Hulpteugels

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Hulpteugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-04 16:54

Wat vinden jullie van hulpteugels??
Ik denk dat elk paard zonder kan, maar de ruiters denken soms niet zonder te kunnen.

Wat vinden jullie nou van hulpteugels??

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 16:55


Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-04 16:57

Ik wil gewoon een discussie tpic hierover openen.

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 17:03

een hulpteugel in de vorm van een bijzet vind ik wel echt nodig.
stel je voor dat je paard vastzit dan kan je hem, via longeren met bijzet wat losser krijgen.
tja en verder ben ik ook niet zo van hulpteugels, wel een martingaal met buitenrijden

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 17:04

Ook die zijn er al heel veel geweest....
en tjah, een hulpteugel kan in handen van een goede ruiter soms uitkomst bieden, maar liever niet

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 17:26

Een hulteugel kan geen kwaad als je het maar goed gebruikt en dat ontbreekt bij velen toch. De naam zegt het al HULPteugel. Het kan je helpen om een probleem op te lossen.
Het blijft inderdaad beter om helemaal niks te gebruiken!

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 18:57

Ik ben het helaaml eens met Mistral94

Effy

Berichten: 1280
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 19:19

Hulpteugels bij longeren, mits correct gebruikt, heb ik absoluut geen moeite mee en ben ik zelfs een voorstander van, omdat dit helpt je paard ook correct te laten lopen als je er niet op zit en dit is voor je paard alleen maar beter.

Hulpteugels met rijden heb ik het niet zo op. Je ziet me dan ook bijna nooit met een hulpteugel rijden, zelfs geen martingaal. Een hulpteugel met het rijden is wat mij betreft alleen geoorloofd als dit het paard helpt om beter te gaan lopen. Ruiters die hulpmiddelen gebruiken vanwege hun eigen onkunnen mogen wat mij betreft meteen afstappen.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 19:20

Ik ben absoluut niet tegen welke hulpteugel dan ook, mits goed gebruikt Lachen

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48395
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 20:38

mijn uitgangspunt is dat elk paard zonder hulpteugels te rijden, longeren of wat dan ook is... Lachen

Het zal misschien meer moeite kosten, maar ik weiger om ook maar enige vorm van hulpteugel aan mijn paard te hangen... sterker nog... ik had liever helemaal zonder teugels gereden.. maar zo goed ben ik nou ook weer niet... Schijnheilig Haha!

Ineke2

Berichten: 33115
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 20:46

Ik rijd liever zonder hulpteugels, elk probleem is in principe wel op te lossen zonder hulp daarvan. Tijdelijk kan er misschien ooit eens iets nodig zijn, maar kan het zonder dan zonder

Ga ik wel iets gebruiken, dan zal dat zijn onder begleding van mijn instructrice.

Met longeren gebruik ik overigens wel touwtjes, pessoateugel of dubbele longe. Gewoon omdat longeren zonder iets niet heel veel zin heeft, IK ben daar iig niet goed genoeg voor.

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-04 21:03

Met longeren kan ik me wel voorstellen.
Maar met rijden zou ik het nooit doen.

BloemBloem

Berichten: 16583
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 21:25

Longeren wel
Rijden niet


Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 21:37

SmithsGirl schreef:
mijn uitgangspunt is dat elk paard zonder hulpteugels te rijden, longeren of wat dan ook is... Lachen

Het zal misschien meer moeite kosten, maar ik weiger om ook maar enige vorm van hulpteugel aan mijn paard te hangen... sterker nog... ik had liever helemaal zonder teugels gereden.. maar zo goed ben ik nou ook weer niet... Schijnheilig Haha!




helemaal mee eens, zo denk ik er ook over, ik rijd nu zelf met enkel een touwtje om d'r nek Knipoog

snowwhiteM
Berichten: 110
Geregistreerd: 02-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 22:30

Boos! Ik word er soms gewoon BOOS van, rijd er weer zo'n klein kindje met een slofteugel eraan en zit daar in die mond te trekken. Als je je paard te vriend wil houden moet dat dus niet!!! Als je paard niet wil ontspannen dan moet je eens aan je instructie vragen wat je fout doet en dan pas aan een hulpteugel denken, maar daarvoor niet Denk gewoon altijd als je rijd aan een spons die je in knijpt en kopjes hete thee die je vast houd zodat je in elk geval niet in de mond trekt. [/img]

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 22:38

ik heb niks tegen hulpteugels, als ze goed worden gebruikt. Elk paard kan zonder, maar het kan de ruiter veel helpen (vaak).