Voor 't eerst in 6 weken weer gereden!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Voor 't eerst in 6 weken weer gereden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-04 12:30

Nadat ik ongelukkig van Duvel op een dressuurhekje was gevallen en 5 ribben had gebroken en klaplong opgelopen had, waardoor ik een week in het ziekenhuis heb gelegen, zie:
[WD] 1e keer M2 + kur: nare afloop en [AM] Ik ben weer thuis!!!
Kon ik minstens 6 weken niet rijden.
Na drie weken waren mijn longen helemaal genezen verklaard en mijn ribben moest ik zelf maar aanvoelen, pijn was de maatgever, ik mocht niets forceren. En ik mocht iig de eerste 6 weken na de val niet paardrijden Huilen Maar gelukkig voor mij ging ik na 4 weken met vakantie voor twee weken en dan mis ik het paardrijden tenminste niet.
Zondagt ben ik terug gekomen van vakantie en inmiddels had ik helemaal geen pijn meer in mijn ribben, dus ik had besloten dat ik maandag maar weer eens moest gaan rijden.
Ik ben maar gewoon in de bak begonnen, niet meteen een buitenrit, dat leek me niet zo handig. Dus ik lekker Duvel gezadeld (die mij ineens weer veel minder lief vond, in de periode dat ik hem alleen maar kwam aaien en appeltjes geven vond hij mij een stuk aardiger, haha *LOL* ), bodyprotector aan (voor wat extra steun en voor de zekerheid, want mijn ribben zijn pas over een maand of 2-3 weer terug op hun normale sterkte) en erop klimmen! O wat was dat fijn zeg, zelf weer een keer te paard! Ik heb heerlijk gereden, hoewel Duvel niet zo meewerkte, hij heeft de eerste drie weken wel nog af en toe op M2 niveau gewerkt, maar dat meisje dat hem toen af en toe reed had de laatste drie weken geen tijd meer gehad en dat was duidelijk te merken! Hij liep nogal op zijn kop, toen ik mijn teugels op maat gemaakt had en wat van hem vroeg. Eerst dus maar flink aan de overgangen en het naar voren rijden gewerkt en toen werd het gelukkig al weer wat beter.
Tijdens het rijden had ik eigenlijk nergens last van, alleen het doorzitten zat niet zo heel lekker, maar dat kwam omdat Duvel niet helemaal ontspannen was, waardoor ik op zijn rug zat te stuiteren en dat vonden mijn ribben nog niet zo erg leuk. Maar toen hij wat losser werd, zat ik ook meteen weer lekkerder.
Kortom, ik was weer blij!
En gisteren ben ik lekker een drie kwartiertjes de polder in geweest met Jip, lekker crossen en dat ging ook heel erg lekker!
Ik heb ook haast geen spierpijn, tot nu toe, ik hoop dat dat zo blijft.
Morgen ga ik de terugrit van de picknickrit met de manegepony's begeleiden, een hele rit is waarschijnlijk nog net iets te veel van het goede, dus maar met een halve beginnen.
Ik ben echt weer blij!

paardensuper

Berichten: 375
Geregistreerd: 05-06-04
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 12:40

mooi zo!! Haha!
En als je weer helemaal kunt rijden en alles ga je dan ook wedstrijden rijden?
veel succes!! Haha!

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-04 12:42

Jazeker, als Duvel en ik samen weer terug zijn op M2 niveau, gaan we ook weer starten. Maar dat wordt eerst nog even flink trainen, want, Duvel heeft dus een poosje min of meer vakantie gehad en is niet meteen weer 1, 2, 3 bij de les. Dus ik denk dat ik eind september weer eens op wedstrijd ga.

paardensuper

Berichten: 375
Geregistreerd: 05-06-04
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 12:44

Marije_jiplover schreef:
Jazeker, als Duvel en ik samen weer terug zijn op M2 niveau, gaan we ook weer starten. Maar dat wordt eerst nog even flink trainen, want, Duvel heeft dus een poosje min of meer vakantie gehad en is niet meteen weer 1, 2, 3 bij de les. Dus ik denk dat ik eind september weer eens op wedstrijd ga.


veel succes!!! Haha!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 14:17

Goed gedaan joh!

Nu niet meer van je paard afbutsen en heeeel snel door die M2 heen! OK dan!

Snowgirl38

Berichten: 1136
Geregistreerd: 21-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 14:46

Zo Marije gelukkig is alles weer goed gegaan en idd wat voelt dat lekker he na zo'n tijd weer te kunnen rijden,ik had zelf ook een half jaar niet gereden maar het voelde weer als vanouds toen ik er weer op klom. OK dan!

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 15:17

Fijn dat je weer lekker kan gaan rijden!

Moonlightje

Berichten: 7073
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: Oude-Tonge

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 15:25

Leuk voor je, dat je nu lekker kan rijden! veel succes verder!

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-04 20:38

Vandaag ook weer heerlijk lekker buitengereden, dat heb ik echt wel gemist zeg!
Ik ben echt blij dat alles weer goed is voordat de zomer voorbij is, kan ik er toch nog lekker van genieten.

dehoef
Berichten: 82
Geregistreerd: 27-07-04
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 12:00

veel suc6 verder met duvel