Iwaldo en Laura en de Jacht te Neede (wel nat!)

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Iwaldo en Laura en de Jacht te Neede (wel nat!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-02 20:42

Jaha, eíndelijk mocht Iwaldo weer naar de jacht! De laatste keer was al weer 2 maanden geleden ofzo, en al vind ik dat niet zo'n punt (aangezien jagen best wat van ze vraagt ) Iwaldo werd er gestoord van (probeerde buiten bv uit of we niet een jachtje met z'n tweeen konden doen - no way Wal..) Dus vandaag vroeg naar stal, daar stond meneer heel mooi met de knotjes nog in gelukkig (was de avond van te voren bezig geweest met vlechten en spullen schoonmaken) Dus de beschermers om en de mooie zweetdeken, en de vrachtwagen in!

Daar mocht ie naast vriendje Karbiet staan, met een hooinet in het midden wat ze wel bezig hield (ging ongeveer zo: ze staan allebei kort vast dus kunnen bij het net als het aan hun kant hangt, zodra ze eruit eten schommelt het de andere kant op dus kan de ander eten, leuk spelletje joh!) Wal ging heel netjes de plank op met draai en al (we hebben een 4 paards Oakley vrachtwagen dus met de zijlader moeten ze 45graden draaien... en op naar Neede!!

We hebben de touristische route genomen geloof ik, want we kwamen echt drie keer langs dezelfde molen (lang leve de routeplanner... not Frusty ) maargoed uiteindelijk kwamen we aan. De wagen konden we mooi kwijt aan de kant van de weg, en de klep van de zijlader kon mooi net open in het hek van een weiland. Kon Waldo mooi naar buiten kijken terwijl wij koffie dronken! Hij vond het ook wel bijster interessant, want tijdens het zadelen was ie me toch aan het hinniken! Zo'n heel laag gehinnik, van 'ik ben d'r weer en ik heb er toch zin in!!' dus natuurlijk was ie aan de dunne van de zenuwen en had ie z'n hele bilsingels ondergepoept en ook z'n mooie schoongewassen staart Misselijk En tijdens het zadelen alle kanten op draaien, hinniken, en af en toe een hap gras kon er ook wel in! Vork Maf beest Haha!

Nou, Waldo was inmiddels gezadeld, dus ik dacht '' zal ik het erop wagen?" Hij is nl bij de eerste keer opstijgen altijd super gestressed en dan komt ie vaak omhoog, dus meestal ga ik er eerst op en dan de baas (en dan is het opstijgen geen probleem meer) en vandaag kreeg ik het zelfs voor elkaar om zonder hulp op te stappen, mét strakke spijkerbroek Knipoog en zonder steiger ideeen... het scheelt wel als je vroeg bent voor de honden en paarden overal lopen. Even heen en weer gestapt, en boy oh boy wat had meneer er zin in! Haha! Echt de oren zo ver mogelijk naar voren, lekker briesen, alle paarden begroeten!

Dus de baas kon er in één maal opkomen... al het tuig gecontroleerd en daar gingen ze! Wij grooms snel in de Range rover om te volgen. Het begon al goed want de laatste paar die achteraan kwamen en dus net opgestapt waren besloten hun paarden maar even de sporen te geven en dus in volle galop over de dorpsweg (=asfalt!) te gaan. Stelletje idiooten. Maargoed. Stop, want er moest geblazen worden, en de honden kwamen uit de wagen. Kon ik mooi vanuit de auto even alles overzien. Vreselijke vos ongevlochten en halve tuiger die achteruit bijna drie keer de greppel inliep... Zwartje die een hoofdstel inhad met het bit veeel te laag (oftwel de bakstukken klepperden) Alle mooie bitten waren uit de kast getrokken (ophaaltrens, stang en trens, pelham(heeft Wal ook), vanalles en nogwat) en er waren flink wat nieuwe paarden bij. Ruiters die relaxed wachtten, ruiters die niet konden rijden en hun paarden maar zaten te prikken (want dat vinden de mensen aan de kant zo mooi) you know. Vanalles en nog wat Haha!

Goed, eindelijk gingen ze. De eerste run was behoorlijk lang (10 km) en super nat en drassig. Oppassen geblazen dus... De honden waren meteen het spoor bijster dus dat schoot niet zo op. Bij de eerste stop Iwaldo geroepen en ja hoor lief hinniken toen ie me zag. Lovers Hij moest eigenlijk plassen maar dat durft ie niet met veel mensen erbij Bloos Ondertussen was er al iemand vanaf gevallen en één iemand was gestopt omdat ie de halve neus van zn paard stuk had (bij de neusriem bij de bitringen en bij de keelriem 'ik neem hem as woensdag wel weer meenaar die jacht' Lips are sealed ) Bij de tweede run hadden we een mooie zandkuil waar we konden staan en ze naar beneden kwamen (en weer waren erbij die naar voren gingen zitten en in galop een steile helling afkwamen Lips are sealed ) Daar weer iemand gevallen dus paard gevangen en ruiter weer geholpen. Waldo besloot bij een sloot niet te willen wachten op zn voorgangers dus die ging uit baldadigheid maar even op z'n achterbenen staan. Mafkees Haha!

Verder konden we jammer genoeg niet veel sprongen zien. Eén keer dat we met alle volgauto's stonden kwamen ze langs de auto op, en inene BAM... sloeg een paard dwars door de deur van een Range Rover heen (Eigenaar van Waldo kreeg bijna een hartverzakking die dacht dat het zijn auto was Haha! echt vol door die deur!)

Bijna aan het eind van de derde run kregen ze toch een plensbui! Echt een wolkbreuk. Lekker doorweekt allemaal, sjongejonge! En toen was de bodem ook zo drassig dat ik Waldo al weer alle kanten op zag glibberen bij een sloot. Dat merkte de baas ook gelukkig en toen zijn hij en de eigenaresse van Karbiet maar gestopt en teruggestapt. Weer bij de wagen was het gelukkig droog, en kon ik Waldo lekker afzadelen in ons 'privéweilandje' hehe, meneer stond meteen heel tevreden te eten Lovers Zeker was dat ie er lol in gehad had, hij was helemaal happy Haha! Lekker de paarden op de wagen gezet, en terug naar huis. Daar aangekomen om 7 uur ofzo, was het eerste dat Iwaldo in de stal deed: plassen (had die eikel dus iets van 4 uur opgehouden Verward Clown )

En hij zou Waldo niet zijn als ie z'n neus niet begroef in de voerbak om met één zwaai al het mais eruit te zwiepen en aan de biks onderin verder te gaan Kwijl

Na inspectie geen vervelende dingen: benen zagen er goed uit, hij had alle ijzers nog, (morgen nog maar eens kijken) dit was een goeie jacht voor hem.. zowel Wal als baasje hebben het goed naar hun zin gehad!

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!



Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-02 21:03

Werk jij daar op stal? Cool Haha! Die jachtruiters stonden eerst bij ons maar door gedoe zijn ze naar Otterlo gegaan. Waldo zou daar eigenlijk eerst ook naartoe gaan maar dat ging gelukkig niet door Lachen Welk paard rijd jij? Ik was verbaasd dat Irish Power er nog was (had min of meer niet verwacht dat die nog een siezoen zou overleven) maar hij zag er goed uit. Kamiel, Irish Power, Polly, en nog een aantal die hebben ook bij ons op stal gestaan. Met Ad als chauffeur Lachen Ja die ken ik allemaal wel Knipoog

Dat paard dat naar die auto sloeg had niks maar die vrouw kon de deur naar de sloop doen denk ik Haha!
Waldo is een tijdje niet meegeweest omdat z'n baas gebelsseerd was en hij een aantal keer zn andere paard meegenomen heeft

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot, CharleyT, Kimmej en 44 bezoekers