Paardenmarkt Voorschoten: leuk met mindere afloop

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Paardenmarkt Voorschoten: leuk met mindere afloop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-04 08:44

Vanochtend naar de Paardenmarkt in Voorschoten geweest.

Erg leuk om mee te maken Lachen. Veel braderie kraampjes, maar daarnaast toch ook veel paarden.

Bij de paarden viel het me op dat er redelijk wat maneges uit de omgeving met hun manegepaarden stonden (als 'opvulling' en om hun premie te halen). Zo stonden er nog wat anderen met hun paard die er niet stonden om hun paard te verkopen.

Verder veel Friese enters en twenters en pony's (al dan niet met veulen). Enkele handelaren die wel hun hele paardenbestand hadden meegenomen hadden ook vooral enters en twenters. Wel leuk was dat er ook een groepje ezeltjes stond en een groepje trekpaarden.

Echt hele zielige gevallen heb ik niet gezien (gelukkig Knipoog ). Af en toe een paard met een ontstoken oogje of een jaarling die er wat schonkig uit zag (maar dat lijkt me niet verontrustend voor een jaarling Tong uitsteken).

Op de terugweg naar de auto liepen er twee mannen voor ons met 6 voskleurige shet(?) mini(?) veulens aan een touwtje. Beestjes zagen er goed en gezond uit. Beestjes beetje druk. Plots steigert 1 van die beestjes en springt daarbij ook omhoog. Klapt achterover, valt op zn rug en blijft liggen. Ik heb alleen gezien dat hij achterover klapte, maar volgens andere omstanders had hij wellicht zn hoofd gestoten tegen een lantaarnpaal.

Pony leefde nog wel, maar was erg in shock. Trillen over zn hele lichaampje. Dat werd helaas steeds minder en zn hartslag nam ook af Verdrietig. Vriendlief heeft toen de VA van de paardenmarkt erbij gehaald. Hoewel die er erg snel bij was, was tegen die tijd de pony al overleden. Beestje heeft waarschijnlijk een hartaanval of hersenbloeding gehad. Erg sneu en een erg naar ongeval.

Maar goed, dan stap je toch met een wat naar gevoel de auto weer in.


Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-04 09:36

Tsja, het was binnen 10 minuten gebeurd en afgelopen, dus ik denk niet dat het beestje er veel van gemerkt heeft.

Vond het wel sneu voor die man. Die zat daar echt naast zn pony'tje te bedenken wat hij nu moest doen Ach gut.

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-04 14:09

xtwisterx schreef:
Maar als ik het goed begrijp had die man de pony net gekocht? Dat is helemaal banketstaaflig zeg...


Ik denk niet dat die man dat beestje net gekocht had, maar dat hij de fokker was. Hij liep daar nl rond met zes ongeveer dezelfde beestjes en ze waren net bezig ze weer naar de vrachtwagen te brengen. Blijft natuurlijk heel vervelend voor die man Scheve mond .


Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-04 16:44

Ik ben alleen 's ochtends vroeg geweest Lachen. Was zo rond half 10 al weer thuis Lachen.

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-04 22:36

Dat merrietje met veulentje vielen inderdaad nogal op ja Lachen. Echt heel leuke beestjes Lachen.

ldwtje: wij moeten elkaar dan wel bijna gezien hebben. Wij stonden er ook bijna direct bij. Daarna is die mevrouw gekomen met scooter die geholpen heeft. Mn vriend heeft toen de DA gehaald. Wij zijn weggegaan toen de DA er bij was en de bereden politie er ook bij stond.
Toen we de auto hadden gepakt zagen we dat het veulentje al ergens anders was neergelegd.

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-04 21:59

Wat er gebeurd is staat in mn verslag Haha!. Meer weet ik ook niet.

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-04 11:18

Tsja, die man had dat beestje vast aan een touw. Dus ik denk niet dat hij er verder iets aan had kunnen doen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ninaka, Poety, wollenmuts en 40 bezoekers