Verfrissend of frustrerend... iemand anders op jouw paard!

Moderators: Berdien, Murosch

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Laura

Verfrissend of frustrerend... iemand anders op jouw paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-02 21:20

Normaal loopt Waldo vandaag in de privéles met een beginner (is niet voor niks het braafste paard van stal Lovers ) En ik kwam dus op stal om te mesten in mn spijkerbroekie en schoentjes. Alleen bleek de les niet door te gaan. De molen werkte niet want daat was een boom op gestort en de buitenbak (waar we mogen longeren) was afgezet met klapperend lint voor de helft vanwege nieuw gestort zand waarin je een halve meter wegzakte. Bovendien had ik geen tijd en spul voor Iwaldo bij me.

Dus tsja, ik had liever dat ie toch liep ipv stilstond een hele dag dus heb ik een stalgenootje gevraagd hem even te rijden als ze dat wilde, graag zei ze. Dus ik haar een half uurtje laten gaan en toen eventjes om de hoek gekeken. Ik stond perplex, wat liep ie mooi!! Heel anders om je paard zo ie zien met iemand anders erop. Ze gaf me tips en trucs en ze zag punten waar ik aan kon werken (wat ik op zich allang wist) Heel fijn natuurlijk. Maar dan steekt het toch een beetje... dat meneer ineens wél los kan laten op die linkerkant. En wél in kan buigenover de gehele lengte. En wél verzameld kan galoperen met sprong. Duidelijk met de neus op het feit gedrukt dat ik daar degene ben die gewoon rijtechnisch nog niet die capaciteiten heeft, ipv de smoes dat Iwaldo dat zo moeilijk kan Knipoog Dus aan de ene kant baal ik een klein beetje. Verdrietig

Maar aan de andere kant gaat het meteen kriebelen 'zie je wel, het kán wel' en krijg ik meteen zin om ook te gaan dressuren weer en kijken of ik het er toch wel uit kan halen door hem iets meer aan te pakken enzo. Ik weet namelijk dat ik te gemakkelijk tevreden ben met nog niet voldoende resultaat. Dus een beetje gemengde gevoelens.

Hebben jullie dat ook wel eens gehad, met dat een ander op je paard zat?
Laatst bijgewerkt door Laura op 26-02-02 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-02 21:31

yup, ik heb haar tips ook amar weer goed in m'n oren geknoopt. Bij Iwaldo is het zo dat ik zo vastgeroest zit dat ik dus al niet meer merk dat ie standaard naar binnen valt op een volte bv omdat ik niet anders gewend ben. Als ik zelf een ander paard rijd is het ook wennen voor me. Maar in ieder geval was dit weer eens een goede eye-opener voor als ik dagen heb dat ik het afschuif op 'Tja Iwaldo is nou eenmaal niet zo goed in dressuur' Neeneenee, de combinatie Laura/Iwaldo klikt iet altijd zo dat we het meeste eruit halen wat erin zit en dat ligt meer aan mij dan aan Wallie blijkbaar. Zal ik mee moeten leren leven *snik* Haha!

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie