Wanneer afmaken (discussie)

Moderators: Neonlight, Nadia, Lous, LindyH, balance, zonnebloem18, RianneH

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 11:39

Ik vind over het algemeen dat mensen een paard te laat laten inslapen, omdat ze de beslissing (nog) niet wilden nemen.
In het geval van het oude paard.. als je voor de keuze staat of verkopen of slachten, dan liet ik hem zeker slachten.
Bij ons staat er nog een pony, die mag bij ons oud worden en het zal niet voorkomen dat er voor hem geen plek meer is. Die is nu pas 15 maar dat wisten we 5 jaar geleden ook al. Als we geen plek voor hem zouden hebben als hij oud wordt, hadden we hem dan al verkocht.

Voor de rest worden mijn paarden weer verkocht voor ze 10 zijn dus hoef ik niet over het ouderdomsprobleem na te denken.

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 12:35

In principe vind ik dat je de verantwoordelijk hebt over een oud paard, die moet je houden en verzorgen.
Want een paard van 25 nog verkopen vind ik ook behoorlijk asociaal.
Of je moet hem weggeven aan iemand waar je zeker weet dat hij daar nog een paar jaar in de wei kan lopen.

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 13:56

Ook al maakt het het paard niet uit of die nu 12 of 22 wordt, er is ook nog zo iets als verantwoordelijkheid en fatsoen. Wij staan nu eenmaal boven in de voedselketen, dus heb je bepaalde rechten en plichten.

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie