Ik kan het niet en ik ga het nooit kunnen ook GVD

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Ik kan het niet en ik ga het nooit kunnen ook GVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 19:36

*Zucht*

Ik wil op les met Indie. Eigenlijk is met dat zinnetje alles gezegd.

Ik wil wat meer bereiken met haar dan alleen buitenrijden en flauwe pogingen tot wat dressuur.

Ik vraag te veel, ik ben ongeduldig en Indie is op haar plaats van nature al stug.

Een trailer staat tot mijn beschikking, maar ik heb de papieren niet om dat ding te mogen trekken. Anders had ik zeker weten les gaan nemen.

Er is bij Indie geen bak,wel een grote wei, die had ik afgezet, maar Morris kart telkens blindelings door het hekje heen (het is een stroomhekje, van dat oranje draad en dan gewoon een meter hoog en mazen van 15 cm ongeveer) en daardoor is het nu weer weggehaald.

Buitenrijden gaat hardstikke oke en is ook leuk, longeren doet ze ook goed, maar ik wil rijden, ontspanning en samen een team vormen, met een tevreden gevoel afstappen dat we weer een stapje verder zijn.

Ik ben erg gemotiveerd en maak ook veel fouten met rijden, maar daar word ik niet op gewezen. Ik wil zo graag les Scheve mond

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 19:37

Hoe lang ben je nu al 'gewoon' met haar aan het rijden?

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 19:41

Is er niemand in de buurt die je één keer per week, of 1 keer per twee weken met de trailer naar les kan brengen? of kan je niet rijdend naar een manege of een bak in de buurt voor les?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 19:43

De rijvereniging is dus 5 a 10 mins met de trailer rijden...

En ik denk ook niet dat iemand zi heeft om mij telkens te brengen.

Overigens denk ik niet dat je ver komt met 1 keer in de week wel in de bak rijden.

Ik rijd haar nu 2 jaar recreatief en ik voel en weet dat er meer in haar zit.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 19:45

5 á 10 minuten met de trailer Bloos! Dat kun je dan toch ook makkelijk lopen Lachen En bij de meeste rijverenigingen mag je de bak ook gebruiken, dus heb je ook gelijk een bak Lachen

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 19:46

ryanne: kun je niet te voet gaan? 10 min. met de trailer, dat is dan een 3 kwart te paard
moet lukken toch?
1.5 uur stappen, en een halfuur les of een uur les
als ze een beetje conditie heeft
met 1 keer in de week een halfuur goede les kom je al ver hoor, als je dan thuis kan oefenen in de weide
met pionnetjes kun je ook een bak afzetten Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 19:47

verootjoo schreef:
5 á 10 minuten met de trailer Bloos! Dat kun je dan toch ook makkelijk lopen Lachen En bij de meeste rijverenigingen mag je de bak ook gebruiken, dus heb je ook gelijk een bak Lachen


Ja de bak mag je ook gebruiken.

Maar in het donker ('s-winters) lijkt het me toch niet verstandig om langs een weg te gaan die deels geen aparte fietspad heeft.

En als ik er heen zou stappen duurt het toch nog een half uur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 19:48

dutske schreef:
[naam]: kun je niet te voet gaan? 10 min. met de trailer, dat is dan een 3 kwart te paard
moet lukken toch?
1.5 uur stappen, en een halfuur les of een uur les
als ze een beetje conditie heeft
met 1 keer in de week een halfuur goede les kom je al ver hoor, als je dan thuis kan oefenen in de weide
met pionnetjes kun je ook een bak afzetten Lachen


Ik heb nu een deel afgelegd met van die dikke takken, maar ik kan er gewoon niet mee werken...en dat werkt dan in op Indie.

Stomme ik Boos!

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 20:00

ik snap het niet
welke dikke takken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 20:02

dutske schreef:
ik snap het niet
welke dikke takken?



Je had het over pionnetjes Lachen

Om de hoeken af te zetten

Maar ik heb dus de afbakening gemaakt van dikke takken. En daar rijd je dan voor langs.

Ik moet daar gewoon een bak hebben Scheve mond

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 20:10

oooh, nu snapik het Haha!
laag niveau vandaag bij mij ...
en kun je geen verplaatsbaar schrikdraad nemen, als je wilt rijden bouw je de bak op, en nadien weer afbouwen
of 4 palen in de grond zetten, en dan met schrikdraad errond gaan, zodat je een iste hebt met een omheining uit 1 draad ofzo?
weer lekker vaag... Haha!

leannetje

Berichten: 627
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: sint oedenrode

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 20:20

ik zou naar de rijvereniging rijden.. een half uur is best te doen en misschien rijd er in de winter (herfst) iemand heen met een trailer waar je mee kan rijden (als er nog plek is in die trailer!)

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 20:23

Toen ik nog geen trailer had ging ik altijd stappend naar de les, weer of geen weer, donker of licht. Ik deed dan altijd zoveel mogelijk fluor-dingen om en dat ging best, 45 minuten lang heen en 45 minuten terug.

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 20:23

Ik moet 40 minuten RIJDEN (niet stappen) voor les... Uur les, dan weer terug. Sorry maar ik vind het best te doen en zolang het veilig is (daar kan ik uiteraard niet over oordelen) is het in het donker met goede verlichting wel te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 20:26

Ik zou het wel willen, maar ik weet niet of dat wel zo verstandig is...oko omdat het mijn eigen paardje niet is.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 21:25

Dat idee van schrikdraad meenemen en plastic paaltjes is goed. Ook zou je toch eens na kunnen denken over priveles. Ok het kost wat meer, maar de les zou je dan 1 x per twee weken kunnen doen en daar de rest van de tijd aan werken.

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 22:19

mischien verhuizen van stalling?

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 22:50

Ryanne schreef:
Ja de bak mag je ook gebruiken.

Maar in het donker ('s-winters) lijkt het me toch niet verstandig om langs een weg te gaan die deels geen aparte fietspad heeft.

En als ik er heen zou stappen duurt het toch nog een half uur.



Ik ben jarenlang in de winter iedere week met mijn (bijrijd)paard over de weg gegaan naar de les toe. Een stuk over de verharde weg waar vrij hard wordt gereden en een stuk over een veldweg. Ik deed daar altijd zo'n 20 minuten over. In principe is dat het probleem niet, maar je moet natuurlijk wel zorgen voor goede verlichting en reflecterende atributen. Niet alleen voor je eigen veiligheid, ook voor de veiligheid van automobilisten. Stel het gewoon eens voor aan de eigenaar. Ik was in het begin als de dood dat er iets met het paard zou gebeuren, maar de eigenaar was daar heel duidelijk in: "Als het gebeuren moet, dan gebeurt het ook bij mij en ik weet dat jij verantwoordelijkheidsgevoel hebt, dus niet zeuren". Wie weet denkt de eigenaar van jouw paardje daar wel net zo over. Hij laat je immers ook gewoon met haar naar buiten gaan.

En verder. Kop op meid. Iedereen heeft wel eens een dipje. Het komt allemaal wel goed. Zet even alles op een rijtje en bespreek het met de eigenaar.

Roosch

Berichten: 36646
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 22:57

Zet een advertentie hier op bokt of martktplaats voor instructrice die naar jou toe wil komen!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 00:06

Gewoon met haar er naar toe stappen zou geen probleem zijn, het is nu nog licht, en misschien kan je daar op die manege een paar vrineden maken die het helemala niet erg vinden om je even op te pikken en heb je dus ook gelijk een oplossing voor in de winter.
Je maakt al buitenritten, dus ze kan gewoon naar buiten, en in noodgevallen kan je je zelf altijd nog verlichten.

Er zijn genoeg oplossingen, maar mokken helpt niet, dan kan je het beter eerst eens een keer doen Knipoog

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 03:16

is er niet dicht in de buurt iemand met een buitenbak welke je kan gebruiken, zodat je daar een instructrice naar toe kan laten komen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 10:54

Het is idd. een dipje en ik ga toch serieus overwegen om dan maar in het donker te gaan, met reflectie en al. Moet ik dus wel even bespreken met de eigenaar, hij vindt praktisch alles goed, maar dit moet toch besproken worden denk ik, net als met mijn ouders Haha!

@ Sily, soms ik mokken wel even handig Knipoog

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 12:20

Ach mokken doen we allemaal weleens, zolang je er ook maar wat aan doet Haha!
Anders is het zinloos mokken en dat mag niet he Tong uitsteken

sanantonio
Berichten: 8
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 12:32

ik zou lekker gaan stappen naar de les voor mij is het ook ruim een half uur onder de man stappen en swinters kun je ook kijken of je overdag kunt lessen dan is het nog niet zo donker.