Wat mij zoal bezig houdt de laatste tijd...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Wat mij zoal bezig houdt de laatste tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-04 13:19

Zoals ik al eerder schreef is Rosalien al een tijd kreupel, nu ongeveer zo'n 3 1/2 week. Ze heeft eerst ruim een week rust gehad, waarbij ze wel op de wei liep. Daarna heeft ze een week boxrust gehad, maar toen leek het alleen maar erger geworden. Nu lijkt ze zelfs in stap onregelmatig te zijn. Volgende week gaan ze waarschijnlijk met Rosalien naar Utrecht om het gelijk goed te laten onderzoeken.

Aan het been zelf valt niks te zien of te voelen. De eigenaresse denkt dat het vanuit de hoef komt, ikzelf denk dat het ook hoger zou kunnen zitten, misschien vanuit de schouder of zo. Vanuit de hoef zou trouwens ook goed kunnen. Zonder hoefijzers voor is ze gelijk kreupel en dat is ook niet voor niets denk ik.

Ik hoop niet dat het paard iets ernstigs mankeert (logisch). De eigenaresse heeft haar vorige paard ook kreupel weg moeten brengen na 2 jaar gedokter waarbij ze nooit hebben kunnen ontdekken waaraan het nou lag. Ik ben er niet echt gerust over dat het maar iets kleins is.

Verder ben ik gisteren voor Xara bij een stalling wezen kijken bij mij in de buurt. Die man had een stalletje met uitloop en weiland voor 2 jonge paarden te huur. De hele dag door toezicht, inclusief buitenzetten, binnenhalen, voeren, uitmesten.

Het was echt een mooi plekje geweest, maar ik was net te laat. (had eind van de ochtend afgesproken, ik kwam om half 1 en toen had ie net iemand anders gebeld, omdat ie dacht dat ik niet meer kwam). Misschien ligt het wel aan mij, maar ik heb het de laatste tijd een beetje gehad met de grootschalige opfok. In de zomer op het land gaat het prima, maar in de winter in de loopstallen... Ik heb het idee dat Xara daar een beetje te opgefokt ( zou dat woord van opfok afgeleid zijn?) van wordt. Misschien ligt het gewoon aan mij hoor en is het maar een hersenspinsel.

De man zou me opbellen als het weer te huur zou komen. Het was waarschijnlijk toch te vroeg geweest. Ik had een maatje moeten vinden om haar daar te stallen. Die man wilde misschien dit jaar ook een jonge merrie kopen en dan zou hij me zeker bellen, want dan kunnen ze samen daar staan.

Het grote voordeel vind ik daar, dat ze in de winter overdag de hele dag buiten kunnen lopen en dat is bij de opfok waar Xara nu staat nog maar de vraag. Ze zijn in 1 jaar tijd vrij groot geworden en eigenlijk uit hun jasje gegroeid. Ze moeten van de zomer als een gek stallen en paddocks bij gaan bouwen, dus ik moet nog zien hoe dat gaat lopen. Verder zou ik bij die andere stal vaker even langs kunnen wippen en zou ze meer in handen komen omdat ze iedere dag 's avonds binnen worden gezet.

Nou ja, dit is dus wat mij zoal bezig houdt te laatste tijd. Misschien voor jullie niet zo interessant, maar ik ben m'n verhaal weer kwijt.

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 14:11

Succes met Rosalien in Utrecht. Ik ben er van de week zelf heen geweest met mijn paardje, en ze nemen daar echt de tijd voor je. Helaas was het voor mij niet echt goed nieuws.
Ik kan me voorstellen dat je je eigen paardje dichter bij wil hebben, kan je iets meer een band met haar opbouwen. Wie weet, belt hij je binnenkort wel op?