heb me rib gebroken 2 UPDATES!! en lucht achter me longen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

heb me rib gebroken 2 UPDATES!! en lucht achter me longen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-02 19:46

ik heb me rib (nummer 9 van bovenaf Haha! )gebroken.

het zit zo:

ik was op de boerderij, en er was een beginnersles. de paarden zaten elkaar een beetje te sarren, en opeens gaat er een vandoor en de andere mee. 2 van de 3 meisjes vallen eraf. ik probeer Claus (een lief paard, die verder nooit iets doet ) te pakken, ik sta bij zijn hoofd, hij draait zich om en trapt naar de pony achter mij....maar dat was dus tegen mij aan in me rug.

ik val op de grond en heb het vet benauwd. als ik iederen moet geloven klonk het vet hol. ik had bloed opgehoest en toen werd syl (instructrice en stalhoudster) tog wel bezorgd. ik heb heel ff liggen schreeween en gekropen. ik lag op de grond en wou meteen opstaan, maar dat mocht niet (het deed eigelijk best wel pijn) maar toen ben ik gelijk neergelegd op me rug en 112 gebeld. ik heb daar een hele tijd in de bak gelegen *koud!!* en na een hele tijd kwam de ambulance met gillende sirenes en 3 politieauto's ook met sirenes aan.... was wel grappig. lianne (mijn beste vriendin van daar) kon het allemaal niet meer aan en moest huilen ook omdat het precies op haar verjaardag was. ik kom daar met de ambulance in het ziekenhuis aan en syl was met me mee... maar er was een probleem: ik heb altijd vette lol met haar.. dus nu lag ik ook helemaal flauw en dat deed ZEER!!! echt neit grappig meer. toen foto's gemaakt en zegen we dan rib nummer 9 (mijn geluksgetal) was gebroken. toen moest ik een nachtje blijven op de kinder afdeling. maar nu gaat het nog 6 weken duren voordat de pijn niet meer zo heel erg is en het kan nog heel lang duren voordat het helemaal over is.

ik heb nu vakantie en we zouden net deze week een springwedstrijdje hebben en ook nog een dressuurwedstrijdje Verdrietig Verdrietig Verdrietig Huilen dat heb ik weer hoor!!

groetjes noortje

ps. ik heb me berichtje niet mer doorgelezen op spelfouten omdat ik erg veel pijn heb... sorry...
Laatst bijgewerkt door N00tje op 19-02-02 18:54, in het totaal 3 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 20:06

Wat een pech zeg!
Maar veel beterschap gewenst.

dropjuhh

Berichten: 53
Geregistreerd: 03-02-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 20:14

jammer dat het nouw net nu je 2 wedstrijdjes kan doen!!!
heel veel beterschap

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 20:15

He meisie! Wat rottig toch allemaal!
Gauw weer beter worden he!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 20:17

welkom bij de club meis. Ik moet nog maar vier weken in het gips.

*zucht* wat duurt dat nog lang!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 21:00

He wat vervelend nou. Veel sterkte.

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 21:53

HEEL ERG AU!!!!!!!!!!!
Ben van de zomer gevallen en toen is Dien op mij gaan staan. Ik had mijn ribben 'alleen maar' gekneust(had ook inwendige bloedingen en een beschadigde lever). Ook met de ambulance afgevoert. Zelfs nog zuurstof gekregen omdat ik heb benauwd had(had wel steeds 99 tot 100% zuurstof in mijn bloed Verward ) En zelfs nu, meer dan 7 maanden later, moet ik geen onwijze hoest of lachbui krijgen. Kan wel maar niet goed.
Ik weet nog wel. Was 2 weken na mijn ongeluk en ik ging naar Heleen(My Dominique). En daar aan tafel is het altijd zo melig. Echt niet leuk meer. Ik zat daar te huilen van de pijn. En maar door lachen. Iedere keer als het stopte begonnen we weer. Echt erg!

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 23:04

aahhg..... Huilen wat sneu!

nou sterkte meid.
toen ik je berichtje las dacht ik ze zou toch niet van berdientje afgevallen zijn Verward
gelukkig niet Lovers

nou beterschap

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 12:50

Sterkte meid! Eén troost, mijn vriendin heeft 2 weken geleden d´r 10de rib gebroken Verdrietig en gisteren vertelde ze dat ze "bijna geen pijn meer heeft en morgen -vandaag dus- wel graag een rit wilde maken"
Niet dus }> !!!! Althans niet met mij *LOL* , stel je voor ze fikkert er nog een keer af... ik moet er niet aan denken Boos! !
Doe maar even rustig aan, dan ben je er het snelste weer vanaf!

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-02 12:55

bedankt voor al de lieve reacties... ik hoop ook dat ik er snel weer vanaf ben en snel weer kan rijden... ik heb al 5 kaarten gehad van mensen vans tal... eentje daar staat iedereen op zo'n beetje, ook de paarden en dan staat er op : sorry -x- claus en sorry -x- gijsje want gijsje begon met rennen en claus trapte/bokte.. ik vind het zo lief van iedereen...

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-02 11:37

UPDATE

-------------------------------------------------------------------------------------
ik sta nu zelfs in de krant!! ik zal het berichtje even overtikken:

Paard schopt meisje

ASSENDELFT- Een 15-jarig meisje uit Assendelft is vrijdagmiddag gewond
geraakt toen en paard har in de rug trapte.
Het meisje zat bij een manege ( Haha! boerderij maar ok) aan de Veenpolderdijk in haar woonplaats met een aantal vriendinnen te kijken naar het paardrijden van nieuwelingen.
Toen de paarden de nieuwelingen van hun rug hadden gegooid, wilden de Assendelftse de beesten pakken. Een van van de paarden schopte het meisje.

-------------------------------------------------------------------------------------

het ging al als een lopend vuurtje in ons dorp... op de manege hadden ze het erover, in de ruitershop... nu zal het zich wel nog verder verspreiden hihi best wel grappig... en dat allemaal omdat ik en trap heb gekregen... pfoe... Haha!

Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 11:41

Hoi
heel veel beterschap!

Me nichtje is net uit het gips! die had haar knie gebroken!!

K hoop dat je niet zo heel veel pijn lijdt, dat is ook weer zo akelig!

zita

Berichten: 754
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 13:00

wat poedersuiker voor je!!!! heeeeeeeel erg veel beterschap

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 15:08

Heike schreef:
welkom bij de club meis. Ik moet nog maar vier weken in het gips.

*zucht* wat duurt dat nog lang!


idd, ik nog een weekje of 2 Lachen

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-02 20:41

ik moet morgen terug nar het ziekenhuis omdat ze op de foto's iets hadden gezien wat op een longkneuzing leek ofzo, en daar gaan ze nu foto's van maken dus hopen dat het nix is...

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 21:45

wat balen voor je
heel veel beterschap he Party!!

Redemption
Berichten: 137
Geregistreerd: 11-11-01
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 23:09

Lekker hoor Noo, jij doet weer wat om in het nieuws te komen! T'is ook altijd 't zelfde met jou. Maarre passie de volgende keer wel ff op. Hoef me zussie no nie kwijt hoor! Beterschap enne, ikke spreek ie nog wel! XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX Mij

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-02 18:57

ik ben dus vandaag bij de chirurg geweest en er zijn foto's gemaakt. ik heb nu dus lucht achter mijn longen, mijn rib heeft waarschijnlijk mijn long lekgeprikt... als er donderdag nogsteeds lucht of meer lucht achter zit gaan ze dat weghalen...

groetjes noortje