Door de Branding! *trots*

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Door de Branding! *trots*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-02 18:32

Volgens mijn vader heet dat dan de vloedlijn, maar dat maakt mij niets uit! Joop is nog nooit uit zichzelf door het water gegaan, maar vandaag was geen dag als alle anderen.

Vanochtend vroeg op, paardjes voeren. Even mezelf volstoppen, auto volladen, paarden erin. En klaar voor de start... Joop alleen niet zo, die heeft heel vervelend een beetje de boel afgebroken. Ik balen, want ik had expres mijn weirdo meegenomen, die is nl (dacht ik dus) wat rustiger dan Voltrack. Die breekt werkelijk de hele boel af tegenwoordig. Naja, not dus, maar goed, op de snelweg ging het wel, alleen de bochtjes waren een probleem. Bij Katwijk aangekomen was de hele parkeerplaats leeg. We hadden eigenlijk géén tijd omdat we ook weer bij tijds terug moesten zijn, dus zadels erop, hoofdstel in (was nog lachen met die idioot van mij die alvast het strand op wilde) en rijden maar. Op het strand hadden ze er allebei zo'n kop op, spieren compleet aangespannen. Er lag nogal wat schuim dus ik had eigenlijk al bedacht dat een nat voetje halen er wel niet in zat voor mij en Joop. Het was nl ook nog eens net de kentering van het tij, dus hoogwater.
Na een stukje draf wilde mijn vader Hercules in het water zetten. Herc liep er zo in, en Joop liep er doodleuk achteraan. Ik snapte niet helemaal hoe dat nu opeens kwam, maar goed. Algauw bleek dat Joop zich toch een beejte op de zaak verkeken had. Er kwam een golfje aan, toen realiseerde hij zich opeens dat het droge nu wel erg ver weg was. Dus oortjes opzij, knikkende knietjes en maar dicht bij Hercules blijven. Het golfje viel mee, want daarna was het water opeens een stuk minder eng. Zolang Hercules in de buurt was tenminste, alleen ging hij er nog niet in, en als Hercules een stukje op schoof dan was Joop er als een haas bij. Toch was hij heel relaxed. Daarna zijn we rustig verder gereden en omdat het net eb was moesten we wel zo veel mogelijk in de branding rijden, daar was het nog het minst zwaar. Geen probleem, Joop liep keurig achter Kuultje aan door het water, door de golfjes én door het schuim. Vlak voordat we omdraaiden is hij nog met zijn hele sokken (achter tot halverwege het pijpbeen) in het water geweest, hoef ik die iig niet meer te wassen! De hele heenweg (een uur) is hij achter Hercules blijven plakken, pogingen om hem voorop te krijgen strandden. Maar daarom nog niet getreurd, de hele terugweg heeft hij als een echte bikkel voorop gelopen!
Zodra we omdraaiden voelde ik de keiharde wind. Was echt machtig! Ik hoorde niets, zag nog net wat en vroeg me af hoe Jopie het voor elkaar kreeg om de hele terugweg te blijven draven! We hebben 1x gestapt, en tig sprintjes getrokken voor de conditie. En natuurlijk hebben we de hele terugweg door de branding gereden. Golfje hier of daar was geen probleem, hij banjerde er lekker doorheen, én ook helemaal uit zichzelf door het schuim. Ik vond dat schuim echt te gek, dus in galop heb ik hem er doorheen gestuurd, het gevolg was dat alles en iedereen direct achter ons nogal wat schuimoverlast had! Arme Kuul! We hebben niet te lang gestapt op de terugweg omdat het zo hard waaiden en ze dan wel erg snel afkoelden. Terug bij de trailer bleek dat we de terugweg ondanks de tegenwind met een kwartier minder hadden afgelegd.
Mijn vader vond het nogal een topprestatie van onze 'Raggende Mannen', volgens hem hadden we wel zo'n 15 km/h gedaan. Naja, ik vond het iig hardstikke tof. Strand is gewoon gaaf, maar door de branding en in de zee... Zelfs met dit weer... Gewoon echt te wauws! Ik heb ook de hele rit gegrijnsd, en zelfs toen ik er weer over begon had ik zo'n joekel van een grijns op m'n gezicht (gevolg was dat mijn vader in lachen uitbarstte en zei dat het 'slechts' de vloedlijn was, en niet de branding!).

De terugreis met de trailer ging ook weer 10x beter. ZE hebben een beejte gestommeld en wonder boven wonder niet de boel afgebroken. Thuis hebben ze nog even gerold en toen hebben we ze maar op stal gezet, waar ze allebei nog staan te suffen. Nu maar hopen dat Joop's sokjes een beetje wit blijven, want de vorige keer heeft hij ze de volgende dag in de blub weer bruin geverfd!
Nah, 't was echt een geslaagd dagje uit, heb niet voor niets vrij geregeld en het is het allemaal dubbel en dwars waard geweest. Wel jammer was dat mijn vader z'n wegwerpcameraatje niet meehad. Had hij leuk wat strandfoto's kunnen schieten. En natuurlijk heel stiekum het heugelijke feit van een vos in de branding op de gevoelige plaat vast kunnen leggen... Haha!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 18:37

gaaf dat ie zomaar achter Kuultje aan liep. Weer wat gewonnen. De volgende keer ga jij er gewoon als eerste in hihi.

leuk verslag trouwens heb het met plezier gelezen

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 19:55

*LOL* Wilde je een plaatje van een vos in de branding?? Haha!
Oh wacht ik heb het vast verkeerd begrepen: van JOUW vos in de branding zeker he? Knipoog

Klinkt als een heerlijke rit! Gaaf is dat he? Dat schuim! Isolda vind het vaak wat minder, helemaal als er een harde wind van zee staat. Dan waait het in vlokken over het strand. Die probeert ze altijd te ontwijken *LOL*
Ze je me gaan? In een loeiharde galop? Haha!
Het strand is in dit jaargetijde het heerlijkst. Weinig mensen, veel ruimte! Oke de harde wind is iets minder als je iets serieus wilt oefenen, maar om te scheuren is het perfect!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 20:01

Lijkt me helemaal heerlijk!
Als ik het zo lees zou ik het liefst meteen nu naar het strand karren om daar dan morgenochtend lekker te sjezen *droom* *droom*.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-02 20:56

Ik zit nog te grijnzen... *grinnik*
Dat schuim vond hij alle andere keren doodeng, maar nu galoppeerde hij er echt keihard doorheen, en omdat het toch wel flink waaide kwam Kuul echt in een schuimregen ipv een kluitenregen.
Het strand is echt gaaf, en idd, weinig mensen. Ik denk wel dat in t weekend half Den Haag bij Katwijk t strand op gaat, dat is tot nu toe altijd zo. Vooral met die vliegers is het dan lachen geblazen. *LOL*

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 21:23

Ik zou volgende keer lekker naar Noordwijkerhout gaan, daar kun je nog een stuk duin en bos erbij pakken.
Dat vind ik persoonlijk wat prettiger met die gekke knol van mij dan direct met de wind het strand op te gaan. Ook om uit te stappen is het heerlijk door de duinen.

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 21:31

ziet eruit als een leuke rit !!!
*LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL*



Kusje Kusje Kusje

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-02 21:35

Fitz: da's wel waar. Meestal pakken we sowieso een (bij Noordwijkerhout volgens mij) stuk duinen mee. Maar Katwijk is veel beter te bereiken. We moeten sowieso 1,5 uur met de trailer rijden, en das geen pretje (zeker omdat ze allemaal een paar steekjes los hebben). Naar Katwijk is het bijna allemaal rechtuit, veel snelweg etc. Noordwijkerhout heb ik eerlijk gezegd ook nog nooit geprobeerd hoor, maar ik dacht dat je dan niet over zo'n N-weg gaat, bij Katwijk wel. We gooien ze na het rijden gewoon een zweetdekentje op en stappen dan over dat plein daar, is ook heel goed te doen. Als we dan weer thuis komen gaan ze altijd nog in de bak of in de speelwei met z'n tweetjes en dan houden ze mekaar wel bezig Schijnheilig .

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 23:31

OHHHHH, ik ben zo jaloers op jou!!!!! Ik wil ook een keer op het strand rijden!!!!! Knuffel aan je dappere Joopsel. Haha!

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 14:09

waarom ga je dan niet eens naar Wijk aan Zee? Gaan wij zelf ook altijd heen. Is over de A1-A9 en dan ben je er zomers als het druk is met een uurtje....