Kenaf????

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 16:39

Ja klopt! Niet helemaal Arabier, maar wel voor een heel groot deel. Hij is ook de vader van de NRPS-hengst King Kadanz. Ik heb thuis het NRPS Hengstenboek 2001 liggen, zal straks wel ff wat info voor je opzoeken.

Is jouw paardje trouwens ook van het NRPS?



_________________
<FONT COLOR="DARKBLUE"> << < ...dreams are just goals without deadlines... > >> </FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-04-24 16:40 ]</font>


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 16:44

Is goed, doe ik! Misschien pas laat op de avond. Ik ga zo eerst ff in Hilversum uit de trein stappen, daar zit een heel klein ruitersportzaakje bij het station, kijken of ze iets leuks hebben. En daarna naar Leys. Maar ik zal vast nog wel bokken vanavond! Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 16:44

Is Brando toevallig van Branco?

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 16:46

Aha... maar van welke hengst is hij dan?

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 16:57

Boden's Ride is Anglo-Arabier en staat op Stal Buitenhuis in Holten, als ik het goed heb onthouden. Staat ook in het Hengstenboek, zoek het later voor je op!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 16:58

Sjimmy, leuk, wat voor bedrijf is dat dan?

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 17:01

Ja klopt Ymke, dat winkeltje! Ik ga er zo ff langs. Leuk dat ze ook tweedehands dingen hebben, ik hoef nl. niet altijd alles nieuw... en scheelt geld ook! Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 17:03

Hee, is Bram van Branco? Een meisje van onze club heeft een tijdje op Branco gereden, hij heeft ook haar pony gedekt maar helaas werd het beestje schijnzwanger. Wel een erg mooie hengst, hij staat op hengstenhouderij 't Grasbroek in Ambt Delden (bij Hengelo). In Twente lopen veel afstammelingen van Branco rond, daar waar Ameretto nu tijdelijk op stal staat is er ook eentje, Beau heet-ie.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 18:58

Oké, derde berichtje op rij van mij Lachen.

Kenaf
NPA STB 85*2 prest.sport
v. Kebir II ox pref; prest.fok
geb. 28-05-1982
stm. 1.48 m., kleur bruin
In 1999 goedgekeurd voor 3 jaar t/m 2001
Percentage Arabisch bloed: 75%
Verrichtingsonderzoek 1985: goed.
Eigen prestatie: ZII-dressuur & ZZ-springen
Eigenaar: Hengstenhouderij De Molenhoek in Tubbergen
Dekstation: A.F. van de Berg in Lemelerveld

Kenaf heeft momenteel één voor het NRPS goedgekeurde zoon, King Kadanz. En King Kadanz heeft weer een goedgekeurde zoon, Khadiboj van Klaverborch. Beide staan in Holten (Ov.), ik ken ze persoonlijk en ik vind het erg mooie hengsten. Ze presteren ook goed in de sport. King Kadanz springt zelfs op internationaal niveau. In het verleden (1993) dekte er nog een zoon van Kenaf, die heette Kaoma.

Boden's Ride dekt dit jaar niet (meer). Geen idee of hij is afgekeurd of overleden. In het Hengstenboek 1993 staat hij nog wel:

Boden's Ride
xx BB 3078
v. Grey Dawn II xx
geb. 25-04-1976
stm. 1.68 m., kleur bruin
In 1993 erkend voor 1 jaar.
Verrichtingsonderzoek 1987: goed
Eigenaar/dekstation: Stal Buitenhuis in Holten

En dan nog good old Branco:

Branco ox
A 606
v. Noran ox
geb. 14-04-1972
stm. 1.54 m., kleur schimmel
In 1999 erkend voor 3 jaar t/m 2001
I.B.O.P.: B
Eigen prestatie: L-dressuur & L-springen
Eigenaar/dekstation: Maatschap Smit in Ambt Delden

Maaike, Sabina is al 21 toch? Want over Said ox kan ik niets vinden in beide hengstenboeken, ik denk dat hij in '93 al niet meer dekte.

En baal baal baal, mijn treinen hadden allemaal vertraging en daardoor miste ik mijn aansluitingen, kon dus niet meer naar d'Anja en was pas om half 7 thuis. Leve de NS, heb 5 kwartier gedaan over normaal 38 minuten. Frusty

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-01 00:02

Leuk hè, hengsten? Ik kan me uren vermaken met dat hengstenboek. Alleen jammer dat er geen foto's bij staan. Even een reactie op jullie berichtjes.

Maaike: Juravel ox is inderdaad een mooi beestje, staat bij Jurrius in Vorden. Het meisje van wie wij ooit Dino kochten, had een pony Saoud en die was ook van Said. Is ook al eeuwen geleden, Said loopt ongetwijfeld al ergens op de eeuwige weilanden. Nima kan ik niet vinden in de lijst, bedoel je niet toevallig Nieuwmoed's Nepal (v. Netron)? Dat is de enige die er qua naam op lijkt. En Melvin is van Mufaq ox, ken 'm zelf niet maar ik weet wel dat Mufaq goeie nakomelingen brengt. Celebrated W/V van Judith Vetker (EK-springteam) is er eentje, hij heeft onder de naam Mubar nog bij onze club gelopen.

Ymke: helaas weet ik niet zo heel veel over Branco. Een meisje van onze club heeft hem gereden, haar eigen pony stond bij de buren van die stal. Die pony is dus ooit gedekt, maar schijnzwanger geworden. Dat was in uh... '89 ofzo? Ook is hij ooit aan huis geweest bij de stal waar Manjo heeft gestaan, hij heeft daar de merrie gedekt waar Manjo ook regelmatig bovenop zat (viespeukje), maar ook bij haar pakte het helaas niet. Dat was in '94. Ik heb letterlijk met m'n neus bovenop die dekking gestaan. Branco is heel galant tegenover merries, maar dat mag ook wel op zijn leeftijd. Hij zweefde ook toen hij binnenkwam, erg groot is hij niet, maar zo leek het wel. Mooi hoor! Zijn vader is trouwens Noran ox, een vrij bekende hengst, en die is volgens mij inderdaad Russisch. Zijn zoon Beau (waarover ik het al had) lijkt wel veel op hem.

Jantina: Galant staat er ook bij, dat is een Anglo-Arabier met als vader Gagson Wimborn x. Staat in Den Ham, ook in Twente dus. Ken 'm verder niet, waar ken jij hem van?

Ik zal wel eens op zoek gaan naar foto's. Alleen nu niet, want het is al laat. En morgen ben ik de hele dag buiten de deur, dus niet op internet. Maar als jullie nog meer willen weten over NRPS-hengsten, vraag maar raak! Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anjali, bellieee, Cantheon, Jeska2, marinst, massiemas, Mira283, Raamzicht, Salinah, SJP, supervon78, TinkerTreas, Typhoon, Vecar en 114 bezoekers