Beetje laat, maar toch mijn verslag: Ik op Pinky...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Beetje laat, maar toch mijn verslag: Ik op Pinky...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-02 22:51

Oke, het heeft lang geduurd voordat ik het durfde te vertellen hier op bokt, maar ik heb op Pinky gezeten Lachen

Ik durfde het eigenlijk niet te vertelen, weet niet precies waarom, denk gewoon bang voor alle antwoorden (Die pony is zo klein, eerst goed aanspannen dan rijden, te jong, te dit te dat, noem maar op...). Een aantal wisten het al en zijn zo lief geweest het voor zich te houden.
Ok nu vertel ik het toch en kan ik jullie reacties best aan Knipoog *bikkel*. (Betekend overigens niet dat ik erop zit te springen Knipoog )
Dan nu maar het verhaal...

Ik was Pinky samen met een vriendin (Moontje op bokt) aan het longeren. Op een gegeven moment hadden we geen zin meer en zijn we gaan zitten in het (toen nog niet modderige) gras. Pinky kwam zoals altijd bij ons knuffelen en ik maakte zijn tuig los. Ik hing een beetje over zijn rug te kroelen en zei toen dat ik best wel eens zou willen weten wat hij zou doen als ik erop ging zitten. Ok dat had ik geen 2e keer hoeven zeggen want moon had Pinky al vast... Ok, ik heel voorzichtig iets op zijn rug hangen. Niets aan de hand. 1 beentje eroverheen, pony gaf geen kick.
Toen besloten mezelf er heel zachtjes op te hijsen. En voor dat je het wist zat ik Scheve mond . Ieuwww wat was dat raar. Mijn hart zat in mijn keel en alles trilde. Al 2,5 jaar ken ik die pony, vanaf dag 1, alles met hem en voor hem gedaan en ineens zat ik erbovenop Verward
Pinky was duidelijk minder onder de indruk dan ik. Hij keek alleen een keertje heel verbaasd om naar mij. Zo van: Huh die loopt er normaal toch neffe? Haha!
Was zo super lief.. ff lekker gekroeld van bovenaf (het leek een eeuwigheid maar het was echt maar een minuut Haha!) en toen een klein rondje gestapt. Wauw... Dan gaat er echt iets door je heen. dat is machtig...
Ok, weer tijd om af te stappen (nog geen 3 min later maar ach Knipoog ) en hem nog eens flink te knuffelen.
Zucht wat was ik trots en gelukkig.

Nouja, dit was mijn verhaaltje weer... wel geen verslag van vandaag, maarja jullie horen dit toch wel te weten, vind ik Lachen

PS niet denken nu dat ik Pinky al aan het inrijden ben want dat is dus echt niet zo. Ik vind hem nog veel te iel en bovendien ook te jong.

Groetjes Trotse Kim
Laatst bijgewerkt door Pink_Horizon op 24-02-02 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 22:57

Gaaf!!!!!! Ik geef geen zeurreactie, want dat is helemaal niet nodig. Echt super leuk! Super Pink! Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 23:05

Dit verhaal geeft aan hoe goed Pinky je vertrouwd Haha!
Je niks aantrekken van evt. nare reactie´s, je hebt zelf ervaren hoe hij reageerde en daar kun je je eigen conclusie´s uittrekken.
Ik vind het leuk voor je dat het zo goed ging.

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 23:06

ahhaha tof!!!!!

IDD ik ga ook niet lopen zeuren want dat is nergens voor nodig!
Ik vind het juist wel cool! Haha Go Girl! Hoezo nieuwsgierig! Kna me wel voorstellen!!!

Ah wat is pink toch ook een toffe pony he!!!!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-02 23:09

Dank jullie wel Lovers Lovers Lovers

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 23:17

Omdat ze geen kik gaf, geeft ook aan dat ze je vertrouwd!!

Jullie zijn een team!!! En het is helemaal niet erg om er ff op te zitten enzo!

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 23:22

ik denk dat als Pinky het niet aan had gekund wel door zijn beentjes was gezakt... Haha!
dus zo erg is het ook niet om er een keertje op te zitten, maar wat SUPER voor jou en voor pinky ook... Lovers ik ben echt superblij voor jullie!! goh dit is niet in woorden uit te leggen...vaag... Verward

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 23:24

ooh wat leuk !!! gaaf he dat gevoel!!

zoals je zelf al zegt je gaat hem nog niet inrijden dus .. wat maakt het nou uit

en stel... dat je dat wel deed het is jouw paard
soms hebben mensen overal een antwoord op en een advies, maar het is jouw leven en vind het geweldig voor je dat je zo blij bent

groetjes...

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-02 23:30

Ja Kvika, dat gevoel is niet te beschrijven. In 1 klap super verliefd ofzo? nee het valt echt niet te beschrijven Haha!

Het is inderdaad wel mijn paard en ik bepaal wel wat ermee gebeurt, maar Pinky moet heeeeeeel oud worden bij mij dus ik doe rustig aan Lachen
Ik was eigenlijk van plan om hem in de zomer als ik 5 weken op stage ben in Drochteropslagen (bij loes-freke) in te rijden. Dan zou hij ruim 3 zijn. Maar zoals het er nu uit ziet doe ik dat niet en duurt het nog wel een poos... Hij is nog echt iel, weinig bespiering enzo... (Ok ik vergelijk hem dan ook wel met zijn moddervette mamma Knipoog ) en ik vind dat hij dat eerst moet hebben. Dat is veel belangrijker. Dus dat wordt gewoon veel karren Lachen

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 03:27

Ik weet precies hoe dat voelt!
Zo ging het ook met mijn Aaron!
Hij was ook rond de twee-en-half en het was heerlijk weer. Ik zat samen met mijn vriendin in de wei op twee balen hooi. Linda had hem vast en ik stond op een baal hooi naast hem. Een beetje hangen en zo. Maar om echt op zijn rug te kunnen hangen moest ik toch wel een beetje springen. Dus toen heb ik ook maar voorzichtig mijn been erover gedaan.
Hij was ook zo lief. Gaf geen krimp.
Heb nog niet gestapt toen.

Maar je kan gerust zijn: waarschijnlijk rij je er zo mee weg als je daar eenmaal mee begint!
Aaron ook: nooit gebokt, nooit gesteigerd......
Ik heb hem vanaf dat hij drie maanden oud was. Blijkbaar is de vertrouwensband dan echt zo goed als in een pennyverhaal Haha! .

Erg mooie ervaring!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 10:25

Hey Kim, wat stoer zeg!!! Nu kun je zeker bijna niet meer wachten tot het inrijden??? Knipoog Gaaf dat Pinky je zo vertrouwde zeg! Dat gaat helemaal goedkomen! Haha!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-02 12:02

hahaha ja Kai, wij kunnen er lekker tegenin gaan als iemand zegt dat ze geen jonge pony moeten kopen Haha!

jurga: haha nou het inrijden duurt nog wel even hoor. Inderdaad, het wachten is nu moeilijker dan een jaar geleden, maar we kunnen al lekker met de kar weg en dat is ook super Haha!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 12:29

Euh..waarom dek jij je vooraf helemaal in? Verward
Ik bedoel dat je toch lekker zelf moet weten of je even op Pink wil gaan zitten, en wat dat betreft sluit ik me aan bij de rest van de reacties. Pink geeft duidelijk aan er zelf geen probleem mee te hebben, nou dan heb jij dat toch ook niet!

Maar wel gaaf dat ie het zo accepteert! Fleur is ook alleen maar voor de kar beleerd en niet onder het zadel. Ik ben er voor de gein ook een paar keer op gaan zitten en zelfs rondgestapt over het erf, je weet hoe groot/klein Fleur is en ik ben 1.70...........
En zij accepteerde het zonder problemen. Ze gaat binnenkort elke maandag meelopen in de manege les met het jongste zusje van Mattis (verzorgster) erop......

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-02 12:53

Tja, buitenzorg, ik denk dat je dat leert in je bokt-tijd Lachen
Ik heb zovaak gehad dat ik iets met hem deed en dat er alleen maar negatieve reacties op kwamen. Misschien was het inderdaad wel fout, maar ja, ik weet van tevoren niet hoe fout ze dit weer vinden he Lachen

Gelukkig valt het tot nu toe mee Tong uitsteken

Kitty

Berichten: 7697
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 13:28

Ik denk dat er een groot verschil zit tussen berijden en er een keer op zitten. Als je had geschreven dat je even een paar rondjes met hem gegaloppeerd had en nog even een klein hindernisje met hem had meegenomen, dan was het wat heel anders.
Het enige wat jij gedaan hebt, is er even opzitten en een rondje stappen. Nou, fijn toch!
En je hebt zelf al door dat hij te iel is om meteen op zijn derde te berijden. Klasse hoor als je dat zo ziet! Ik denk dat je juist erg goed bezig bent met Pinky!

Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 13:33

Ben het met Kitty eens
Wat zou ik daar graag bij willen zijn zeg, lieve Pinky, en dat hij niets deed, zooo lief! Lovers Kan me voorstellen dat het een machtig gevoel was om op hem te zitten, want dat heb je toch nog nooit gedaan, of wel soms?
Goooo Kim en ik kom wel een keertje langs als dat er ooit van komt Knipoog

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 15:54

Gaaf zeg! Cool
Lieve Pinky. Lovers
Zal ook wel iets van vertrouwen zijn hoor, als hij zo braaf is.. Pling
Je kunt makkelijk eventjes stappen, maar om nou echt flink te gaan rijden met Pink vind ik je wel te groot... Lachen
Gelukkig geen zeurreacties, is ook helemaal niet nodig! Party!!

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 17:13

hardstikke leuk Pling

hoe oud is pinky nu precies eigelijk? (ik ga er niet over zeuren hoor Knipoog )

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-02 18:28

Nogmaals, dank jullie wel Lovers

Pinky is nu precies *reken*
2 jaar, 9 maanden en 1 dag! Haha!

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 18:45

hey Kim, wat gaaf zeg!
idd Pinky vertrouwt je helemaal.
machtig gevoel geeft het he?
ik heb ook zo'n band met Quinto (ken hem ook vanaf dag 1, welgeteld 1 uurtje oud) hij is nu 1,5 maar als ik zou willen kan ik er zo op stappen.
doe ik iet, hij is nog te jong, maar met Pinky kan dat makkelijk hoor!
kan helemaal geen kwaad idd zoals hierboven gezegd dat je alleen maar even zit en niet galoppeert.

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 19:18

ik heb ook een paar weken geleden om mystery gezeten (mijn vriendin hield hem vast) en heb het hier ook niet durfen vertelen en zelfs niet aan de mensen die daar nog meer staan. je krijgt altijd van die stomme reactie's je moet het niet doen hij heeft nog geen spieren je bent te zwaar enz enz.

maar wat voelde ik me trots toen ik op mijn schat zat. ik heb alleen nog niet op gestapt maar ik vond het toch heel erg leuk en wat was ik blij.

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 19:45

Ik weet hoe het voelt. Ik heb ook al op El Roy gezeten. Alleen met zadel in zijn box toen ie zijn hooi aan het eten was. Deed helemaal niets gewoon door eten. Maakt hem helemaal niets uit. Maart wordt ie echt 3 jaar dus we gaan binnenkort ff beginnen en dan een half jaar het land op.

Heel leuk is dat he de eerste keer op je paardje zitten geeft je een goed gevoel. Veel plezier jullie 2!!!!

Groetjes Merilyn

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 22:45

gaaf joh....
die pinky toch ook
hij vertrouwd je volkomen Lovers