Salamipaard slaat naar herdershond. :D

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Salamipaard slaat naar herdershond. :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-04 22:41

Vanavond had ik weer veluwse markt. (= 2.5 uur rondjes lopen voor de ponyclub met m'n eigen paardje, ik krijg nog 20 cent per rondje ook. Tong uitsteken) Ik had volgens mij weer de meeste rondjes (41). Zelfs meer dan de shetjes, die toch altijd heel popu zijn. Haha!

Er was een man die beweerde dat alle paardjes die meeliepen salami werden. Want z'n vrouw vroeg aan kindje, "hoe heet ie" dus die man liep grappig te zijn, "salami," en heel verhaal over hoe ze allemaal salami worden. En ik dus, kon m'n mond niet houden Bloos, "ik denk het niet hoor." en die man: "jawel, want alle manegepaarden worden salami als ze oud worden." en ik: "nou mijne in ieder geval niet, het is namelijk m'n eigen paard. en de rest zijn ook eigen of verzorg paarden." En hij met z'n mond vol tanden, hihi. Haha! En toen ging z'n kindje op die van mij. En hij, "wil je op die? die wordt geen salami."

En ze hadden daar ook om het uur (of half uur? Verward kan me niet meer herinneren Bloos) twee bordercollies die 4 schapen door hekjes dreven. En op een gegeven moment liep een van die honden nog los. Nou als Rös ergens een hekel aan is... Bloos Hij negeert ze normaal, in het bos ook als ze om hem heen rennen, maar deze ging echt in z'n staart / achterbenen happen ofzo, in ieder geval dicht erachter kleven, ik zag hem eerder ook al bij een ander paard naar de staart happen. Verward

Dus Röskur ineens een enorme hens naar achteren... En die hond gauw wegrennen. Schijnheilig Hij vind echt helemaal niks erg, mensen en paarden kunnen zoveel tegen 'm aan lopen, achter 'm langs en andersom, maakt 'm allemaal niks uit, maar honden die aan z'n achterbenen blijven kleven slaat ie gewoon een keer naar. (had ik ook al een keer eerder in het bos, in draf, die hond zat ook mega-dicht op 'm!) Maar hij dreigt gelukkig alleen, anders had ie deze keer en de vorige keer al wel raak geslagen. Z'n moeder ging serieus achter honden aanjagen! Bloos! Dus daar zal die hondennijd wel vandaan komen... Verward Naar onze hond Landi doet ie in ieder geval niks, en bij andere honden dus alleen in uiterste gevallen. Want ik ga elke dag het bos in en dan kom je me toch een honden tegen... Dus gelukkig slaat ie er bijna nooit naar. Hij moet gewoon niks van ze hebben, negeert ze gewoon.

Nou ja, weer veel 'meegemaakt' dus... En toen stond Heleen ook nog ineens voor m'n snuit, die kende ik dus nog niet in het echt (we hebben zondag een boktrit), die vroeg of ik van bokt was. Haha!

pff weer zo'n heel verhaal... Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 23:57

hihi dat van die Salami is cool!

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 01:08

Bordercollie eigen dat jagen en happen. Mijn ouders hebben ook zo'n ding, en daardoor heeft avalla nu een aardige hekel aan honden gekregen. En denk maar niet dat het heldp dat ze een trap krijgen, 10 minuten later doen ze het gewoon weer

Maarre, liepen jullie daar om geld op te halen voor je manege? Wel een orgineel idee. En knap dat de paardjes zo rustig blijven in al die drukte.

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 10:45

Nagelbijten / Gniffelen ow jee Nagelbijten / Gniffelen
zometeen ziet rossie lucky nog aan voor hond Nagelbijten / Gniffelen

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 11:43

Haha nee hoor. En Lucky hapt ook niet naar em, die snuffelt alleen maar. Een van de andere paarden dacht volgens mij ook dat ie een merrie was, zat de hele tijd bij z'n kont en onder de staart te snuffelen en zelfs daar bij z'n achterbenen wou ie aan z'n dinges Schijnheilig gaan snuffelen. Verward Meisje vragen of het een merrie was, haha... Haha!

Ja we haalden voor de ponyclub geld op, met onze eigen paardjes (is een ponyclub voor kinderen met eigen of verzorg paard). Lachen En kregen zelf nog een klein percentage daarvan.

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 11:45

laurae schreef:
Bordercollie eigen dat jagen en happen. Mijn ouders hebben ook zo'n ding, en daardoor heeft avalla nu een aardige hekel aan honden gekregen. En denk maar niet dat het heldp dat ze een trap krijgen, 10 minuten later doen ze het gewoon weer

Maarre, liepen jullie daar om geld op te halen voor je manege? Wel een orgineel idee. En knap dat de paardjes zo rustig blijven in al die drukte.


Ja, ik ben met ringsteken op koninginnedag ook al eens dwars over de drukke kermis gelopen met m'n paardje, niks aan de hand hoor, haha... Allemaal drukte en herrie maar het kon hem niet veel schelen gelukkig! Lachen Hij is wat dat betreft ook precies waar ik naar op zoek was toen we 'm kochten! Alleen vrachtwagens / bussen vind ie soms nog een beetje eng (gelukkig heeft ie nu meer vertrouwen in mij, hij reageert nog maar een beetje schrikachtig maar vliegt er niet vandoor ofzo OK dan!), omdat ze zo groot zijn (en het jongetje van paar huizen verderop dat met z'n mini-crosswagentje van een berg af recht op ons af kwam Boos!). Ik dacht dat alle ijslanders zo waren maar daar had ik me toch danig in vergist, merkte ik later. *LOL*

Ennuh, onze hond is best slim enzo, maar op ons schrikdraad staat niet zoveel stroom (paarden schrikken er gelukkig wel van Lachen ) en hij heeft een periode gehad dat hij dan bij het hek zat en elke keer met z'n oortje (rechtopstaand) ertegenaan ging. En dan kriebelde dat en draaide hij 'm zo even weg, en dan ging ie er weer tegenaan. Tong uitsteken En op een gegeven moment hapte ie in de lucht, haha! Hij had helemaal niet door dat er stroom op het draad stond. Haha!
Laatst bijgewerkt door Mews op 16-07-04 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 11:46

haha gelukkig maar Lachen
*tot strakjes *

Juut

Berichten: 6899
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 13:24

Op de manege heeft een tijdje een haflinger gestaan die Bifi heette; ze zou biefstuk worden als ze de beginners eraf bleef bokken. Haha! Uiteindelijk is ze idd biefstuk geworden; was kreupel en kon niet genezen. Scheve mond

Ilsiie

Berichten: 8224
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 13:43

AI, da's niet zo fijn voor Bifi! Maargoed, een leuke actie hoor! voor de ponyclub geld ophalen, met de Salami-paarden Haha! Haha, echt geinig! Veel plezier met je pony enzo!

Liefs Ilse

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 14:31

Jammer voor ifi.
Maar Salami heeft gelukkig wel een goed huis Haha!

Tomaatje

Berichten: 2505
Geregistreerd: 16-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 14:51

Die hond was dan wel heel dom voor een herder... Onze herder weet precies in welk been ze wanneer moet bijten Schijnheilig

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 19:37

Haha, sinds gisteren weet die hond in ieder geval welk paard hij de volgende keer NIET moet hebben. Haha! En toen ie weer in een kooitje in de achterbak van de auto zat, ging ie blaffen tegen Roskur... Lekker veilig. Tong uitsteken

Tja, ik kan het op een manege nog voorstellen, (helaas) moeten die winst maken en je kan niet elk kreupele paard nog jaren houden en een goed pensioen geven. Op m'n oude manege hebben tot nu toe wel alle paarden een pensioen gekregen trouwens, maar het is steeds verder aan het uitbreiden en je kan niet 20 paarden met pensioen onderhouden en je manege goed laten draaien natuurlijk. Tong uitsteken

Eigenlijk zouden maneges gewoon een collectebus "voor de oudjes" moeten maken! Er zijn zoveel meisjes die daar gevoelig voor zijn dat ik denk dat het nog best zou werken, zo "red" je wat paarden die je nog een paar jaar in een wei kan zetten, zonder er als manege onder te lijden.

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 19:48

ik weet al waarom lucky bij roskur parfum loopt te snuiven.
hij ruikt gewoon naar salami Tong uitsteken