Het gevoel is terug!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Het gevoel is terug!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-02 20:40

Vandaag echt zo fijn les gehad Kwijl Kwijl
Gipsy is er echt een flinke poos tussen uit geweest, om allerlei redenen en blessures is ze zeker 2 jaar niet echt aan het werk geweest. Wel gereden natuurlijk, ook wel wat aan dressuur gedaan, maar dat was een beetje halfbakken allemaal, het wou niet echt en ik had er ook niet echt zin in, ook omdat zij nog niet echt lekker in haar lijf zat. Vooral veel buitengereden eigenlijk.
Nu sinds 2 maanden ofzo weer echt lekker bezig, fanatiek aan het lessen, er zat absoluut een stijgende lijn in en ik was ook erg tevreden maar het oude gevoel was er nog lang niet. Ligt niet alleen aan haar, ik ben ook achteruit gegaan in die tijd.
Maar vandaag viel het kwartje ineens!!! En toen bleek dat de basis waar ik ooit zo hard aan gewerkt heb (voordat ze kreupel werd Boos! ) er nog vrijwel helemaal in zat!!! Of anders gezegd: ik kon het er (weer) uit rijden. Vandaag geen stijgende lijn, maar een verticale lijn *LOL*
Schouderbinnenwaarts, wijken, ze heeft het 2 jaar niet gedaan en ze pakte het zo weer op! Verzamelen, verruimen, buigen naar links, buigen naar rechts, geen enkel punt, doen we even. Ik zat echt met een enorme smile op m'n paard en die schat deed het geweldig Lovers Zelfs de grootste dressuurmuts van stal die de lat echt enorm hoog legt gaf een complimentje, ("die merrie begint lekker te sjouwen joh!") daar doe ik het niet voor, maar het is wel leuk!
Ik ben voorbereid op een terugslag, maar ik hoop echt zo dat ze nu zo blijft en dat we eindelijk eens echt ergens naar toe kunnen werken!!! Lovers

Nulla tenaci invia est via


Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-02 20:57

Wie weet!
Maar voorlopig nog niet hoor!

Nulla tenaci invia est via

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-02 23:05

Ik moet zeggen dat het toch wel aanstekelijk werkt om op een 'echte dressuurstal' te staan. En als je met allemaal serieus trainende Z ruiters in de bak aan het rijden bent is dat erg goed voor je motivatie om er nog een schepje bovenop te doen. Ook kijk ik tegenwoordig veel naar andermans lessen, is erg leerzaam. Zien rijden doet rijden.

Op dit moment ben ik echt nog bezig voor mezelf. Ik wil gewoon beter worden in m'n rijden (niet dat dat zo heel slecht is, dat durf ik best te zeggen, maar het kan altijd beter) en het is ook veel beter voor Gipsy als ze goed gereden wordt, de juiste spieren gebruikt en sterker wordt, dat is het behoud van je paard denk ik (want ze moet echt nog wel even mee!). Plus dat ik het ook gewoon ontzettend leuk vindt om zo met haar bezig te zijn, de vorderingen te zien (en voelen!), dat geeft al enorm veel voldoening, daar heb ik echt geen wedstrijden voor nodig.

Ik heb niet echt plannen om met haar te gaan starten, nog niet in ieder geval. Ik wil haar eerst nog veel beter voor elkaar hebben. Als ik ga wil ik in ieder geval in staat zijn om een winstpunt te kunnen halen (of dat dan ook gebeurt is punt 2 *LOL* ) Komt nog bij dat ze niet van mij is (al denk ik dat dat niet het grootste punt zal zijn), we geen trailer hebben en ze toch enorm blessuregevoelig is. Op een vreemd terrein, onderweg met de trailer loop je toch net even wat meer risico. Wil ik dat risico nemen? Ik zou het mezelf nooit vergeven als ze (weer) een ernstige blessure oploopt omdat ik zo nodig op wedstrijd moest.
Maar voorlopig is dat nog even niet aan de orde! Met de nieuwjaarswedstrijd op stal ga ik wel een proefje starten denk ik! *LOL* (dit jaar niet gedaan om ons die afgang te besparen Knipoog )

Nulla tenaci invia est via


Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-02 18:13

Hee wat grappig zeg! Was je bijna een stalgenoot geworden. Maar groot gelijk dat je blijft staan waar je staat, is volgens mij prima in orde (het scheelt ook nogal wat in de maand!). Wij hebben ook iets van 2 jaar op de wachtlijst gestaan maar zijn gelijk 2 dagen later verhuisd toen ze belde dat er plek was! Geen moment over na hoeven te denken. En nog steeds tevreden, wat mij betreft blijft ze bij Atie staan.
Zijn wel aan het rondkijken naar een stalling met weidegang én een binnenbak én goede uitrijmogelijkheden, Paardenvreugd in Eemnes had een box vrij, maar die boxen zijn veel kleiner en iedere keer die dijk af kachelen wordt je ook niet vrolijk van. Niet gedaan dus.

Nulla tenaci invia est via


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Besje, Charaz, Eve_16, paljaslaura, turtlelito, Utixo, Vagabondo, VWestra en 93 bezoekers