Phara is het onbetrouwbaarste paard dat ik ken :\

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Phara is het onbetrouwbaarste paard dat ik ken :\

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 19:27

zoals de titel al duidelijk maakt, Pharaon heeft weer een van zijn grillen...
tot 3 dagen geleden kon je acherstevoren zittend op hem galopperen als je wou (nee heb het nooit uitgeprobeert maar hij was echt super betrouwbaar!) en gisteren begon ie, aan de teugels trekken, zich niet laten inhouden, als je hem een tik op zijn kont geeft bokt ie Scheve mond

Ook vandaag weer zo! Ik was aan het oefenen om met rijlaarzen te rijden, wat eigenlijk van geen kanten lukt
*beloofd voor de wedstrijd volgende week Nagelbijten / Gniffelen*

en Mijnheer donderde al over de weide toen ik alleen al mijn 2de voet van de grond had! heb hem toen op weet ik veel welke manier stil gekregen en voltes gereden! daarna wat laten springen in de hoop dat ie zijn energy kwijt kon Bloos

toen ik stopte was hij vrij 'kalm' (lees: hij liet zich sturen en een klein beetje inhouden) maar ben benieuwd hoe ie morgen gaat zijn Nagelbijten / Gniffelen
heeft iemand trouwens tips voor zon pony?

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 19:47

Tja.... ik kan het wel nog een keer zeggen, maar ben bang dat je moeder ook nog steeds niet van gedachten veranderd is Lips are sealed
Laat hem een keer goed nakijken door een DA.

Heb je inmiddels al goede begeleiding met het rijden met hem?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 19:56

nee mam is nog altijd niet van gedacht veranderd... Scheve mond
mijn moeder begeleid me nu (zij heeft zelf ook een hele tijd gereden) tot we een goede lesgever gevonden hebben. en een betaalbaare Scheve mond

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 19:58

ik denk ook dat een zadel al veel zal helpen
elke dag dat gebuts zonder zadel doet een rug ook niet al te veel goed Knipoog

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 20:01

Wat zei die man die toen een keer is wezen kijken (een oud-instructeur was het toch?)
Heeft je moeder ook ervaring met dit soort dingen? Wat moet je doen volgens haar?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 20:04

die man die is komen kijken zei dat hij het puur uit smeerlapperij deed (dus met mijn voeten speelde) dat is nog steeds een lesgever alleen niet meer mijn lesgever (tot mijn grote spijt) mijn moeder heeft ervaring met dit soort dingen, zij vind dat ik mijn bekken (?) moet kantelen en me dus zwaar moet maken (het zijn toch je bekken? want gooi die dingen altijd door elkaar Bloos)

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 20:10

pharagirlke schreef:
(het zijn toch je bekken? want gooi die dingen altijd door elkaar Bloos)


Het is je bekken, daar heb je er maar 1 van Haha!

Verder Phara, denk ik dat wat Pharaon nu doet in het verlengde ligt van wat al een tijdje het probleem is: Geen les en geen (fatsoenlijk) zadel. Ik denk dat je daarom ook niet echt meelevende reacties krijgt elke keer, de oorzaak van jouw problemen is nog steeds dezelfde en de adviezen dus ook Knipoog

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 20:11

zucht, als ik alleen al een lichte hint probeert te geven ivm het zadel draaid me moeder helemaal door, ik weet dat ze het goed bedoelen...
en ze hebben gelijk, dat weet ik ook. Maar *zucht*

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 20:12

Waar hebben ze gelijk in?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 20:16

dat ik een échte lesgever nodig heb die mij op mijn eige paarden lesgeeft, en een goed passend zadel nodig heb.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 20:23

Sorry, nadat ik het typte bedacht ik al dat je het waarschijnlijk over ons had. En niet over je ouders met 'ze hebben gelijk'
Mijn fout Bloos

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 20:27

Aan de reacties hier te merken heb je al vaker over je pony gepost.
Ik heb even in je profiel gekeken en zag dat de pony vroeger mishandeld is?? Ik zou sowieso even de da raadplegen. En is je pony wel netjes aangereden?

Daarbij ben ik van mening dat paarden nooit iets doen om mensen te pesten, dus ook niet aan smeerlapperij doen. Een paard kan 'vervelend' reageren vanuit pijn, ongemak of onbegrip.

Laat je pony door een veearts nakijken, laat het zadel controleren en zoek een góede instructeur.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 20:28

Haha! maakt niet uit Knipoog
mijn moeder heeft net niet gelijk Boos!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 20:28

Ik denk ook dat de problemen steeds te herleiden zijn tot dezelfde oorzaak.
Zolang er niets gedaan wordt aan de oorzaak, denk ik ook dat het weinig nut heeft om er telkens weer een nieuw topic over te openen omdat het toch steeds in hetzelfde vraag/antwoord-spelletje vervalt.
Pharagirlke heeft een probleem met haar pony, bokkers geven raad, Pharagirlke meldt dat er (nog) niets aan de oorzaak gedaan wordt.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het hartstikke vervelend voor je.
Maar ik vraag me wel af wat je precies van ons wilt........ wij kunnen de oorzaak toch niet vanachter ons pc-tje wegnemen, hoe graag we dat zouden willen ?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 20:29

ellenlouise schreef:
Aan de reacties hier te merken heb je al vaker over je pony gepost.
Ik heb even in je profiel gekeken en zag dat de pony vroeger mishandeld is?? Ik zou sowieso even de da raadplegen. En is je pony wel netjes aangereden?

Daarbij ben ik van mening dat paarden nooit iets doen om mensen te pesten, dus ook niet aan smeerlapperij doen. Een paard kan 'vervelend' reageren vanuit pijn, ongemak of onbegrip.

Laat je pony door een veearts nakijken, laat het zadel controleren en zoek een góede instructeur.


ken anders genoeg paarden die medisch volledig in orde zijn, met goedpassend zadel en bitje, en die nog niet te rijden zijn.

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 20:30

Dat bedoelde ik inderdaad Oscar

Phara: Je weet wel waar het probleem ligt, dus heeft het inderdaad weinig zin er steeds een topic over te openen Knipoog

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 20:36

pharagirlke schreef:
ken anders genoeg paarden die medisch volledig in orde zijn, met goedpassend zadel en bitje, en die nog niet te rijden zijn.

Dan is het vaak een rijtechnisch probleem en dus nog niet de fout van het paard.....

Verder ga ik helemaal met Justy en Oscar mee....

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 20:42

richtje: heb het over een paardje op de manege, ruiters die er op rijden worden begeleid door een lesgever wie dressuurruiter is, in een viertal rijd op vrij hoog niveau. Ook ik heb les van die persoon (spijtig genoeg niet met Pharaon) ze deinst er niet voor terug om je een uitbrander te geven als je niet luisterd, en alleen ruiters die al gevorderd zijn mógen op dit paard om de simpele reden dat je dan meer ervaring hebt en het paard normaal gezien beter onder controle hebt+ je de bevelen van de lesgever vaak beter snapt dan een beginner Knipoog

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 20:42

Begrijp ik nu goed dat je je paard zonder zadel rijdt?
En dat altijd?
Hmm,niet echt prettig voor hem/haar
Wat ik dan denk:arm ruggetje

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 20:43

*Phara stopt wijselijk om tegen de haren in te strijken om de simpele reden dat ik dan toch weer betweter genoemd word door de bokkers Scheve mond*

Avanti_haf

Berichten: 427
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Katwijk aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 20:44

tip: blijf altijd op je hoede met welk paard dan ook... het blijven tenslotte allemaal vluchtdieren!!! je kan hun gedachten niet lezen helaas....

bij deze zeker als ik het zo is lees!!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 20:46

Blijf op mijn hoede avanti Knipoog
Pharaon zijn karakter is helaas net iets te onvoorspellend om hem vopor 90% te vertrouwen Tong uitsteken

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 20:46

pharagirlke schreef:
richtje: heb het over een paardje op de manege, ruiters die er op rijden worden begeleid door een lesgever wie dressuurruiter is, in een viertal rijd op vrij hoog niveau. Ook ik heb les van die persoon (spijtig genoeg niet met Pharaon) ze deinst er niet voor terug om je een uitbrander te geven als je niet luisterd, en alleen ruiters die al gevorderd zijn mógen op dit paard om de simpele reden dat je dan meer ervaring hebt en het paard normaal gezien beter onder controle hebt+ je de bevelen van de lesgever vaak beter snapt dan een beginner Knipoog

Wat wil je hiermee zeggen?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 20:48

dat als de ruiter een rt fout maakt hij daarop meteen gewezen word! reageert ruiter niet meteen word het al wat harder duidelijk gemaakt. Het zal dus niet zijn dat het paard zo doet puur omdat er eens een rt fout gemaakt word. ik zelf kruip er mooi niet op Nagelbijten / Gniffelen

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 20:51

pharagirlke schreef:
dat als de ruiter een rt fout maakt hij daarop meteen gewezen word! reageert ruiter niet meteen word het al wat harder duidelijk gemaakt. Het zal dus niet zijn dat het paard zo doet puur omdat er eens een rt fout gemaakt word. ik zelf kruip er mooi niet op Nagelbijten / Gniffelen

Misschien is dit niet het type paard om door verschillende ruiters gereden te worden? Misschien is dit een heel gevoelig dier dat op kleine rt-fouten al vrij extreem reageert. Misschien is er in het verleden veel verpest?
Het kan zoveel zijn, en ja misschien is dit één van de weinige paarden die wel een kronkel in z'n kop heeft (dan zou ik hem overigens niet geschikt vinden als manegepaard), maar over het algemeen zal een paard niet etteren om de ruiter te pesten.