Wordt net gebeld, paard op stal ingeslapen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
BenI

Berichten: 274
Geregistreerd: 09-02-03

Wordt net gebeld, paard op stal ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-04 15:41

Huilen

Ik kreeg net een telefoontje van de stal eigenaresse.

Het 26 jarige oude arabiertje dat bij ons op stal staat en lekker van zijn oude dag mocht genieten hebben ze net met spoed in laten slapen.

Vanmiddag vonden stalgenoten van mij haar in de wei, haar been was bijna doormidden en hing nog aan één stukje. Ze hebben gelijk alle paarden uit het land gehaald en het been ingepakt met handdoeken.

De DA is gekomen en heeft haar gelijk uit haar lijden verlost. Het schijnt een bloedbad te zijn geweest (ze was wit van kleur).

Er werd al lange tijd niet meer op haar gereden. Maar wat ik nog het ergste vind is dat haar verzorgstertjes die dagelijks haar mok behandelde en altijd met haar bezig waren geen afscheid van haar hebben kunnen nemen. Zij zijn nu op vakantie.


BenI

Berichten: 274
Geregistreerd: 09-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-04 15:48

Huilen Ik zit nu op mij werk en moet nog 1 uur en 15 minuten voordat ik naar huis mag.

Wil het liefst nu gelijk naar stal om te gaan kijken hoe het met mijn paard is en het paard dat ik verzorg voor het meisje dat op vakantie is (die verzorgde het arabiertje erbij).

Ik hoorde van de eigenaresse dat het flink paniek op stal was. De overige paarden hebben ze een klein weitje ingejaagd. En mijn paard staat aan de andere kant van de wei waar het gebeurd is.

Ik hoop dat ze niet te veel pijn heeft gehad Verdrietig

BenI

Berichten: 274
Geregistreerd: 09-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-04 16:14

Er kunnen 2 dingen gebeurd zijn:

Of ze is op een of andere manier in het schrikdraad terecht gekomen (De wei is afgezet met heel breed schriklint).

Of ze heeft een harde trap gehad van een van de paarden waarmee ze in het land stond (ze heeft nogal iele beentjes).

Vanavond zal ik waarschijnlijk wel meer horen.

Ik vind het voor het paardje heel vervelend dat ze op deze manier aan haar einde is gekomen. Verdrietig
Laatst bijgewerkt door BenI op 16-07-04 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

BenI

Berichten: 274
Geregistreerd: 09-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-04 16:32

Lyszannuh, het is een privéstal. De eigenaren van de stal vonden dat deze pony daar haar oude dag mocht slijten anders was ze een tijd geleden al verkocht aan een handelaar of de slacht.

Het is gewoon sneu dat ze nu op deze manier aan haar einde is gekomen. Ik hoop dat alles heel snel is gegaan en dat ze weining heeft geleden.

BenI

Berichten: 274
Geregistreerd: 09-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-04 16:43

Die verzorgstertjes weten het vanavond waarschijnlijk al. Ze verblijven in het appartement in Spanje, het appartement is van de stal eigenaren en ze hebben dagelijks contact. Dit ook omdat het meisje wil weten hoe het met haar paard is.

BenI

Berichten: 274
Geregistreerd: 09-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-04 16:46

Loez,

Er kunnen 2 dingen gebeurt zijn, in het schrikdraad hek gezeten of een trap gehad tegen haar al iele oude beentjes.


BenI

Berichten: 274
Geregistreerd: 09-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-04 16:58

Ik schrok me kapot toen ze belde en zei er is iets ernstigsgebeurt. Ik dacht "er is tocht niets met Siebe" (dat is mijn verzorgfries) maar het was niet een van de rijpaarden. Maar het lieve oudje dat van haar oude dag aan het genieten was bij ons op stal.

BenI

Berichten: 274
Geregistreerd: 09-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-04 11:08

Ik weet nu wat er gebeurt is.

Het oude paardje lag altijd al niet zo goed in de groep, dit door haar eigen gedrag. Ze trapte en deed altijd lelijk naar iedereen.

Zij heeft een ander paard een schop verkocht waarna dat paard haar een mep terug heeft gegeven waarbij ze een open botbreuk met slagaderlijke bloeding heeft opgelopen (niets meer aan te doen). Gelukkig zagen 2 mensen op stal haar op een gegeven moment rondgalloperen met dat been erbij hangend en zijn er snel naartoe gegaan. De DA is snel gekomen en heeft haar gelijk in laten slapen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bengell, Carolina87, esje01, Esplen, Lizenlotte, sterregoud en 146 bezoekers