wie heeft 2 paarden of meer??

Moderators: Murosch, Leo, Berdien

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Dorine
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 12:59

Hoi! Het scheelt inderdaad als je ze op dezelfde stal hebt staan. Ik ga vier keer per week gemiddeld naar Pie, heen en terug fietsen is dat drie kwartier, dan uitmesten 2 stallen, soms samen met het andere meisje, dan rijden, dan paarden even terug in de wei en ondertussen voer klaarzetten en medicijnen/lijnzaad/knoflook erin. Ook dingen als: buitenbak uitmesten, vegen, tuig invetten, kamer met spullen opruimen en hooi en stro stapelen. Al met al ben je dan behoorlijk lang bezig. Ik ken ook een meisje die is bijrijdster op een manege. Heel af en toe haalt ze de mest uit de stal en strooit ze wat op. Nog geen tien minuten werk. En met poetsen, gezellig kletsen en opzadelen, daarna rijden, is ze in totaal nog geen anderhalf uur kwijt. Ik ben bij Pie echter een hele middag bezig!
Nu moet ik zeggen dat de eigenaresse daar wel altijd alles supernetjes wil, de bodem van de stallen worden vaak ook geveegd als we toch aan het uitmesten zijn, en indien nodig droog gemaakt. Buiten wordt alles keurig opgeveegd, en op het gras bij de mesthoop worden weggewaaide strootjes bij elkaar geharkt... Even wat restjes in de wei vegen wil ze niet. De wei zelf mesten we ook uit.
Het is een woonboerderij, en alles ziet er bijna 'gestofzuigd' uit. Vandaar dus dat we veel mogen, zolang we ook veel doen! Maar ik ben nog steeds heel gelukkig met Pie, dus ik doe het graag.
Conclusie: één of meerdere paarden, ik denk dat het echt wel ligt aan de situatie en vooral de mogelijkheden op de locatie, of je het vol kan houden met twee of meer paarden.
Doei! Dorine.

Dorine
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 09:04

Het heeft daarnaast te maken met je sociaal leven. Als je getrouwd/samenwonend bent met iemand die ook graag nog vaak dingen met je wilt doen, andere dingen dus dan naar de stal gaan, dan ben je aardig wat tijd kwijt.
Peter is 's avonds behoorlijk moe als hij van zijn werk komt, en ik rij bijna altijd 's middags zodat ik er 's avonds voor hem kan zijn. Ik mag van hem best een avond extra weg, maar dat wordt voor mij ook teveel vanwege mijn chronische vermoeidheid Boos! . Daardoor, en ook om niet weer een epilepsie-aanval te krijgen, moet ik mijn week altijd 'rustig' inplannen, de activiteiten overzichtelijk houden. Geen twee bokt-meetingen in één week, alhoewel ik er wel tien zou willen Party!! Party!! !! Gelukkig is alles al veel beter met mijn lichaam sinds ik aan de vitaminen/mineralen/supplementen ben! Groetjes, Dorine.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie