Zucht... :\

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Zucht... :\

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-04 23:17

Nou, vorige week was ik tijdens springles van m'n paard afgepleurd omdat ik na de sprong terugviel op z'n nek (nog in verlichte zit, tijdens de sprong geen druk maar erna dus wel. nare gewoonte!) en Röskur nam een scherpe bocht... Bloos en deze week... weer!! Boos! En deze keer was het al helemaal m'n eigen schuld! We deden twee sprongen achter elkaar, en ik, beetje moe nog, bedacht me pas te laat na de tweede sprong dat Röskur te sloom ging en hem via rechts dreigde te ontwijken. En toen stuurde ik dus terug, maar realiseerde me dat het niet meer haalbaar was en ik verwachtte dat hij - in een slome draf, haast stap - zou gaan stappen en dat ik hem er dan langs kon sturen maar hij ging er gewoon overheen! Bloos! En toen hing ik op z'n nek na die sprong, zo'n schuine sprong... En ik dacht, niet vallen verdomme, maar ik hing op z'n nek en steeds meer, en realiseerde me dat het niet eerlijk was om Rös z'n nek te belasten hiermee. Dus toen pleurde ik met een koprol naar voren eraf.

Ik had me niet bezeerd... Maar... ik voelde me weer zo'n kneus! Niet alleen in de groep waar ik in rijdt... (had voordat ik in mei lid werd nog nooit gesprongen, ik ben al 17 dus bij leeftijdsgenoten, die al langer rijden) Maar ook tegenover Röskur... Ik voelde me zo schuldig... Scheve mond En alsof alles nog niet erg genoeg was moest ik ook nog huilen! En toen voelde ik me nog meer kneus toen de invallende instructrice dacht dat ik gewoon echt niet kon springen. Scheve mond Ik had diezelfde twee sprongen achter elkaar in m'n eentje gedaan, eergisteren nog!, en het ging gewoon perfect! En nu liep ik te dromen, terwijl ik toen zo geconcentreerd was!!

Ik voel me vaak al buitenbeentje en kneusje van de groep, omdat ik nieuw ben, ondertussen ken ik al wat mensen maar ik en Röskur rijden bijna altijd met z'n tweetjes, ik rij elke dag wel een paar uur dus soms zou ik best wat gezelschap kunnen gebruiken. Maarja, vandaag voelde ik me dus echt kneus. Ik moet ook beter gaan slapen denk ik, vooral nu ik zo vroeg de paarden moet voeren nu m'n pa weg is. Maar ik ga in ieder geval om de dag oefenen met springen in m'n eentje. Ik zal bewijzen dat ik het wel kan. Of ik ga het in ieder geval proberen te leren. Bloos

Sorry voor het lange verhaal. Maar. Het moest er even uit... Scheve mond En die mensen uit m'n les... waren ook zo lief, echt om nog harder van te huilen... gingen een paar om ons (Rös en ik) heen staan en mij troosten enzo... en vertellen dat hun paarden jaren geleden gewoon door de hindernissen heen liepen en het logisch was dat ik nu nog niet zo goed was als de rest... echt heel lief van ze.....

Pingel

Berichten: 59
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 23:21

Kop op he! Niet opgeven. Over een paar jaar sta jij te kijken naar beginnelingen die er elke keer afvallen en denk je aan de keren dat je r zelf naast lag! Komt allemaal goed hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 23:23

Ach... Ach gut
Ik begrijp wel wat je bedoelt hoor..!
Tijdens mijn eerste les met Liza viel ik er af omdat ze tegen het schrikdraad aankwam.. Voor l*l!
Toen voelde ik me ook zo belachelijk...
Het is helemaal niet erg dat je moest huilen, als het zo slecht gaan en je bent moe heb je toch echt een goede reden om te huilen!
K zou af en toe ook wel kunnen janken als het weer eens niet goed gaat, en een vriendin stapt erop en ze loopt netjes voorwaarts en aan de teugel. Dan weet ik gewoon dat ík mn dag niet heb en dan voel ik me heel schuldig! Is ook om te janken soms..!
Sterkte, en meer slapen he! Tong uitsteken

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 23:26

aah meissie,das balen
maar je moet je niet kneusje voelen hoor Ach gut
en vooral niet tegen over je clublidjes Lachen
vraag gewoon ene paar mensjes op buitenrit enzo
dan leer je ze beter kenenn en voel je je vast wat minder een buitenbeentje Knipoog
ik dnekd at het ook handig is om naar je instructeur *je krijg tvan rogier les toch?* te stappen en te vertellen dat je na de hindernis op d ehals steunt mischien kan hij daar dan met je apart aan werken Lachen
succes,enne anky is vast ook als "kneusje"begonnen Knipoog
komt helemaal goed met je hoor Ach gut OK dan!

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-04 23:38

Ik let er wel elke sprong weer op hoor. Eerst deed ik het zelfs tijdens de sprong! Bloos! Toen ik 'hoge' (voor mij Tong uitsteken) sprongen maakte. En toen zei Rogier er dus wat van, en nu let ik er wel op maar het is een automatisch reflex, als hij naar beneden gaat 'vallen' m'n handen zegmaar op de hals neer. Scheve mond Wat ik ook met veel oefening kan afleren hopelijk. Daar lag het overigens niet aan deze keer dus, vorige keer wel en ik heb wel vaker een kwetsbaar moment dat ik denk "oh, leer dat nou af!". Bloos

Ik heb in september een springwedstrijd op gras, groen, hij is 140 cm dus net binnen D/E pony categorie, dat is 70 cm springen maximaal... Nu springen we ongeveer 60 cm in de les. Het moet dus gaan lukken, en ik oefen ook extra op het niet versloomen en recht blijven lopen, dus mini-parcoursjes als het ware rijden...

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 00:45

gaaaf ik wisat niet dat je wedstrijde starten Tong uitsteken
ik wil wel mee als groom Schijnheilig

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 00:48

Je bent geen kneus Ach gut

Iedereen valt er toch wel eens af Zelfs Lucie dondert nog regelmatig met de springles van haar Ijslander af *LOL* Ook al heb ik het nog nooit gezien Boos!

Ik spring toch ook voor geen meter, het verbaasd me nog altijd dat ik er nog nooit afgeknikkerd ben Haha!:D

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 12:33

Je bent geen kneus hoor!! En een traantje omdat het even tegenzit is alleen maar goed, gewoon even de spanning van je afhuilen werkt prima!
Zet hem op! Iedereen heeft wel eens een dip Ach gut