Voorstellen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-01 10:53

Hallo allemaal, ik kwam hier al een tijdje, lezend, maar ik dacht laat ik me ook maar eens voorstellen. Een groot aantal van jullie ken ik al via horses, waar ik door omstandigheden via een nickname aanwezig was. Goed, ik ben dus Mieke, bouwjaar 1967, woon in Alkmaar, van beroep chef de bureau van een bouwkundig adviesbureau, in het bezit van vier geweldige katten en een fantastisch lief paard. Zijn naam is Toon, hij wordt dit jaar waarschijnlijk tien jaar, weet ik niet helemaal zeker want er zitten geen papieren bij. Het is een zeer forse vosruin van ongeveer 1,65m met een smal blesje en twee halve witte benen. Het merk weet ik dus ook niet precies, vermoeden bestaat van een flinke scheut Groninger, Gelders en wat Holsteins bloed. Hij is als driejarige door manege het Zwarte Water in De Mortel in Brabant verkocht aan Hippisch Centrum Alkmaar, waar hij als manegepaard aan de slag moest. Ik kwam daar voor het eerst, het paard waar ik als bijrijdster op reed was oud en ik wilde toch weer eens op wat verschillende paarden rijden, dus ging ik maar eens naar deze manege toe. Ik was de eerste manegeklant die op Toon mocht rijden en was gelijk verkocht. Maar ja, geld voor een eigen paard had ik op dat moment niet, dus we bleven maar 1x in de week lessen. Op Toon, want daar wilde na een tijdje niemand anders meer op want hij was lui en staakte regelmatig. Ik bleef verliefd. Toen ik hem uiteindelijk wilde kopen vroegen ze er naar mijn mening teveel voor en kocht ik een ander paard: Begum's Soliste, een Engelse Volbloedmerrie die van een kennisje was. Buitenrijden ging met haar echter niet echt goed en om ongelukken te voorkomen heb ik haar verkocht. Ben opnieuw bij Toon geweest, maar ze vroegen er nog steeds veel geld voor. Weer niet gedaan en een KWPN merrie gekocht genaamd Kaminka (Topas x Bredero). Een vreselijk geinig paard, maar erg sterk en nergens van onder de indruk. Ik kon haar eigenlijk niet goed hanteren (mannenpaard!) en na heel veel pech en blessures heb ik haar uiteindelijk omgeruild voor Toon! Kaminka zou als fokmerrie door het leven gaat, maar blijkt toch doorverkocht te zijn. Helaas weet ik niet waar ze gebleven is. Dus sinds 1 juli 2000 heb ik mijn geliefde
Toon in mijn bezit en ik ben er vreselijk blij mee. jammer genoeg heeft hij last van hoefkraakbeenverbening en mag hij eigenlijk niet meer springen, wat jammer is, want dat kan hij enorm goed en hij vindt het ook nog eens geweldig om te doen. Ik ga proberen of ik met de digicam van mijn werk dit weekend foto's kan nemen van Toon die ik ga proberen te plaatsen of te mailen naar Bart. Ben een leek op dit gebied, dus het is maar afwachten of het lukt... Groetjes Mieke

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-01 12:08

Hoi Mieke,

Ik ben Ineke, 19 jaar en woon in Rotterdam. Ik heb helaas geen eigen paard, maar die komt er vast nog wel eens!! Ik rij 1x per week op een manege op de liefste pony van de wereld, genaamd Bassie (sorry ben een beetje sentimenteel, maar als ik hem kon onderhouden zou ik hem zeker kopen!!)

Bassie een New Forest ruin van ongeveer 10 jaar oud en 1.48m hoog. Hij is bruin met Lange zwarte manen en staart. Heeft een kolletje, sneb en drie witte voetjes.

Verder is tie zeer lief en superverkeersmak, maar kan in de bak weleens ondeugend zijn, dan is het net Bassie de clown!! Lachen

Ik heb hem een tijdje geleasd, maar heb helaas even niet zoveel tijd, hopelijk van de zomer wel weer!
Ik zal proberen om Bassie op Bokt.nl te krijgen, maar ben niet zo handig...

Verder ga ik heel vaak op zondag met Kareltje mennen. Kareltje is een (denken we) mini appaloosa van ongeveer 1.30m hoog. Hij staat in pension op de manege en ik krijg gratis les van de eigenaar in ruil voor wat aandacht aan Karel!! (Wat ik natuurlijk graag doe!!:))

Jouw Toon klinkt als een heel leuk paard!! Ben beniewd naar de foto's Lachen

Groetjes Ineke

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-01 12:12

nou, kleine maat dan ineke, minimaat van appaloossa is tot een meter ofzo, hihi

PinnieLinnie

Berichten: 588
Geregistreerd: 22-01-01
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-01 12:35

Hai Mieke,
Ik zal me ook even voorstellen.
Ik ben Linda en kom uit Schagerbrug,heb vroeger altijd in bergen gewoond en zelfs een jaar in Alkmaar.Ben 16 zomertjes jong.
Waar is trouwens dat Hippisch Centrum Alkmaar eigenlijk?
Maar even over mij.
Ik heb 2 paarden, een 2jr. merrie Xantippe genaamd (Eigenlijk wel Icootja op papier)die ong. 1.65m gaat worden. Haar vader is Ico II , zijn vader is Marco Polo en Joost zit ook nog in t bloed.
dus zij is flink gemengd,en heel erg ondeugend.Maar welke 2 jr. niet he?
Ze is donkerbruin tot bijna zwart op sommige plaatsen,met een kolletje en een snebje en ze heeft hele lange zwarte manen en voorpluk. En 3 witte voetjes geloof ik.
Zij is nu het dochtertje van in mijn andere pony's ogen.
Dat is Iowa, ze is een 11 E-pony merrie van 1.56,5m. Ze is een stekelvos merrie en een zeer apart diertje. Ze heeft 3 veulens gehad voordat ze van mij was, dus Tip is haar dochtertje nu.Vind ze zelf. Lachen
Met Iowa rijd ik L dressuur en B springen. Het springen moet ik haar nog leren.
Door heel veel nare omstandigheden heb ik niet veel gedaan sinds de zomer in t wedstrijd gebied,maar dat pak ik 25 maart weer op in Callantsoog met haar.
Want Iowa kan heel mooi lopen. Ze is van Rex Magna. De meesten zeggen dat ze erg vervelend en moeilijk zijn van Rex Magna,maar Iowa is niet moeilijk in gedrag.
Alleen is ze erg opgefokt in zichzelf en wat heet met rijden.
Maar jah..ze is gewoon een toppertje!
Hopelijk spreken we je hier meer!
Groetjes Linda

PS.. bij "Hoe kwamen jullie aan je paard" staan verhalen over hoe iedereen aan ze paard /verzorg paard is gekomen,zo ook mijn verhaal!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-01 12:40

Hoi Ineke, ik ben zeer te spreken over New Forestpony's. Als kind reed ik bij een manege waar ze alleen dit ras hadden en er ook zelf mee fokten. Zeer brave, veelzijdige en mooie pony's vind ik het. Ben er ook nog nooit afgevallen en dat zegt genoeg want zo'n vaste zit heb ik nou ook weer niet... Oké, Foresters zijn misschien niet zo mooi en spectaculair als bijv. Welshjes (die ik bloedmooi vind)of NRPS-ers, maar ze zijn voor de meeste kinderen wel wat handelbaarder qua temperament. Kan me goed voorstellen dat je Bassie graag zou willen hebben! Je weet maar nooit of het lukt, dat zie je wel aan mij!
Groetjes mieke

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-01 12:42

nou we toch aan het voorstellen zijn, zal ik me ook maar eens voorstellen. Ik ben Natascha en woon in Oosterhout (bij Breda). Ik ben 28 en heb een 7 jarige KWPN ruin genaamd Lois. Hij is 1.65 hoog en bruin met zwarten manen/staart en sokjes. Hij heeft een grote witte bles die hem een heerlijk eigenwijze uitdrukking geeft. Als ik mijn vriend eindelijk eens aan de scanner krijg zal ik wel eens een foto meesturen. Ik heb mijn knolleke sinds 1 april vorig jaar (geen aprilmop *LOL*, daarvoor was hij een paar maanden mijn verzorgpaard. De vorige eigenaar moest hem wegens tijdgebrek wegdoen, dus kon ik hem kopen (jammer voor haar, gelukkig voor mij). Het is een heerlijk relaxt paard, zeer nieuwsgierig en ook superslim. Ik zeg altijd net een hond (pootjes geven, emmer oppakken, bezem pakken en aangeven, kan zelf deuren openmaken en hij weet ook precies op welke draden er stroom staat en op welke niet). Z'n grootste passie is vreten (geldt volgens mij voor veel paarden als ik het zo lees). Sinds de zomer vorig jaar ben ik begonnnen met westernlessen en we vinden dat allebei erg leuk, ook maken we graag een bosrit en doen vaak natural horsemanship oefeningen in de bak.
Nou, dat was het wel zo'n beetje, anders blijf ik bezig.

groetjes,
Natascha en Lois

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-01 12:45

Citaat:
Op 2001-02-09 11:12, schreef stef:
nou, kleine maat dan ineke, minimaat van appaloossa is tot een meter ofzo, hihi


Nou ja hij is in elk geval klein hihihi...Lachen

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-01 12:48

Hoi Linda, ik weet via andere sites inderdaad al het een en ander over jou en je beide paardjes. Dus jij bent ook een beetje een kaaskop? Grappig! Hippisch Centrum Alkmaar is vorig jaar opgeheven wegens woningbouw, ze zaten aan de Heerenweg in Alkmaar, bijna in St. Pancras. Ze fokten ook Arabieren (HCA Arabians) en hadden o.a. Nabob, Bezmen en Arben ter dekking staan, die zijn je misschien wel bekend? Door sluiting van de manege kwam Toon in de verdrukking: alle manegepaarden waren verkocht aan particulieren of andere maneges, maar niemand wilde Toon hebben omdat hij lui is en nogal eens staakt. Hij was toch verkocht aan een manege, maar werd binnen een week weer teruggebracht: hij deed het niet.... Stakker. Als je als driejarige, net zadelmak, niet eens knap ingereden, al mee moet rijden in de les omdat ze dachten dat hij een jaar ouder was, dan vind ik het niet gek als je in de ho-ijzers gaat! En als dat eenmaal een gewoonte is krijg je die er bijna niet meer uit. Bij mij gaat het meestal goed, ik moet alleen niet met meerdere mensen in de bak rijden want dan stopt hij er weer mee. Het is een soort kleefgedrag, komt er een paard bij hem in de buurt dan staat hij plots stil. Dus lessen bij de rijvereniging gaat helaas niet door! Maar ja, dat maakt ook niet uit, ik heb lol met hem en hij hoop ik ook met mij... Groetjes Mieke

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-01 12:51

Hoi! ik ben Brenda (Tender is nickname!), 26 jaar jong, woon in drenthe, heb samen met mijn partner 4 (ja ik weet het, schandalig!) ponies en 1 paard! 1 3-jarig b-welshje voor zijn kids, 1 oude draver (mijn grote liefde, 21 jaar, is nu met pensioen!), 1 3-jarige wpn-ruin, mijn huidige rijpaardje dus, hij luistert naar de naam Tender (vandaar!). En dan nog een arabier-hengst, waarmee mijn vriend western rijdt en een arabier merrie, die nu 4 is en drachtig! zij is gefokt op HCA, misschien ken je haar? Haar vader is Nabob, haar moeder is een Gomel en zij heet Kalimbra. Een heel super-chique vosje! als haar veulen er straks is, dan wil ik haar gaan aanrijden en western proberen te gaan rijden (nieuw voor mij!)

Ben benieuwd of je haar (nog) kent!

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-01 13:07

Citaat:
Op 2001-02-09 11:40, schreef Mieke:
Hoi Ineke, ik ben zeer te spreken over New Forestpony's. Als kind reed ik bij een manege waar ze alleen dit ras hadden en er ook zelf mee fokten. Zeer brave, veelzijdige en mooie pony's vind ik het. Ben er ook nog nooit afgevallen en dat zegt genoeg want zo'n vaste zit heb ik nou ook weer niet...


Hihi...ik ben 2x van Bassie afgevallen. 1x met springen (toen was hij net een week op de manege en moest nog wennen, bovendien sprong ik pas voor de 2e keer!) De pony voor hem deed gek (sprong opzij ofzo...) en toen dacht Bas, laat ik dat ook maar doen hahaha...en belande ik in het zand. Lachen

De andere keer was s'avonds, toen was het nogal stormachtig weer ik reed vrij in de kleine bak (we hebben 2 buitenbakken) en daar hing een handoek aan de waslijn...je raad het waarschijnlijk al! Ik galopeerde aan en dat handoekje waaide op en Bas sprong opzij en stond stil daardoor vloog ik over zijn hoofd heen en maakte weer eens kennis met het zand of modder tis hoe je noemen wilt hihihi. (in plaats dat ie nou opzij sprong en gewoon door galopeerde, dan had ik blijven zitten) *zucht*

Groetjes Ineke
New Foresters zijn net grote teddyberen en dat mis een klein beetje bij bijvoorbeeld Welshjes. (Welshjes en arabierjes zijn inderdaad wel schitterend qua uiterlijk en elegantie!!)

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-01 13:36

Hoi Brenda, Kalimbra is waarschijnlijk in de periode gefokt dat ik nog maar heel weinig op HCA kwam doordat ik toen al een eigen paard had. Haar naam zegt mij niets, maar hoe heet haar moeder? Nabob fokt inderdaad hele mooie vosjes! Ik wilde eigenlijk endurance gaan rijden (hoi Laudine!), maar ik heb door diverse narigheid geen trek meer in bloedpaardjes, die daar toch het meest geschikt voor zijn. Toon is door zijn kleefgedrag niet echt fijn denk ik voor endurance, dus wellicht komt er toch nog eens een ander paard bij. Wat voor merk dat wordt weet ik alleen nog niet! Zal wel weer ergens tegenaan lopen, zo gaat dat meestal! Arabieren vind ik erg mooi, maar de meesten vind ik te klein, ben nou eenmaal van die enorme kastelen gewend en dan is zo'n kleine razendsnelle en zeer wendbare Arabier van 1,50m bloedlink! Val je zo af als ze zich plotseling omdraaien! OP HCA reed ik een enkele keer ook wel eens op een Arabier, o.a. Stavosko (dekhengst, errug mooi) en Skazko (ook hengst en errug braaf) en ik denk als je dat eenmaal gewend bent het hele fijne paarden zijn, maar de omschakeling van een "boerenknol" van 1,65 met pijpomvang van minstens 23 cm naar een arabiertje van ongeveer de helft was mij te groot! Ben niet echt een held. Maar goed, als je mij kunt vertellen wie Kalimbra's moeder is, gaat er misschien een lichtje branden, alhoewel HCA wel heel erg verschrikkelijk veel arabieren had en ik ze lang niet allemaal kende! Ze fokken trouwens nog op heel kleine schaal bij hun boerderij in Bergen, dus als je eventueel nadere info wilt, moet je het even zeggen! Kan je wel aan tel.nrs. helpen! Groetjes Mieke

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-01 14:16

ik weet de naam van de moeder niet meer, maar als ik er aan denk zal ik het uitzoeken, dan hoor je het maandag!
ja, ik heb zelf nu dus ook een wpn-er (1.63 ongeveer geloof ik), maar ik heb het dus net andersom als jij: doe mij die kleine handige druktemakertjes maar, hahahaha. Maar Tender heb ik als veulen gekocht met het doel verder te kunnen komen in de dressuur (wedstrijden) en hij kan er tenslotte nix aan doen dat z'n maffe vrouwtje in tussen tijd verliefd is geworden op die kleine chique driftkikertjes!

dus hij mag natuurlijk blijven! ik hou veel te veel van 'm! mijn bolle baby!

Liefs, T

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-01 20:34

Hoi mieke! ikke ook meedoen, ga me ook maar even voorstellen!! *LOL*
Ik heet dus Maaike, ben 16 jaar (over 1,5 maand 17!) en woon in Apeldoorn. Ik zit in 5 Havo, tweede fase. Boos!
Verder heb ik nog 6 verzorgpony's, 3 NRPS merries, 2 Welsh A merries en 1 fjord ruintje. Door school ben ik er een tijd niet meer geweest, morgen kan ik eindelijk weer eens gaan!! *LOL* *LOL* *LOL*
veel plezier op bokt!!
grtz!

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-01 21:18

zal mezelf ook nog eens voorstellen. Ben 17, woon net als maaike en kim en jacqueline in Apeldoorn. heel geselie meestal. ben helemaal tinker gek en sinds ongeveer en week ben ik dus de gelukkige eigenares van een tinkertje genaamd Ailin. ze komt pas over 2 weken hierheen. wel lang, maarja heb al lang op der gewacht. voor de rest werk ik bij de albert heijn achter de kassa en zit ook nog vaak op school in 4 vwo voor de tweede keer. nog ff foto van mij en Ailin Afbeelding

_________________
Dieren zijn zulke fijne vrienden
Ze stellen geen vragen.
ze hebben geen kritiek
*George Elliot*

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Marjolein op 2001-02-09 20:21 ]</font>

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-01 21:32

Hoi Mieke

Ik zal mezelf ook ff voorstellen.....mijn naam is dus Jacqueline en ik ben 28 jaar en ik woon dus ook in Apeldoorn.
Wij hebben 3 shets en een fjord....schatjes!!!
Op de fjord daar rijd ik op en de shet daar rijd mijn vriend mee aangespannen en dan hebben we nog een moeder en dochter shet....met de moeder doen we niks....en de dochter willen we over een tijdje als ze oud genoeg is ook voor de kar gaan spannen naast de bonte shet.
Verder heb ik 2 katten en een hond en ook nog een konijn.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-01 21:33

Marjolein leuke naam heb je nu trouwens voor haar bedacht!!!!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-01 23:34

ha Meike mij ken je dus al en binnekort m'n paardjes en mij IRL Lachen
groetjes!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-01 17:30

Hoi hoi hoi, Marjolein, ik vind Ailin een prachtige tinker! En ook een mooie naam trouwens, leuker dan Maryan. Maar ja smaken verschillen.

Ik heb naar Heike wat foto's van Toon gemaild, ik hoop dat zij ze op bokt kan zetten, want daar snap ik natuurlijk weer niets van... Ben niet blond, maar dit soort dingen...

Groetjes Mieke