Ivanka losgebroken!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Ivanka losgebroken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-04 19:49

Gisteren, tijdens Nederland - Letland (en Duitsland - Tsjechie Tong uitsteken) dacht Ivanka: 'ik ga er weer eens op uit'.

Want mevrouw heeft iets nieuws uitgevonden: springen over het hek! Tja.. Heel leuk Vank . En normaal gesproken maakt dat niet zoveel uit, dan is er nog een ander hek dicht en loopt ze gewoon los op het erf, maar kan er niet vanaf.
Maar jullie raden het al: gisteren was dat hek dus niet dicht en ze kon gewoon "vrolijk" de straat op lopen Scheve mond. Wat ze dus ook gedaan heeft...

Net nadat Nederland 2-0 had gescoord werd ik gebeld op mn gsm door mn oom en die belt echt alleen in geval van nood op mn gsm, dus ik wist al dat er iets met Vank was..
Ik moest zo snel mogelijk naar hem komen, want Ivanka was ontsnapt en ze was helemaal in paniek en niemand die haar te pakken kreeg, of ik het wilde proberen.. Ik ging er op mn állersnelst naar toe (erg leuk als je die tegenwind van gister had, dus echt snel ging het niet Knipoog).
Ondertussen was Ivanka alleen maar verder gelopen en nog steeds niemand die haar te pakken kreeg, mijn oom bracht me snel naar de straat waar ze rondstruinde. Zie ik haar rondlopen op een weg waar echt hard gereden wordt, het vaak druk is (gelukkig was het met die storm én de voetbal niet druk Knipoog) en waar vaak ongelukken gebeuren...

Ik natuurlijk helemaal in paniek, ik zag haar al onder een auto liggen of weet ik het wat. Tja, zulke waanbeelden krijg je dan echt voor ogen Scheve mond.
Maar gelukkig kreeg ik dr vrij snel te pakken en heb ik met dr teruggewandeld naar de wei. Toen was ze weer helemaal rustig, dus waar ze nu zo bang van is geweest (want ze springt alleen maar over het hek als ze over de zeik is).. Het zal de storm wel zijn geweest...

En toen wilde ik dr eigenlijk op stal zetten, maar ja.. stal haben. Ja, stal heeft ze wel.. maar mevrouw heeft die deur een tijdje geleden gesloopt en met de zomer in vooruitzicht (en de nieuwe stal die gebouwd gaat worden) hebben we dat maar even voor lief gelaten. En die stal staat in dr wei, dus ze kan altijd binnen daar niet van..
Nu moet ik trouwens zeggen dat het ook geen garantie was geweest als ik haar op stal had gezet dat ze er dan ook in was gebleven, want toen ze 's nachts nog binnen stond heeft ze die deur dus gewoon door midden geslagen

Alles is gelukkig goed afgelopen, Ivanka heeft geen schrammetje. Maar oh, wat ben ik geschrokken zeg! Toen Ivanka eenmaal terug in de wei stond, stond ik echt gewoon te beven en te huilen van de schrik...
Jullie begrijpen nu dus wel dat het hek wat nu open stond, voortaan áltijd dicht is 's avonds en 's nachts Knipoog! Dit NOOIT meer, althans dat hoop ik dan toch!!

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 19:58

Jeetje dat is echt schrikken heb ik ook een keer gehad met mijn pony en die liep toen ook over de weg waar echt hard gereden word!

Gelukkig dat er niets met Ivanka aan de hand is zeg! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 19:59

Poeh... ze is dus eventjes op avontuur uit gegaan, maar fijn dat er niks is gebeurd, en dat ze nog in orde is Lachen

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 20:04

Ow ik vind dat zo eng he als je paard los op straat loopt, heb het nu 2 keer meegemaakt en het is geen pretje!

Gelukkig is het goed afgelopen met haar! Lachen

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 21:23

Jeetje dat zal wel schrikken zijn geweest!
Maar gelukkig is alles goed afgelopen *LOL*

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-04 21:31

Het is zeker geen pretje nee, oh.. wat ben ik geschrokken zeg! En Ivanka ook wel hoor Ach gut. Ze wist echt niet meer waar ze naartoe moest en dan die storm er nog bij... Nu maar hopen dat ze het gewoon niet meer doet Lachen.

Ik ben écht zo blij dat het goed is afgelopen!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 21:53

Oei, kan me goed voorstellen dat je geschrokken bent Ach gut !

Gelukkig maar dat er gisteravond voetballen was (en vooral dat Ned. speelde Knipoog ), zodat het verkeer een stuk minder was!
Kan je geen stroomlijntje boven het hek spannen, zodat ze niet meer (of iig niet zo makkelijk) over het hek kan ??

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 21:56

pff dat was wel heel erg schrikken vast Ach gut

hopen dat ze het niet meer gaat doen (of iig minder)

Dat van stroomlijntje is wel een goed idee!

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 22:59

zoals ik al smsde een slot, maarja, met zo'n springcrack... hmm, het hek verhogen Knipoog

Tjee, wat zal jij in de stress hebben gezeten zeg Scheve mond
Stoere Vankie op avontuur Ach gut

Gelukkig is het goed afgelopen, en vergeet je oom dat hek nooit meer dicht te doen Knipoog

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 23:08

Het is me nog nooit gebeurd en ik denk ook niet dat het ooit zal gebeuren, mijn pony's kennende, maar we hebben wel zélf een keer een hengstenveulentje gevonden, een welshje van een jaar! We zaten in de tuin en ineens stonden Röskur en Domi bij het hek te snuffelen met een veulentje! Dus wij ernaartoe en een véééls te groot halster omgedaan van een van onze pony's Tong uitsteken Toen bleek ie van een weiland naast onze te zijn, het hek was iets uitgerekt en hij kon er zo uitlopen.

Wel grappig toeval; de vrienden die die dag bij ons waren werden op slag verliefd, ze zochten nog een veulen voor bij hun shettie, en ja hoor, de kinderen en man konden niet worden tegengehouden door de vrouw en Rowdey was verkocht aan hun. Zo zie je maar weer...! Je kan op de gekste manieren aan je pony komen. Knipoog

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 11:08

Oe dat was wel even spannend ja!! Ik heb het ook weleens gehad, gingen de paarden met z'n drieen erop uit!! Gelukkig stonden ze toen nog niet op het gras en vonden ze het gras interessanter dan de weide wereld, dus hebben we ze toch nog de wei in kunnen lokken. Maar das wel altijd enorm schrikken. Ik zie dan ook altijd gelijk al allemaal rampscenario's voor me!
Gelukkig is het met Ivanka allemaal goed afgelopen. En inderdaad zou ik er nu maar voor zorgen dat dat ene hek altijd goed dicht zit! Knipoog

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 12:02

Daarom ben ik ook blij dat we 2 poorten hebben bij ons, er is er altijd 1 van dicht. Nu zullen ze er bij ons (nog) niet overheem springen, hebben ze nog niet uitgevonden denk.

Ivanka dacht gewoon lekker jou even te pesten Tong uitsteken Maar leuk is anders