Regina doodsbang....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Regina doodsbang....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 17:41

Voor een trampoline Clown

De buren hadden blijkbaar een feest, met als gevolg dat er in het land direct naast onze bak een trampoline (incl. springende kids) en een groot oranje zeil lag. Ik had wel verwacht dat ze het wat spannend zou vinden, maar dat het zo erg was
Ik longeer haar altijd voor het rijden, dus ik nam haar nu ook aan de longe mee de bak in. Wat een drama.... Ze was gelijk één brok spanning, stond helemaal stijf en durfde geen stap meer te zetten. Ik ben een half uur bezig geweest voordat ze er redelijk normaal langs ging op beide handen. Dat wil zeggen, zonder plat door de bocht te gaan met haar oren plat in 'r nek, gewoon uit pure angst. Het hele bange, jonge, nerveuse dier wat het 2 jaar geleden was kwam weer even helemaal terug. Heb haar daarna nog maar even een kwartier laten stappen om weer een beetje op adem te komen. Tja, toen gingen de kids eindelijk weg, maar ben er maar niet meer op gestapt maar heb haar lekker op stal gezet.

Hoop echt dat die trampoline eenmalig was en dat ze morgen weer fatsoenlijk te rijden is, want dit is zowel voor mij als voor haar helemaal 10x niets. Maar goed, ook dit soort dingen zal ze moeten leren Schijnheilig

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 17:44

Haha!

De eigenaar van de stal waar ik mn paard gestald heb, verkoopt trampolines.
Staan er dus een stuk of 6 op hetzelfde stuk weiland als waar de paarden regelmatig staan... wel met een draadje ertussen natuurlijk Knipoog
Die van mij is er dus wel aan gewend Haha! !

ankyfan
Berichten: 415
Geregistreerd: 21-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 17:46

lastig..agja al zijn ze er eens altijd erg bang voor iets blijven ze het wel
dus ik hoop ook dat die trampoline daar een maalig blijft Lachen

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 17:47

paarden weten niet wat ze ermee aan moeten, springende kinderen, en die gillen natuurlijk van pret. Als dat ding blijft staan, moet je er wel tegenaan gaan denk ik zo. Dat word flink oefenen dan. succes

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 17:47

haha...ik had dat jaren geleden met mijn haflinger....alles was ze gewend, nergens bang voor. totdat we een keer mensen met paraplu's tegen kwamen...niet te geloven echt DOODS bang was ze daarvoor. Altijd ook gebleven...., wel niet meer zo overdreven gelukkig! Want dan wordt het gevaarlijk.
Hoop idd voor jou, dat dit niet elke dag zo is....alhoewel, ze zal er ook wel weer aan wennen.

Weet je al wanneer je komt?

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 17:51

kon je ze niet effe in de bak zetten los, zodat ze zelf de boel kon onderzoeken? eventueel met een kalme ziel om haar tot rust te brengen/houden.

of je moet af en toe voorbij haar springen dat ze deraan went Haha!

geintje: hopelijk is ze morgen gekalmeerd en kan je terug fijn rijden!
probeer vooral rustig te blijven zou'k zeggen!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 17:56

Ik heb er wel aan gedacht om haar los in de bak te zetten, idd om haar er even zelf naar te laten kijken. Maar ja, aan de andere kant ze moet eigenlijk gewoon leren dat ze ook als er wat engs is ze gewoon op mij moet letten. Als ik haar altijd maar los laat als ze iets eng vind.... dat is ook niet echt de bedoeling natuurlijk.

Ach ik was allang blij dat ze niet meer constant bovenop me sprong, wat ze 1,5 jaar geleden wel deed in zo'n bui en stel dat ie wel blijft staan, dan moet ze er maar gewoon aan wennen.

Paraplu's vind ze ook heeeel erg eng trouwens Knipoog

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 18:02

nou dan moet je eens een paraplu langs de rand van de bak binden, een plastic zak,... eender wat en maar oefenen op allerlei situaties.

gemakkelijk gezegd natuurlijk.

vooral belangrijk dat ze vertrouwen in je krijgt ( lees: blijft hebben: ook op een eng moment ).

natuurlijk is altijd maar los laten als ze iets engs vind niet de bedoeling. maar deze situatie is extremer dan een plastic zak die op de grond ligt denk ik en ze zal sneller ontspannen nadat ze even mocht op haar eigen tempo de boel onderzoeken.
t'is wat evenwicht vinden daartussen hé .

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 18:25

Goed dat je door hebt gepakt. Nette aanpak. Weer een overwinning voor jezelf en Regina...

pimmetje7

Berichten: 82
Geregistreerd: 19-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 18:29

ja.. ben ik mee eens ... nooit opgeven

Alja

Berichten: 25583
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 18:32

wij hebben nu tijdens de ponykampen ook een trampoline staan gelijk naaste de bak, de eerste dag vonden ze het doodeng maar nu kijken d eponys er niet naar op of om....

Nadir

Berichten: 12713
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 18:57

Hee... Dat ken ik... Haha!
Bij ons staat de trampoline naast de bak... Twister vind dat ding ook helemaal niks... Schijnheilig

Maar wel lastig zeg, wilde je eindelijk de draad weer een beetje met dr oppakken, krijg je dit weer...

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 19:09

Arme Regina! Ach gut
Maar inderdaad, kijk maar of ze er aan kan wennen he! Ik weet hoe moeilijk het is, Kore heeft bijvoorbeeld een soort fobie voor zwarte honden!

SnelleMarz
Berichten: 8846
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 19:17

Whaha een trampoline Tong uitsteken Oh god.. Haha! veel succes ermee..

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 19:35

kattebeest schreef:
nou dan moet je eens een paraplu langs de rand van de bak binden, een plastic zak,... eender wat en maar oefenen op allerlei situaties.

gemakkelijk gezegd natuurlijk.

vooral belangrijk dat ze vertrouwen in je krijgt ( lees: blijft hebben: ook op een eng moment ).

natuurlijk is altijd maar los laten als ze iets engs vind niet de bedoeling. maar deze situatie is extremer dan een plastic zak die op de grond ligt denk ik en ze zal sneller ontspannen nadat ze even mocht op haar eigen tempo de boel onderzoeken.
t'is wat evenwicht vinden daartussen hé .


Daar heb je ook wel weer gelijk in natuurlijk.... en we blijven oefenen met allerlei dingen, ook door haar veel mee te nemen naar vreemd terrein leert ze al een hele hoop.
En tja, ik ben bang dat als ik haar losgelaten had, ze alleen maar zover mogelijk bij dat ding vandaan was gebleven, ze had dan helemaal geen prikkel gehad om het te gaan ontdekken dan. Nu heb ik haar er ook niet voorbij gejaagd hoor, heb de zweep aan de kant laten liggen, geprobeerd te voorkomen dat ze omdraaide en wegrende voor de trampoline en haar zoveel mogelijk aangemoedigd (met stemhulpen) om er voor bij te gaan. Toen de kinderen weg waren, heb ik haar nog een keer aan de hand meegenomen zo dicht mogelijk langs rand van de bak aan de kant waar de trampoline stond.

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 10:39

Ik ben met Jordy ook eens een trampoline tegengekomen, op buitenrit. De trampoline zelf was niet te zien (wel te horen), maar Jordy zag ineens vliegende kinderen Haha! Was ook grote paniek, hij wilde er niet langs, omdraaien en weg rennen. Uiteindelijk in galop er voorbij gegaan.....
Later ben ik nog eens een trampoline tegengekomen, deze kon hij wel zien, incl. vielgende kids, maar toen was het dus niet eng Verward

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-04 22:21

Maar ja dat is Jordy hè, die spoort ook gewoon niet helemaal Haha!

De trampoline stond er vandaag trouwens nog steeds, maar dit keer zonder springende kids en ze heeft er niet één keer naar gekeken Lachen

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 12:25

arme regina...........hihi
zie het al helemaal voor me, was ze weer een beetje rustig en kwam er opeens weer een kind de lucht in gevlogen hahaha of viel datmee ?

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-04 15:59

Nee was idd zo.... durfde ze er één rondje langs (als de kinderen stil zaten) en het volgende rondje werd er weer hard gillend, gestuiterd Lips are sealed

Ik vertelde het vandaag trouwens aan de boer, en die had toen hij ze zaterdag de bak in gooide, waarbij ze blijkbaar ook nogal heftig op de trampoline reageerden, al tegen de buurman gezegd dat hij maar hoopte dat we niet wilden rijden als er kinderen aan het springen waren.... Tja, wel dus Scheve mond

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 07:12

Geef haar anders iets lekkers in de bak. Een voerbak met wat brok en appel zo dicht mogelijk bij de springende kinderen. Kijken wat er wint, angst of zo'n tussendoortje scoren. Wel gewoon los laten lopen, ze moet er zelf naartoe willen.( meestal lukt dat wel zodra ze weten wat er te halen valt)

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 07:27

Trampoline's,ik ken het Scheve mond
Wij zien hier regelmatig een stel kinderen boven de heg uit vliegen..Best een grappig gezicht,maar iets minder om te rijden Haha!