hoe maak ik haar dit duidelijk?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

hoe maak ik haar dit duidelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-02 21:01

Mijn vriendin rijdt op dit moment bij een manege waar (zoals bij heel veel maneges), alleen maar gedacht word dat al die kinderen toch nooit verder willen dan een beetje rondhobbelen. Dus zetten ze iemand voor die groep die graag wat geld verdienen wil, of bv iemand die ook zulk soort lessen heeft gehad en graag wil laten zien hoe goed ze wel niet is en dus helemaal happy is omdat ze lesgeeft. Lekker goedkoop voor de eigenaar! Als ze maar een uurtje volpraten! Van echt lessen/leren komt weinig terecht. Ik heb t ook gehad en ik ben er nog kwaad om! Boos! anders was ik nu 10X verder geweest dan dat ik nu ben!
Maar goed nu is ze dus meegeweest naar onze les (van mij zusje en mij)
en ze wil eigelijk graag meer leren en wil ook wel lessen bij onze instruktrice, die er dus wel serieus er mee bezig is.
Maar ze wil ook niet bij die andere manege weg, omdat ze blijft denken dat ze daar ooit wel meer zal leren, NOT dus! En dat hebben we haar ook verteld, je instruktrice/teur kan nog zo aardig zijn.. lesgeven is iets heel anders!
En ze gelooft ons ook wel weer maar, haar probleem is dat ze altijd meent alles beter te weten, en ookal hebben wij 10x gelijk gehad bij het volgende onderwerp begint het weer van vooraf aan.
Hoe moeten we haar duidelijk maken dat ze, als ze iets meer wil bij de betrefende manege moet ophouden en dat ze bij onze instruktrice zeer zeker beter af is. (en ik zeg dit ook voor haarzelf, want ze heeft wel een eigen fjordje maar ik moet er nu vaak op rijden gewoon omdat ze m niet aan kan, ze is niet consequent genoeg. En ik kan het weten want sinds ik bij haar les heb vind ik het weer veel leuker om te rijden en mn zusje ook trouwens) Het scheelt ook een heel stuk wie je voor je hebt, wij hebben nu les van haar maar ze is zelf ook heel fanatiek en heeft ook nog eens een wereld aan ervaring. En ze heeft op grandprix niveau gereden, ze krijgt zelf les van een ruiter met dezelfde kwaliteiten als Anky (qua rijden dan he?!) en dat andere mens op die manege vind ik eerlijk gezegd zwaar poedersuiker, ze is wel aardig tegen mensen maar met paarden omgaan kan ze totaal niet.
Misschien een beetje een zeur verhaal, maar ik wil toch even weten wat julie vinden dat ik doen moet... Verward

Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 21:08

ik denk dat je het er rustig maar vooral duidelijk uit moet leggen, je verteld bv dat ze nu wel uitgeleerd is bij die instructeur dat de instructeur haar niets meer te leren heeft, en dat jouw instructrice wel de ervaring heeft doordat ze zelf door een grand prix ruiter les krijgt....het ia maar een voorbeeld maar misschien heb je er wat aan?
succes rianne

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 21:21

Misschien kan ze eens met háár instructrice gaan praten, en vragen of ze ooit nog verder komt dan travers e.d. Ik ben destijds ook weggegaan bij de manege, ik leerde er verder niets omdat ze inderdaad in de veronderstelling zijn dat je nooit verder wilt komen dan de B, en dus alleen een beetje reacreatief mee wilt hobbelen.
Toen ben ik dus bij een privéstal gaan helpen, en heb daar privéles gevolgd op hun paarden. Ging wel beter, maar door een slechte band tussen de instructrice en mij werd ook dat niets. Want ook de relatie onderling is erg belangrijk. Ga maar eens na dat je nagenoeg niets wilt aannemen van iemand waar je totaal niet mee op kan schieten.

Anders zou ik gewoon zeggen dat ze het zelf maar uit moet zoeken en er op den duur wel achter komt dat de lesstof op de manege aan het eind van haar Latijn is gekomen.