paard was op...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

paard was op...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-02 21:51

Hoi!

Toen Tinne bij Stoeterij Elle kwam, was ze 3.5 jaar ongeveer. En de hele dag deed ze niets anders als liggen in haar stal, ze was ook hartstikke gemeen tegen je (sloeg als je achter haar stond en dan ook echt hard). En toen is ze naar de stal van de hoefsmid gegaan omdat hij dacht dat hij daar iemand voor kon vinden om op te rijden. Die had hij gevonden, maar ze was hartstikke vervelend en hij viel er elke keer af. Toen kwam ze weer terug, want springen deed ze ook niet goed. En Grant ging erop rijden en je zag haar gewoon met de dag veranderen, ze werd steeds liever en braver met rijden. Toen kreeg ze spat, dus opeens werd er niet meer naar omgekeken (behalve door mij Haha! ). En toen ging ik erop rijden, en op 3 juli 2001 kwam de hoefsmid en hij moest bij haar voor ijzers erop doen en achter bekappen. Eerst kreeg ze altijd verdoving als hij haar achterbenen deed, maar hij zei dat dat niet meer hoefde omdat sinds ik erop reed het een manegepaardje was geworden waar je alles mee kon doen. (I DID IT!! Haha! ) Maar nu eigenlijk mijn vraag: Kan een paard gewoon "op" zijn? (nergens geen zin meer in hebben)

kuzzzz
Sanne

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 22:03

Ja ik denk dat dat heel goed kan, waarom niet?
Ik denk dat afwisseling, weidegang en contact heel belangrijk is voor paarden.
Bijna elk paard dat 24 uur per dag in een box van 3x3 staat gaat afwijkend gedrag vertonen.