Twijfel twijfel.....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faline

Berichten: 7801
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Twijfel twijfel.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-02 14:56

Ik ga over 3 weken dan eindelijk dit paardje, Ratina, in het echt zien...
Ik vind het echt een heel mooi paardje om te zien.
Ze is nog niet beleerd, alleen aan de longe en zadelmak zoals je ziet op de foto's dus kan dr nog niet op zitten. Ze is 4 jaar, mooie leeftijd dus ook met beleren niet te vroeg. Allemaal voordelen dus.
Maar waar moet ik volgens jullie goed op gaan letten en vragen??
*Ja ze word zowieso gekeurd in alle nodige opzichten... *
Ik ben nl een enorme twijfelaar, ik denk altijd dat als ik nog even wacht ik misschien wel een ander goed paard krijg aangeboden, dus dan moet ik ff van die dingen hebben die me over de streep halen, net zoals mn ouders. *Ik zoek nl het perfecte paard ook qua combinatie met mezelf en das nogal moeilijk... *
Maar bij dit paard heb ik wel een goed gevoel! Haha!
Btw, wat voor zouden jullie vragen voor dit paardje???
*v. krack C
vm. elcaro*
Afbeelding

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 15:12

Kan beter bij paardenpraat?
------------------------------

Tja, ik heb niet zoveel verstand van prijzen bij paarden.

Maar 4 jaar, niet beleerd.. hierdoor word de prijs al lager. Volgens mij wel een goede afstamming. Maar ikzelf vind 4 jaar, nog niet beleerd.. tja weetniet.. denk 3500 tot 4500 euro dan. Haha!
Laatst bijgewerkt door Nathalie op 02-03-02 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 15:19

Nou Nathalie, nu zit je er toch wel een beetje naast... Haha!
Dan hebben die mensen net het dekgeld eruit!

Zo'n diertje met deze bloedlijn valt meestal in de prijsklasse vanaf 4000 euro ongeveer.
Maar of dat dat dier waard is of dat ze veel meer ervoor kunnen vragen is vanaf hier niet te beoordelen.
De foto's zijn wel grappig maar ik kan zo niet zijn of het een bewegingstopper is of dat het een doodnormaal basissport paard is.

Faline

Berichten: 7801
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-02 15:35

Ach ja ik d8 ook al waar zal ik dit nu eens gaan neerzetten, dus hier maar want ik zou eerst allen foto's plaatsen maar toen bed8 ik ook nog maar ff een paar vraagjes...
*****************
En jullie zitten er beide met de prijs niet op het juiste spoor... Party!!
en ze kan naar horen aardig bewegen...
maar dat moet nog maar gaan zien.
Ik neem waarschijnlijk ook mn instrutrice mee om te gaan kijken, lijkt me toch wel verstandig! Schijnheilig Want mn pa en ma hebben er ook niet echt veel verstand van...! Frusty

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 15:53

Volcano, dat je er een goed gevoel over hebt, is al een pluspunt.
Ik nam, behalve een 'paardenkenner', ook mijn man mee.
Niet alleen omdat het paard ook van hem zou worden, maar ook omdat hij qua intuïtie vaak goed zit.
Dit keer dus ook.
Het eerste paard was niks, dat zei hij ook dat hij er niet zo'n geweldig gevoel over had.
Het tweede paard was meteen raak, echt precies wat we zochten.
Ze was niet perfect, nog niet totaal beleerd, maar je kon er al wel op rijden, alleen dressuurmatig kent ze nog niks.
Daar ga ik nu aan werken.
Wel een uitdaging!

Volcano, wat dit paard betreft, ziet er goed uit, neem je instructrice mee, probeer of je meerdere keren met het paardje mag longeren bijv. zelf, of langs de weg lopen als men beweert dat het al verkeersmak is gemaakt, enz.
Vraag of je met haar alleen in de bak 'aan het werk' mag gaan, dus niet dat ze nog de persoon ziet waar ze aan gewend is.
Dus echt alleen met jou, hoe reageert ze op jou, wat is je gevoel erbij.
Laten keuren doe je schijnbaar ook, dus als dat goed gaat dan... hopla bieden maar!

En onthoud even wat er staat in jouw eigen onderschrift:
It's better to fall, than never to fly at all.. zoiets?

Vooral nu de lucht zo prachtig blauw is, en jouw toekomst ook, zou ik vooral eens een vliegles nemen.
Lekker kijken dus!

Faline

Berichten: 7801
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-02 19:19

you're right! Haha! Haha! Haha! ...


Ik ga trouwens mn ouders nog mee nemen, zij hebben dan wel niet veel verstand van paarden, ze zien wel wat voor karakter het dier heeft en of dat bij mij past.
Als mn moeder zegt; 'dat ie 'wild' uit zn ogen kijkt dan is het precies mijn paardje... Nee geintje, maar dat zei ze wel bij mn eerste pony Goldy en wij zijn nu dikke maatjes!
Maar goed dat word weer een dagje touren en uit eten! Haha!