stomme stallen.. allemaal hetzelfde

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jade

Berichten: 3035
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: home is where the horse is

stomme stallen.. allemaal hetzelfde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-04 16:29

kwam ik vandaag op stal, is die stomme kerel op kuilgras overgestapt.
het is natuurlijk 1 ding om het onzin te vinden dat hij koliek van kuilgras zou krijgen als dat al 5 keer is gebeurd en de veearts het zegt, maar het is een tweede om dan gewoon maar niks te zeggen en hem gewoon in 1 keer kuilgras te gaan voeren.
fijn als je je paard een rustdag geeft en een dag niet naar stal bent geweest Boos!
gelukkig krijgt hij nooit meteen koliek, dus het gaat waarschijnlijk wel goed... heb er maar 3/4 zemelen met lijnzaadmeel en olie ingestopt.
en een meloen die hij heel probeerde op te eten Haha!
vond het wel al niet lekker dat ik over zijn buik aaide
die mensen zijn ook gewoon op elke stal weer even stronteigenwijs Boos!
het moet gewoon overal 3 keer gebeuren dat hij koliek krijgt voor ze je geloven.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 16:36

Ik was daar allang weggeweest!! Scheve mond

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 16:36

Jeetje dat is dan niet zo fijn. Zeker als ze niets zeggen en gewoon het voer veranderen... Kun je de eigenaar er niet even op aanspreken want straks weer een paard met koliek is zeker niet fijn... Niet echt een lekkere stal dan Scheve mond

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 16:37

Gewoon een papiertje onder z'n neus drukken en vragen of hij even wil tekenen.... Met daarop het 'bekende probleem' van een mogelijke koliek aanval bij het voeren van kuil (misschien met een briefje van de DA als bewijs), en een handtekening van hem dat hij voor de eventuele dierenarts kosten opdraait als hij jouw paard kuil blijft voeren!

Moet je kijken hoe snel ie wil praten over een oplossing..

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 16:38

Tja dat zijn inderdaad van die dingen dat je denkt Hoe kan je dat nou doen?!! Helaas zal je dit op meerdere stallen tegen komen..

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 16:40

Malibu schreef:
Gewoon een papiertje onder z'n neus drukken en vragen of hij even wil tekenen.... Met daarop het 'bekende probleem' van een mogelijke koliek aanval bij het voeren van kuil (misschien met een briefje van de DA als bewijs), en een handtekening van hem dat hij voor de eventuele dierenarts kosten opdraait als hij jouw paard kuil blijft voeren!

Moet je kijken hoe snel ie wil praten over een oplossing..


Dit lijkt me wel een goeie oplossing, maar ik zou daar zelf al weg zijn geweest!

Jade

Berichten: 3035
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: home is where the horse is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-04 16:41

Megantjuh schreef:
Tja dat zijn inderdaad van die dingen dat je denkt Hoe kan je dat nou doen?!! Helaas zal je dit op meerdere stallen tegen komen..


ik ben het op bijna elke stal tegengekomen.. erg leuk was ook de keer dat er na 4 weken olie en zemelen bijvoeren een trotse eigenaar op me af kwam om te zeggen dat hij al 4 weken op kuil stond en dat het hartstikke goed ging!! Verward
maargoed.. ik heb er geen probleem meer van gemaakt.. ik had net gisteren gezegd dat ik dinsdag verhuis, dus...
gewoon pontificaal een van de laatste baaltjes hooi voor zijn box gezet en gevraagd op hij hem tot dinsdag op hooi wil houden. baalde er alleen even van Haha!

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 16:41

Bah wat vervelend.
Ik vind dat ze op zijn minst moeten overleggen als er wat anders gevoerd gaat worden en zeker in dit geval.
Ik zou er toch nog eens over praten en als hij het dan nog niet in ziet zou ik niet weten of ik daar zou willen blijven.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 16:42

IK was er al weg geweest.....
Waarom sta je er nog Verward

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 16:42

Oeps zie nu dat je verhuizen gaat.
ik neem aan dat je je paardje meeneemt en dus naar een andere stal gaat?

Jade

Berichten: 3035
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: home is where the horse is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-04 16:43

rona schreef:
Oeps zie nu dat je verhuizen gaat.
ik neem aan dat je je paardje meeneemt en dus naar een andere stal gaat?



ja, ik ga van stal verhuizen, niet van huis Haha!

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 16:55

balen zeg, zo is er ook altijd wat met stalling. Zeker lastig als je een paard hebt met strikte voedingsschema zoals die van jou. Waar ga je nou heen?

Emilia

Berichten: 4042
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Ergens op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 16:58

Malibu schreef:
Gewoon een papiertje onder z'n neus drukken en vragen of hij even wil tekenen.... Met daarop het 'bekende probleem' van een mogelijke koliek aanval bij het voeren van kuil (misschien met een briefje van de DA als bewijs), en een handtekening van hem dat hij voor de eventuele dierenarts kosten opdraait als hij jouw paard kuil blijft voeren!

Moet je kijken hoe snel ie wil praten over een oplossing..


Lijkt me een heel goed idee! OK dan!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 17:00

\
Jade schreef:
ja, ik ga van stal verhuizen, niet van huis Haha!


Oh haha heb ik dan ook overheen gelezen Bloos
wanneer ga je Haha!

Jade

Berichten: 3035
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: home is where the horse is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-04 17:09

ik ga dinsdag naar t roolvink (achter manege twentse marke als ik t goed heb.. ben niet zo heel bekend daar Haha!

papiertje voorschotelen met kosten van de veearts wil ik niet.. als hij nee zegt en kuil wil proberen sta ik daar dadelijk weer
en ik ging toch al weg, die drie dagen ga ik er ook geen probleem meer van maken als hij gewoon weer terug op hooi kan.
ik heb zelfs al op een stal gestaan waar men beweerde dat beschimmeld kuil geen kwaad kon; uiteindelijk eten mensen toch ook schimmelkaas? Haha!
echt geniaal, dat je serieus zo'n antwoord kan geven Haha!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 17:14

Ja tis wel origineel bedacht Haha!

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 17:23

pfoeh, we eten toch geen beschimmelde belegen kaas!! Die vergelijk je met de beschimmelde kuil dan!

HeleennAnton

Berichten: 394
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 17:57

Wow, best assoiaal om dat niet ff met jou te overleggen >;)
Waar sta je ergens op stal in Enschede?

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 18:01

als jij op je nieuwe stal over de weide kijkt,zie je ons mischien nog wel sta op manege t twentscheveld

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 18:13

Op iedere stal is gewoon gezeik. En als het je niet bevalt kun je dus idd vertrekken, iets anders zit er meestal niet op.
Vind het altijd jammer dat stalhouders niet flexibel zijn (de goede hoeven zich nu dus niet aangesproken te voelen)...Ik snap ook wel dat je het niet iedereen naar de zin kunt maken, maar in zo'n geval vind ik het gewoon aso. Scheve mond

Jade

Berichten: 3035
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: home is where the horse is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-04 19:48

Fonnie schreef:
Vind het altijd jammer dat stalhouders niet flexibel zijn (de goede hoeven zich nu dus niet aangesproken te voelen)...Ik snap ook wel dat je het niet iedereen naar de zin kunt maken, maar in zo'n geval vind ik het gewoon aso. Scheve mond


het is niet zozeer dat hij het me niet naar mijn zin wil maken (dat kwam er wel fout uit Vingers aflikken ) maar dat hij er gewoon niet over nadenkt...
toen ik vroeg of hij hem tot dinsdag op hooi wou houden was dat verder geen probleem..
ik wou er even buiten houden welke stal het is, ik heb het er verder best naar mijn zin gehad; ik baalde hier alleen even van omdat ik het er uitgebreid over gehad heb toen ik op stal kwam en hij het dus gewoon glad vergeten is. terwijl het naar mijn idee wel iets is waar hij even bij stil had moeten staan. ik ben er gewoon de eerste en enige pensionklant (geweest), het is echt geen kwade opzet geweest.