wie heeft 2 paarden of meer??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 19:58

2 paarden gehad en ik vond het wel heerlijk toen de 2de weer weg was. wat een extra tijd heb je dan om te knuffelen zeg! Nu met de MKZ rijd ik er ook wel 3 op een dag en dan longeer ik er ook nog wat naast mijn baan is dat hard aanpakken en door de week lukt mij dat niet.
Rustdagen inderdaad verdelen en de 1 longeren als je de ander rijd en in het weekend er wel 2 rijden Ik heb het geluk dat ik er nog geen huishouden bij heb.
ene ik merk wel als ik er echt veel op een dag rijd ik minder fanatiek train als dat ik er 1 of 2 rijd.
Volgend jaar krijg ik er weer een jong paard bij om te rijden toch heb ik daar zin in Lachen

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 20:08

ik heb 1 eigen paard en 5 verzorgpaarden *LOL* Waarvan ik er 2 rijd,de rest wordt meestal door andere gereden in geval van nood door mij, behalve in het wwekend,dan rijdt 1 meisje alle paarden. Mijn eigen paardje rij ik 5 dagen in de week, 1 dag heb ik een bijrijdster dan ben ik manege-vrij, de andere dag heeft hij rust als ik mijn andere 2 paardjes moet rijden. Ik rij dus 1 dag 3 paarden. Dan ben ik om 12.00 al klaar met werken dus dat gaat makkelijk. Als ik een dagje vrij ben komt het wel eens voor dat ik 6 paarden moet rijden, Lachen Lachen

Groetjes Ymke

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 20:13

ik heb er twee een haf en een fjord
Ik ben er gemiddeld per dag 3 uur mee bezig.
Over een tijdje zal het wat langer worden omdat dan de fjord onder zadel gaat.
Ik mest elke dag uit en voer ze. Dan ben ik ook nog een half uur kwijt aan paarden (andere pension)binnen zetten.
ik werk 38 uur maar woon nog thuis(groot voordeel).
Maar ik vind het heerlijk zo. Ik werk van 7 tot 15.30 uur en dan doe ik er 15 min over met de auto.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 21:54

ik heb zelf een pony en verzorg en rijdt nog een pony van iemand anders elke dag.dus eigenlijk Qua werk gezien heb ik er twee.

en tja wel druk maar errug leuk

alleen wel vaak boze gezichtjes van mijn mannetje thuis Frusty

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-01 22:45

Nou, ik zie het al. 2 paarden is alleen goed te doen als je ze ook weidegang kunt bieden. Helaas is dat op de stal waar ik sta niet mogelijk en heb ik een echt sportpaard waar ik ook veel tijd in steek.
Ik denk dus ook dat het in het begin met een 2 1/2 jarige wel te doen is tot ongeveer 2 jaar later, maar daarna moet je toch wel in allebei de paarden evenveel tijd steken, wil je nog serieus met de sport bezig kunnen zijn (en natuurlijk niet te vergeten de verzorging).
Ik rijd standaard toch wel 4 x in de week zeker een uur op Fitz, 1 x in de week wordt hij door mijn instructeur gereden en hij heeft meestal 2 dagen vrij.
Als ik hetzelfde schema bij nog een paard zou hanteren, kom ik toch wel uit op iedere dag in ieder geval 1 paard rijden.
Ik heb trouwens voor degenen die dat niet weten, een huishouden en een 32-urige werkweek (ben altijd op donderdag vrij).
Ik geloof toch dat ik in het belang van het paard zelf me tot 1 paard zal moeten beperken, dus als ik een jong paard zou willen, zou ik Fitz moeten verkopen .....
En dat komt voorlopig nog niet in mijn woordenboek voor!!!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 22:51

jamaar fitz,ik werk 40 uur in de week,woon ook op mezelf,en heb mijn eigen pony op een andere stal staan dan mijn verzorgpony,en moet dus elke dag naar twee stallen.het is wel te doen,maar je moet uitgaan wat jezelf aankunt dus als jij het niet ziet zitten om er twee te doen moet je dat ook niet doen.ik zou er persoonlijk wel tien willen hebben............

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 10:04

Het heeft daarnaast te maken met je sociaal leven. Als je getrouwd/samenwonend bent met iemand die ook graag nog vaak dingen met je wilt doen, andere dingen dus dan naar de stal gaan, dan ben je aardig wat tijd kwijt.
Peter is 's avonds behoorlijk moe als hij van zijn werk komt, en ik rij bijna altijd 's middags zodat ik er 's avonds voor hem kan zijn. Ik mag van hem best een avond extra weg, maar dat wordt voor mij ook teveel vanwege mijn chronische vermoeidheid Boos! . Daardoor, en ook om niet weer een epilepsie-aanval te krijgen, moet ik mijn week altijd 'rustig' inplannen, de activiteiten overzichtelijk houden. Geen twee bokt-meetingen in één week, alhoewel ik er wel tien zou willen Party!! Party!! !! Gelukkig is alles al veel beter met mijn lichaam sinds ik aan de vitaminen/mineralen/supplementen ben! Groetjes, Dorine.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-01 09:59

Als je echt iets in de sport wilt bereiken en je werkt fulltime en hebt ook nog een huishouden, zou ik het bij 1 paard laten.

Beter 1 paard helemaal dan 2 paarden half! Ik ben niet echt fanatiek (wat betreft wedstrijden bedoel ik, ben wel een heel serieuze ruiter!) en heb dus eigenlijk 2 recreatiepaarden, alhoewel toon leuk kan dressuren zonder dat hij daar de gangen voor heeft *LOL* . Kaminka heeft de gangen wel, maar wil het niet *LOL* .

Ik moet mijn draai nog vinden met deze twee, maar het zijn geen paarden die ontploffen als ze een of twee dagen niet gewerkt hebben. Dat scheelt ook! Sommige paarden moet je elke dag flink laten werken anders is er niks mee te beginnen.

Dus, denk aan het belang van het paard (genoeg beweging en aandacht) en aan jezelf (genoeg rust en geen opgejaagd gevoel zo van: ik moet nog dit en ik moet nog dat, want dat werkt niet bij paarden en zelf word je daar ook niet blij van!). Kun je het aan, dan is het geen probleem.

Heb je een paard waarmee je niet echt verder komt in de sport, maar die je niet wilt verkopen, dan kun je natuurlijk een bijrijder zoeken en dan een ander paard erbij nemen die meer mogelijkheden heeft. Er zijn een hoop oplossingen te bedenken.

Succes met denken!!

Groetjes Mieke

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-01 15:17

't Is wat je gewend bent. Ik rij meestal toch een 2 paarden per dag, (heb er ook 2) en als je er dan een tijdje maar eentje hebt om te rijden is dat even lekker, maar daarna ga het vervelen. JE bent zo snel klaar dan en je mist dan nog iets.