Heb een wilde bospony terug gekregen!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Heb een wilde bospony terug gekregen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-04 18:10

Scheve mond Scheve mond

Iets meer dan een maand geleden is Magic naar het land van Esme_27 gegaan (aangezien we geen land bij de stal hebben alleen paddocks en een bak waar ze los mogen) om daar even lekker van het land te genieten en om weer helemaal paard te worden
Toen we haar brachten leek Magic het nog te herkennen van het vorige jaar; stapte blij het land in, koppie naar beneden en eten maar. Hoefde dus niet eens het terrein te verkennen.

Na ongeveer een week werden we op een vrijdagavond door Esme gebelt dat Magic knettergek op stal stond en over de staldeur dreigde te gaan.
We hadden namelijk afgesproken dat Magic wel 's avonds op stal kwam te staan.

Toen mijn zus en ik aankwamen troffen we inderdaad een behoorlijk gekke Magic aan en al zeiknat Bloos!
Ik ben rondjes gaan stappen aan de hand in de hoop dat ze iets zou kalmeren, dit leek even te helpen totdat haar 'vriendje' Amigo weer begon te gillen.
Ze konden duidelijk niet meer zonder elkaar al hebben ze nooit echt bij elkaar gestaan, steeds met hek ertussen want Magic is behoorlijk ram-gevaarlijk }>
Uiteindelijk hadden we besloten om Magic dan maar dag en nacht op het land te laten. Dit is beter dan een paard hebben die met 2 voorbenen over een staldeur hangt.

De rest van de vakantie is eigenlijk rustig verlopen. En woensdagochtend zijn mijn ouders Magic weer op komen halen omdat Esme over een paard dagen voor een maand op vakantie gaat.
Magic liet eerst even weten geen zin te hebben om weer mee te gaan maar gaf zich al snel over.
Omdat ik een griepje heb was het vandaag pas weer de eerste keer dat ik naar Magic ben geweest sinds ze weer op stal staat.
Ik moet zeggen dat het niet helemaal de Magic is die ik gewend ben. Ze is wel heel erg wakker en ziet er bovendien niet uit Bloos!

Tijdens het longeren (aan een lijntje en halster) zag ze eruit als een uitgezakte fokmerrie Bloos Ze liep alleen maar met haar koppie in de lucht en steeds schrikken, springen, bokken enz... Bovendien overal lange vieze haren...

Ik wilde haar eigenlijk vandaag een beetje toiletteren, maar voelde me echt niet lekker genoeg.
Met andere woorden ze ziet er nu nog steeds niet uit en gedraagd zich ook niet helemaal zoals het hoort (een paardje op stal kreeg nog even een ram voor zijn kop toen hij even probeerde te snuffelen Nagelbijten / Gniffelen ).

Ons doel is duidelijk bereikt, paard is weer op en top paard...nu maar hopen dat ik haar snel weer on-paard heb Schijnheilig Haha!

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 18:26

haha, die heeft het echte leven geproefd, en is nu heilig overtuigd nooit mer dat brave paardje te zijn Haha!
Succes met haar geheugen wissen Haha!

mickey1989

Berichten: 4773
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 18:41

haha ja idd suc6

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-04 19:51

Ik ga mn best doen Haha! Haha!

Nee, heerlijk dat het beessie het zo naar haar zin heeft gehad. Als ze zometeen weer wat op conditie is wil ik eens wat meer buitenritten gaan maken...kan ik me echt al op verheugen

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 22:21

Super dat ze het zo naar 'r zin heeft gehad OK dan!

En, succes met je bospony Knipoog

Vinaba

Berichten: 9757
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 22:30

sucseven met je bosponie Haha!

Glitch

Berichten: 8457
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 22:48

Succes met je pony!!
Leuk dat ze het zo naar haar zin heeft!! *LOL*

Tygahno

Berichten: 262
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 23:08

Ik was vandaag even bij stal Knap en toen heb ik natuurlijk even bij Magic gekeken maar erg veel interesse had ze niet voor haar visite, ze nam nog een hap van haar hooi en keek me aan met een blik van "kan je't zien?" Haha!

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 08:44

Veel succes met je bospony. Daar heb je je handen even vol aan Haha!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-04 14:16

Ja, ga zeker mijn handen weer even vol krijgen, maar komt wel weer goed...hoop ik.

Tygahno schreef:
Ik was vandaag even bij stal Knap en toen heb ik natuurlijk even bij Magic gekeken maar erg veel interesse had ze niet voor haar visite, ze nam nog een hap van haar hooi en keek me aan met een blik van "kan je't zien?" Haha!


Bloos Weet tenminste zeker dat je bij de goede stal stond!
Magic is nogal gesteld op haar privacy Schijnheilig
Maar hoe zou jij het vinden als je zit te eten en er komt even een wild vreemde daarnaar kijken... Haha!

Alocasia

Berichten: 1568
Geregistreerd: 10-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 16:27

Haha, je doel is idd bereikt Haha! En dan is ze dalijk weer on-paard en gaat ze weer de wei in Knipoog
Ik heb je profiel bekeken ik moet zeggen dat Magic echt een héle leuke bles heeft Haha!
[edit] kom er net achter dat het een merrie is Haha! [/edit]

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 18:21

Fijn is dat he?
Awa zou vorige week al naar Esmee gaan maar helaas kwam ze vlak ervoor in het draad terecht.
Inmiddels is de wond wel een stukje beter maar goed is het nog steeds niet VerdrietigHopelijk kan ze er zsm heen.

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 18:27

Grappig dat ze zo kunnen veranderen door op de wei te staan, succes met de missie "On-paard Magic".

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 19:17

haha je hebt je doel iig bereikt Haha!
nja voorlopig heb je weer wat te doen Knipoog

Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 19:41

Oke,nu ga ik me dus echt zorgen maken..... Bloos!
Vandaag is de mijne voor een maandje het land opgegaan,gelukkig kan ik dus wel iedere dag even kijken(heb nog geen sleutel gehad van de eigenaar en mag niet over het hek klimmen)dus kan hem alleen vanaf een afstandje bezichtigen......
Ben benieuwd hoe hij erover een maandje uitziet..... Scheve mond

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-04 21:50

Nimber"]
Fijn is dat he?
Awa zou vorige week al naar Esmee gaan maar helaas kwam ze vlak ervoor in het draad terecht.
Inmiddels is de wond wel een stukje beter maar goed is het nog steeds niet VerdrietigHopelijk kan ze er zsm heen.
[/quote]

Oh, dat is wel balen zeg!
Maar wees niet bang, het land loopt niet weg Knipoog

[quote="chantal21 schreef:
Oke,nu ga ik me dus echt zorgen maken..... Bloos!
Vandaag is de mijne voor een maandje het land opgegaan,gelukkig kan ik dus wel iedere dag even kijken(heb nog geen sleutel gehad van de eigenaar en mag niet over het hek klimmen)dus kan hem alleen vanaf een afstandje bezichtigen......
Ben benieuwd hoe hij erover een maandje uitziet..... Scheve mond


Hihi, nou had ik Magic voor ze naar het land ging al even niet meer getoiletteerd Bloos
Maar vond het nergens voor nodig, ze kon die haren wel goed gebruiken.

Vandaag paard weer even goed gewassen, geknipt en manen getrokken. Ze was ook alweer een stuk rustiger, ze lijkt alweer aardig op mn paardje Ach gut
Nu alleen de conditie en spiertjes nog Haha!

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 21:50

Dat gaat denk ik vrij snel, bij paarden gaat de conditie veel minder snel achteruit als bij ons. En ze geven zichzelf natuurlijk ook veel beweging op de wei.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-04 22:08

Marliesje schreef:
Dat gaat denk ik vrij snel, bij paarden gaat de conditie veel minder snel achteruit als bij ons. En ze geven zichzelf natuurlijk ook veel beweging op de wei.


Jawel en ze heeft de bespiering al eens gehad, dus het komt ook weer sneller terug heb ik me laten vertellen.

Magic heeft al vaker lange 'pauzes' gehad en inderdaad zien we haar al vrij snel uitdijen *LOL*

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 23:17

Aan het begin van je topic dacht ik dat je esmee aan het afzeiken was, zo van : Jeetje wat hebben ze met mn peerd gedaan!!

Maar kwam er na verder lezen achter dat het dat niet was.
Fijn dat z even lekker paard is geweest, suc6 met je bosknol Haha!

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 09:52

Haha, heerlijk toch. Je paard weer eventjes paard laten worden.

Zelfs mijn dekhengst staat hier lekker dag en nacht buiten in de kudde. Ik zou er niet aan moeten denken om hem meer op stal te moeten hebben.