Nachtelijke wandeling.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sjokkemeule

Berichten: 1012
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Geesteren

Nachtelijke wandeling.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 07:27

Het blijkt dat mijn paard ondernemender is dan verwacht.
Gisterenavond zet ik na het rijden paard op stal, komt de boer eraan. Vraagt hij tussen neus en lippen door of wij 's avonds als wij weg gaan het bovenste deurtje van de stal willen dichtdoen. Ja zeg ik geen probleem, maar wij laten die altijd open, zodat zij naar buiten kan kijken. Maar wat blijkt nou. M'n paard heeft ontdekt hoe ze de grendel van het onderste deurtje open kan krijgen, en liep 2 nachten geleden doodleuk het terrein in haar uppie te verkennen. Het is dat de honden aansloegen, en dat de boer het geklikklak van de ijzers hoorde. Die man midden in de nacht overall aan en paard op stal gezet.
Ik bied mijn excuses aan, zegt hij dat dat niet nodig is, maar het regende die nacht en die man is 75, en dat hij 's nachts liever slaapt dan paarden van klanten loopt te vangen Haha!

Dus giseren avond maar dubbel gecontroleerd of alle deuren goed dicht zaten. Heb er wel om gelachen, maar klein voel je je wel op dat moment

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 07:47

Hahaha! Leuk he, die ondernemende types Knipoog Kan er geen grendeltje onderaan het onderste deurtje gezet worden? Dan kan de deur nog niet open als ze de bovenste los heeft, en kan ze 's nachts toch lekker naar buiten kijken. Vooral als het straks (ooit?? Tong uitsteken ) echt zomer gaat worden lijkt me dat wel lekker voor haar.

sjokkemeule

Berichten: 1012
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 07:48

Justy schreef:
Hahaha! Leuk he, die ondernemende types Knipoog Kan er geen grendeltje onderaan het onderste deurtje gezet worden? Dan kan de deur nog niet open als ze de bovenste los heeft, en kan ze 's nachts toch lekker naar buiten kijken. Vooral als het straks (ooit?? Tong uitsteken ) echt zomer gaat worden lijkt me dat wel lekker voor haar.


Komt ven de week een andere op, deze grendel was te simpel voor haar Lachen

Klopping
Berichten: 295
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 08:13

Geef haar een bal of een autoband in de stal , dan hoeft ze zich niet te vervelen. Maar schrik niet als je aan de stal komt en de band zit om haar nek, vinden ze leuk. Ken ik. Ik had een band in een boom gehangen en mijn jaarling vond het plezant, om met haar hoofd er door te wachten tot er een fietser stopte en bij mij aanbelde om te melden dat mijn paard vast stond. Dan zei ik, kijk nog eens en dan stond ze om het hoekje te loeren, over ondeugend gesproken. Streken zitten er nog steeds in, ook al is ze nu 15 jaar.

Mariel89

Berichten: 1245
Geregistreerd: 15-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 09:53

haha mijn shet probeert ook altijd uit te breken en sloten open te maken, en dan zo snel mogelijk naar de voerbakken!! *LOL*

Garfield
Berichten: 532
Geregistreerd: 27-11-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 11:00

Lachen! Garfield heeft in dezelfde stal als Roos gestaan en bleef altijd netjes van de deur af. Tot de avond voordat ik naar mijn huidige stal zou gaan. Hij is toen met zijn mond maar eens gaan proberen of hij het slot open kon krijgen, kon hij nog even een wandelingetje gaan maken en afscheid nemen van alle paarden........

Hij heeft het alleen wat extremer gedaan. Hij is boven op het ingekuilde voer van de koeien gesprongen, is er overheen gegalloppeerd en vervolgens aan de andere kant er weer afgesprongen, op de bestrating wel te verstaan. Hij heeft gelukkig geen schrammetje hieraan over gehouden, maar het zeil was wel kapot!

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 11:33

haha, dat is ook de reden waarom wij vroeger een extra grendel hebben moeten maken op de staldeur van mijn pony. Die kon alle deuren openen na een tijdje. Gelukkig is Evita niet zo, die weet nog eens niet dat ze tegen een deur moet duwen om hem verder open te krijgen Haha!