stal? ik wil Q iig nog een keer na laten kijken, of het niet weer vast is gaan zitten, en een jaarlijkse check-up lijkt me sowieso wel prettig voor hem!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, _San87_, Cassia, Coentjuh, Dark7, DemiSisa, GoogleAdsense, horzlover, Isab123, jstthtngrl, meggiemeg, Miss_Mii21, Noukie123, Petra_O, pluisje88, Sigge, sterregoud, tienus63, Wopkebrok en 185 bezoekers