waarom doet hij dit?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nikindoe
Berichten: 44
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: breda

waarom doet hij dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-04 19:27

hoi allemaal

ongeveer 2 jaar terug heb ik een kwpner gekocht van 1.72. nu zit ik met het probleem dat hij smalle dueren niet door gaat of er door schiet. ook staat hij iedere ochtend rond 4 uur te stampen in zijn stal weet iemand wat dit is? Verward

tanx kuzz van mij en mijn paardje

nikindoe
Berichten: 44
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-04 19:30

hij doet dit al sinds ik hem kocht voor de rest is hij echt super lief

Nienke

Berichten: 3205
Geregistreerd: 01-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 19:34

Dat hij staat te stampen, dat lijkt me dat hij eten wil Haha!

Verder is het zo dat de meeste paarden niet houden van krappe ruimtes of smalle doorgangen. Je zou eens kunnen gaan oefenen in de bak om hem tussen twee stoelen door te laten lopen, die je dan steeds een beetje dichter bij elkaar zet.

Alocasia

Berichten: 1568
Geregistreerd: 10-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 22:01

Gaat hij er wel rustig doorheen als je hem aan de hand leidt?

Dat stampen is denk ik ook dat hij eten wil Haha!

Diddles
Berichten: 371
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Paarden Land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 23:14

Wat ook kan is dat je paard een, voor zijn beleving, slechte ervaaring heeft meegemaakt met deuren.

Roosch

Berichten: 36650
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 23:19

Mss een slechte ervaring, ik heb mijn verzorgpony ook ervan afgeholpen! je moet alleen even weten of ze zich aanstelt (streng wezen! ) of als ze echt bang is! Succes!

nikindoe
Berichten: 44
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 12:21

eten is niet wat hij wil op dat moment dat hebben we al geprobeerd :S ik leid hem altijd aan de hand binnen anders loopt hij tegen de achterkant van zijn stal op want hij schijft dan door. mar bedankt

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 12:52

Het niet door deuren willen, kan komen doordat hij zijn heup gestoten heeft. En hij bang is voor herhaling. Door te rennen probeert hij het te voorkomen, maar vaak word het dan alleen maar erger.
Als dit het probleem is, heb je een hele hoop geduld nodig om dit op te lossen(spreek uit ervaring)
Het stampen KAN zijn om aandacht, eten, naar buiten willen.
Dit moet je gewoon negeren. Vaak gaat het dan over. Dus ook niet roepen, dr ff naar toe gaan, maar gewoon doen of er niets aan de hand is. Moeilijk maar op lange termijn wel effectief.

shana

Berichten: 1467
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 23:43

volgens mij heeft jouw paardje claustrofobie !! ik zou hem stilletje laten wennen aan smalle openingen en afleiding bezorgen op stal zoals een speciale speelbal en een goed gevuld hooinetje ! hou hem bezig op stal zodanig dat zijn stal iets leuks word en hij niet aan die kleine ruimte denkt !

groetjes

A0000
Berichten: 3021
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 23:58

deed hij bij zn vorige eigenaars ook al moeilijk?? bel ze anders eens op ofzo.. het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat hij zich al 2 jaar loopt aan te stellen...

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 00:06

Waarschijnlijk heeft hij zich eens gestoten aan de deur of is er iets gebeurd met het de stal ingaan waarvan hij geschrokken is. Dat hij om 4 uur staat te stampen kan van alles zijn. Je kunt er weinig aan doen behalve rubberen matten tegen de deur aan hangen die blessures én veel lawaai voorkomen.

Roosch

Berichten: 36650
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 11:48

rommie schreef:
deed hij bij zn vorige eigenaars ook al moeilijk?? bel ze anders eens op ofzo.. het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat hij zich al 2 jaar loopt aan te stellen...


Het KAN, maar een beetje paardenkenner ziet dat wel!
Nee ik denk idd dat hij een nare ervaring heeft gehad, maar ik kan dat natuurlijk niet zien aan het paard, dus vanuit de verhalen....

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 20:03

gaat hij gemakkelijk op de trailer?

dimola

Berichten: 514
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: s-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 20:16

je paard kan inderdaad een slechte ervanring hebben opgedaan met smalle doorgangen ,als je paard je aanstelt kan het ook wel eens zo zijn dat hij het niet doorheeft als jij er gewoon doorheen loopt en dat hij dan niet uit z'n broek scheurt net asl wat miss haffie zegt je ziet het ..op een gegeven moment heeft hij het niet door dus veel succes meisje:)