Ongeluk gehad... trailer met paard over de kop...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Ongeluk gehad... trailer met paard over de kop...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-04 17:03

Ik heb nog getwijfeld of ik het wel op bokt zou zetten. Aan de ene kant zit ik niet te wachten op reacties als: Wat een stom ongeluk, je had beter moeten opletten. En met die zin wil ik ook niet opwekken dat ik medelijden aan t zoeken ben ofzo.
Ik weet hoe stom ik ben geweest, ik baal nu ook echt van mezelf..

Vanochtend moest ik met Goldy naar de les. Dus Goldy op de trailer gezet en opweg gegaan naar de manege. (zo'n 15 minuutjes met de trailer)
Onderweg is dus de trailer achter de auto weggeschoten. Waarschijnlijk door de hobbel toen ik over een brug ging.

Nu ik er weer aan terug denk flitsen de beelden weer door mn hoofd... Verdrietig

Na de brug (zo'n 200 meter verderop) zou ik aan de kant gaan voor een vrachtwagen (het is een smal weggetje waar auto's elkaar precies kunnen passeren) En ik keek in de spiegels...
GEEN TRAILER ... Nog een keer gekeken..
En even verderop zag ik toen in de spiegels de trailer liggen.
Je wilt niet weten wat er op zo'n moment door je heen gaat... Terwijl ik dit typ zit ik alweer helemaal te shaken... Ik wil wel janken, maar ik kan mezelf wel wat doen.. Ik zit hier zielig voor mezelf te wezen, terwijl Goldy in die trailer stond!!!!!! Huilen Boos!

Ik wist niet hoe snel ik de auto weer in zn achteruit moest krijgen.. Ik kreeg m dan eerst ook niet. Er waren inmiddels ook al snel mensen naartoe gerend. En toen ik er kwam pakte een man Goldy uit de trailer die op zn kant lag. (door de ruimte boven de achterklep) Goldy stond dus alweer in de trailer toen die op zn kant lag. Ze is gelukkig niet zo groot dus dat paste.

Ik helemaal shakend meteen mn vader gebeld, die er binnen 5 minuten ook was. Er kwamen mensen naar me toe die een paar honderd meter verder op woonden en nog wel een box voor Goldy vrij hadden.
Wonder boven wonder liep ze niet kreupel, en had ze alleen wat schaafwonden aan dr achterbenen. En ze is met dr onderhals tegen de stang aangeklapt dus dat is nu gekneusd.
Die mensen daar hebben me super goed geholpen, we hebben meteen staan afspoelen en ze kreeg meteen een paar dekens op om warm te blijven ivm stijve spieren en even later nog wat spul voor de spieren er op gesmeerd zodat die warm bleven.
En meteen de VA gebeld die haar meteen iets tegen de pijn en zwellingen heeft gegeven.

We hebben daar echt engeltjes boven ons gehad... (als ik alleen al denk hóe het nog veel erger had kunnen lopen!)

Die mensen hebben toen een van hun shetjes gepakt en in hun 2 paards gezet en we hebben Goldy er meteen ook weer op gezet, die er ook zonder veel aarzeling weer zo opliep... (Ik kan gewoon wel weer huilen, maar dan van bewondering en blijdschap als ik zie hoe ongelofelijk braaf en rustig Goldy was.)

We hebben dr thuis weer even afgespoeld en toen even bij Rinkja rustig in de bak gezet zodat ze even kon bijkomen. Zon uur later ben ik weer met dr gaan stappen samen met Lindy en Rinkja. Daarna weer afgespoeld en toen in de wei gezet. Waar ze nu rustig wat omloopt en graast en ze heeft ook al weer even gelegen.

Maar de oorzaak dat de trailer is losgeraakt ligt dus wel bij mij.. Ookal kon ik er weinig aan doen, ik heb zelfs nog gecheckt (zoals altijd) of alles goed vast zat.. Maar t blijkt dat, want als je m goed vast zet hoor je zo'n klik als ie over de trekhaak valt, maar t blijkt dus dat die klik nu al ging voordat ie goed over die trekhaak viel (en dat gebeurt wel vaker). Ik had (zoals je ook leert voor t rijbewijs) gewoon even weer de trailer op t wieltje omhoog moeten draaien om te kijken of alles goed vast zat, want dan gaat de auto gewoon mee omhoog als alles goed vast zit. (en als t niet goed vast zit laat de trailer wel weer los en zie je dat het niet goed vast zit).. Maar ja, dat deed ik nooit meer, en het is natuurlijk geen excuus maar 90% van de mensen die BE hebben doen dat na het behalen van hun rijbewijs niet meer... En normalerwijze zit de trailer goed vast bij de klik. En zoals ik altijd nog even doe, nog even op voor op de trailer gaan staan even springen en checken of ie niet alsnog goed over de trekhaak klikt.. En hij klikte niet nog een keer, dus ik ging er vanuit dat alles goed vast zat.... Lips are sealed

Ik voel me nu echt zo K*T, ik haat mezelf gewoon...
En ik zou vanochtend eerst niet eens naar de les gaan, want ik had nog andere dingen te doen... Was ik nou dus ook maar noooit gegaan..
Ik weet niet of ik nu ooit nog met de trailer wil rijden... Eigenlijk wil ik gewoon niet meer... En Goldy hoeft er voor mij ook niet meer in...
Nu besef ik weer hoeveel ze eigenlijk voor mij betekend.. En ik wil haar geen risico meer laten lopen... De volgende keer komen we er misschien veel minder goed vanaf..! In het verkeer is altijd dat risico..
En dat mezelf iets overkomt kan me geen moer schelen, En ik had ook wel gewild dat mij nu iets was overkomen ipv Goldy.. Ze heeft dan gelukkig niks ernstigs.. maar toch... Liever ik dan Goldy! ík ben degene die Goldy dit risico laat lopen... Zij kan er niks aan doen of van zeggen.. Ze hoeft voor mij niet meer door die hel... Voor mij part komen we beide nooit meer in de buurt van een trailer! Ik wilde altijd graag verder komen met wedstrijden ed.. Maar die kunnen me nu gestolen worden... Ik ben veel liever gewoon zo lekker bij Goldy.. Áls ik uberhaupt maar bij Goldy kan zijn!

Dit zal allemaal voorlopig nog wel door mijn hoofd gaan, ik krijg t beeld van de trailer op zn kant en de gedachte bij de klap die goldy heeft gemaakt niet meer van mn netvlies...
Hoe kon ik ooit ZO STOM zijn! Boos! Huilen


Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-04 17:13

Alleen de gedachte aan dat het veel erger had kunnen lopen, dat ik Goldy had kunnen kwijtraken door mijn eigen stomme fout...
Ik geef zoveel om die pony.. En de gedachte aan dat Goldy er nu niet meer zou zijn... dat maakt me gek...

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-04 17:22

Ja en we hebben t hele weekend al pech.. In de nacht van vrijdag op zaterdag zijn de paarden uit t land uitgebroken, wat op een dikke ravage uitliep, zaterdag is mn zusje op buitenrit en breekt er ergens een hengst uit en vandaag heb ik dit... En wonder boven wonder is er in al die gevallen niks ernstigs gebeurd...
En dan te bedenken dat ik vanochtend eerst niet eens naar de les zou.. Was ik ook maar nooit gegaan...!

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-04 17:37

Lovely schreef:
Ik durf het bijna niet te vragen, maar waar was je losbreekkabel???


Die is losgeschoten, wat ook heel vaag was, want normalerwijze moet die de trailer op de rem trekken, of hij had doormidden moeten gaan, maar hij was nog gewoon heel...
En mijn vader zei ook al tegen me, dan heb je m niet vast gemaakt.. Maar ik weet 100% zeker dat ik die kabel vast heb gemaakt. Misschien dat ie net niet helemaal om het ringetje is geklikt en zo weer is losgeschoten...?
Hij is iig niet afgesleten doordat ie over de grond heeft gesleept, dus hij moet ook wel vast hebben gezeten... Anders zou ie wel over de grond hebben gesleept of onder de wielen van de trailer zijn beland oid, maar hij is gewoon helemaal nergens beschadigd.
En ik weet 100% zeker dat ik m heb vast gemaakt, hij zat nl nog in de knoop met de stroomkabel, dus daarom weet ik nog dat ik ze uit de knoop heb gehaald en vast heb gemaakt. Zoals altijd, eerst de remkabel en dan de stroom kabel...
Het klinkt misschien alsof ik mezelf eruit wil banketstaaf dat ik die kabel ook nog eens niet heb vast gemaakt, maar ik weet echt voor 100% zeker dat die vast zat. Ook een van de dingen die ik altijd check! Dus hoe dat is gekomen??? joost mag t weten?? Daar snap ik dus echt helemaal niks van..

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-04 17:40

En ik zet dit verhaal hier eigenlijk met tegenzin neer.. Het is niet bepaald iets om trots op te zijn..
Maar ik wil de bokkers ook met de neus op de feiten drukken... CHECK alles dubbel... Want dit wens ik niemand toe! Ik hoop dat jullie ook die conclusie uit het verhaal trekken en niet laks worden! Gewoon blijven checken, ookal denk je dat het vast zit.. Je moet het 200% zeker weten!
Er kan zoveel gebeuren... En niemand wil zn paard zo kwijtraken!!!!

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-04 17:46

Freggel schreef:
Eigenlijk niks meer aan toe te voegen. Behalve misschien toch zo snel mogelijk weer met trailer gaan rijden. Anders durf je straks helemaal niet meer.


De trailer is voorlopig niet te gebruiken, de kap is boven helemaal gescheurd en achter bij de opening aan de zijkant is het hout ook gescheurd.
En de trekboom (of je het ook noemt, iig dat gedeelte wat over de trekhaakt hoort te vallen) is helemaal verbogen..
Ik kan nu iig ook 14 dagen niet rijden, alleen zoveel mogelijk stappen tegen de stijve spieren en de spieren dus ook warm houden. En de schaafwondjes goed schoonhouden. En de zwelling op dr onderhals ook koel houden.

Van de week zou de VA komen scannen of ze drachtig was.. Nu mag ie dr ook nog een keer checken op de wondjes en kneuzingen... Ik hoop echt zo dat alles weer helemaal goed komt.. Tot die tijd zal ik iig nog wel lopen stessen...

Maar of ik ooit weer met de trailer wil rijden.. Scheve mond Nu iig nog niet...
En eigenlijk.. hoeft het voor mij helemaal niet meer.. Nu ik alleen al dr aan denk als ik ergens met de trailer naartoe zou moeten.. heb ik er al geen zin meer in.. Ik wil Goldy nog lang niet kwijt

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-04 21:53

Bedankt voor jullie lieve reacties allemaal! Ach gut
Ik ben voorlopig alleen nog kwaad op mezelf. En ik denk dat ikzelf nog meer moeite ga hebben om weer met de trailer de weg op te gaan dan Goldy. Ik wil dit haar niet nog een keer aandoen.. Ookal zou straks alles altijd goed vast zitten, die angst dat het weer los kan gaan blijft.
En ook door fouten van anderen loop je eigenlijk altijd gevaar op de weg. Ik denk er nu pas eigenlijk bij na aan wat voor risico's een paard word blootgesteld als je met m de weg op gaat met trailer.
Voor mij hoeft het niet zo nodig meer.
Ik heb gelukkig de mazzel dat mijn vader rijinstrukteur is en hij zal me wel weer helpen weer de weg op te gaan met de trailer. Al kan ik me nu nog niet voorstellen dat ik dat ooit weer ga doen..

Wanneer iemand zegt; 'dit overkomt je nooit weer!' Dan denk ik; Nee daar heb je gelijk in, want ik ga ook nooit weer met een trailer en paard de weg op..
De wedstrijden, de lessen... Het is het me niet waard!

Ze heeft me vandaag laten zien wat voor bijzonder paardje het is!
Echt.. ik kan er niet bij.. zo braaf en zo rustig..
Ik heb het gevoel alsof onze band vandaag nog 100x zo sterk is geworden dan dat ie al was. Ik had zonder deze gebeurtenis waarschijnlijk ook nooit voor mogelijk kunnen houden dat ze zó speciaal en geweldig was.. Of in iedergeval had ik me dat niet op die manier gerealiseerd... Dat is voor mij dus ook een positief punt om me aan vast te houden. Ik zal nooit meer laks of weet ik t wat zijn ten opzichte van haar. Ze verdient gewoon bij wijze van spreken een gouden stalletje! Lovers

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-04 22:52

Lovely schreef:
Volcano, verkoop die trailer en ga sparen voor een klein vrachtautootje Knipoog.


Tong uitsteken wil je m hebben?
Als moet sparen voor een vrachtwagentje ben ik nog wel ff bezig... Kan ik beter proberen de loterij te gaan winnen ofzo Knipoog

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-04 16:37

Als t m aan mij ligt komt Goldy niet weer in een trailer

Anke; Ik ging over een hobbel over de brug en precies op het moment van die hobbel is de trailer wrsch losgeschoten. En door t gevoel van die hobbel heb ik de trailer niet erachterweg voelen gaan...

Het was trouwens nog een nagenoeg nieuwe trailer. Ook met zo'n veiligheidspalletje dat eruit 'schiet' als ie goed zit. (en hij was eruit dus)
Mijn mazzel was tegelijkertijd ook dat het nog een vrij nieuwe trailer was. De schade was nog veel erger geweest met een oudere trailer. Ook Goldy was verder in goede conditie en daardoor heeft ze wat meer kunnen hebben. Al met al heel veel mazzel bijelkaar dat er niet meer schade is dan dit. We hebben echt beschermengeltjes boven ons gehad.
En het gevoel dat er door je heen gaat als je beseft dat de trailer achter de auto weg is... Dat is niet te beschrijven...
Heb vannacht slecht geslapen, de hele dag ook al weer in een soort roes. Het enige waar ik aan denken kan is Goldy en ik krijg het beeld van die omgekiepte trailer maar niet uit mn hoofd. Even als dat nare gevoel wat er door je heen gaat wanneer je doorhebt dat de trailer niet meer achter de auto zit..
Vandaag nog naar school gereden met de auto, en bij elke auto en trailer die ik zag kreeg ik weer die nare gevoelens. Tot overmaat van ramp moest er zowat de hele weg ook nog een auto met trailer achter me aan rijden...
Ik kan er niks aan doen en wat ik ook doe.. Mijn gedachten gaan steeds terug naar dat moment... Echt een nachtmerrie.
Ik kan mezelf ook wel wat doen! Hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik mezelf ga haten. Het is dan wel goed afgelopen, maar het is wel gebeurd.. En wat als het niet goed was afgelopen??
Dan had ik niet meer met mezelf kunnen leven!
Als ik op dit moment t lef had gehad om met mn auto tegen een boom te rijden, dan had ik dat gedaan... Of inieder geval wanneer ik zeker wist dat het met Goldy allemaal goed was. Maar ja, dat verdien ik ook niet, dan ben ik immers lekker van dat nare gevoel af.. Maar Goldy is degene die t meeste heeft geleden. Als er 1 iemand is die het verdient om van alle ellende af te zijn is het Goldy wel!
Dit kún je jezelf toch nóóit vergeven?!!!!!!! Ookal was het een fout, het had nooit hoeven gebeuren! Boos!
Laatst bijgewerkt door Faline op 28-06-04 16:48, in het totaal 3 keer bewerkt

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 13:31

Het blijft je inderdaad achtervolgen. Elke keer wanneer ik nu even mn zinnen heb kunnen verzetten en lol heb komt op een of andere manier alles van het ongeluk weer naar boven en schaam ik mezelf dat ik vrolijk was..
En waar ik me nog meer voor schaam is dat het me wel heel gemakkelijk af gaat om in de rol van het slachtoffer te stappen.. Terwijl Goldy het enige echte slachtoffer is. Ookal heeft ze er relatief weinig aan overgehouden ik blijf me schuldig voelen.
En iedereen is echt super aardig voor me en probeert me te zeggen dat het iedereen had kunnen gebeuren. Gister een man die het ook had gehad, maar de trailer ging bij hem al los toen hij nog op het erf was...
Mij moest het gebeuren dat het langer duurde en er echt wat gebeurde.
Misschien moest dit gewoon gebeuren zodat ik ook weer even met beide benen op de grond kwam en me ging beseffen wat Goldy voor me betekende en dat ik op een foute manier bezig was de laatste tijd. Dit heeft me wel aan het denken gezet en ook anders laten denken over bepaalde dingen. Doordat ik me nu bepaalde dingen realiseer kan ik wel weer meer genieten van bepaalde dingen, oa het feit dat Goldy gewoon bij me is.. (Ik kan me weer lekker pennymeisje voelen Tong uitsteken)
Misschien moest het gewoon gebeuren en of het de bedoeling was of niet, ik heb mn ogen iig weer open en waardeer nu de dingen weer wat meer.
Maar dat is natuurlijk geen excuus of verklaring voor wat er gebeurd is.. En dat zal ik ook altijd onthouden.

Volgende week moet ik van mn vader weer naar de les. Hij fixed de trailer weer zo snel mogelijk. Maar ik weet niet of ik het kan. En of ik Goldy weer in de trailer kan zetten. En dat doe ik dan sowieso niet, want ze zal mijn aarzeling zeker voelen en er dan echt niet in stappen. Maar of ik het kan toelaten om een ander Goldy in de trailer te laten zetten.. Om weer met haar de weg op te gaan? Ik word bijna al misselijk bij het idee.
Vannochtend stond ik nog even aan de achterkant van de trailer en de klep ligt open.. Maar het geeft me toch een angstig gevoel zo voor de klep te staan.. Opeens heeft de trailer iets 'spookachtigs'
Ik weet dat ik overdrijf, maar ik kan mn gevoelens niet onder controle houden of sturen.
Ookal zijn de gevolgen van dit ongeluk niet heel erg groot of dramatisch, het laat wel zijn sporen na, emotioneel en vast niet alleen bij mij. En als ik al zo voor de klep sta, en er bekruipt me een gevoel van angst..
Wat zal Goldy dan wel niet denken of voelen?
Stel je zelf eens voor in zo'n trailer, je weet niet dat er echt iets kan gebeuren, maar op een gegeven moment maak je me toch een rot klap..
En de volgende keer word je weer gedwongen in die trailer te gaan..
En als je er dan in staat.. Hoe angstig zul je dan zijn...? Steeds het gevoel dat er iets kan gebeuren en bij elke hobbel zet je je schrap...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Esther_r20, JPitty, Kashmino, Larislaatje, Mo_Noah, Piekosjj, xdesix en 129 bezoekers