Ik ben geslaagd voor Koetsiersbewijs 2span!Joepie!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Ik ben geslaagd voor Koetsiersbewijs 2span!Joepie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-04 15:43

Vanmorgen was het zover, half 8 Gaaaap stond ik al in de stallen van het PTC+ om de paarden klaar te zetten, te poetsen en beetje netjes te maken.
Om half 9 hadden we eerst het Theorie-examen, de zenuwen kriebelden al een beetje maar de theorie viel me erg mee.

Na de theorie de praktijk, ik werg gevraagd te groomen en in te spannen. dat ging me wel goed af. Een klasgenoot siste dat ik iets fout deed tijdens het inspannen maar ik hoorde en zag niet wat dus heb meer gedaan wat ik dacht dat goed was, en er bleek dus helemaal niets fout te zijn. *LOL*

De eerste groep vertrok en wij moesten wachten tot ze terug kwamen.
Toen wij aan de beurt waren was ik eerst groom.
Het ging vrij goed met mn klasgenoot die mende, tot ze een keertwending moest maken en daarbij niet omkeek. Gelukkig deed ik dat wel want er kwam dus een auto van achteren aan.
Ik riep op tijd : Pas op! en ze kon haar paarden nog weer corrigeren zodat de auto erlangs kon, was een beetje een 'slik' actie Haha! Rolleyes

Daarna was ik en over het algemeen ging het goed, ik had de paarden lekker voorwaarts en nam de bochten netjes mee.
Ze stopten op commando en draafden weer weg op mijn commando enz.
De eerste keertwending ging netjes, maar de tweede was op het eind, ik had al een behoorlijk poosje gemend en had last van mn armen ( overbelasting van pees en spieraanhechting )
Ik moest dus de keertwending doen en maakte die iets te ruim waardoor mn achterwiel in de stoepgoot tegen de rand van de stoep kwam Bloos Door dat ik last van mn armen had en dat wiel op een of andere manier niet mee wilde werken bleven we naar mijn mening wat te lang tegen de stoeprand aanschuren, ik kreeg ze niet snel genoeg weer netjes op de weg. Lips are sealed Bloos!
Maar ik voelde me lekker tijdens de rit, had helemaal geen zenuwen en vond het zelf goed gaan.
Toen de examinator afstapte zei hij : "Niet slecht" en even later toen ik achterop stapte zei hij nog eens : "Goed hoor, dame"

Dus ik had zelf al het vermoeden dat het wel goed zat.

Teruggekomen de paarden verzorgd en gewacht...gewacht...gewacht... want er waren nog 4 die moesten mennen.

Toen zij terug kwamen konden we met zn allen naar boven naar het klaslokaal, de examinator heeft het kort gemaakt door te zeggen : "We zitten hier nu allen bijelkaar..." "met lachende gezichten want jullie zijn allemaal geslaagd! " OK dan!

Jeeej!!! Dat was fijn, geen gezeur en langdradig verhaal, meteen wist iedereen waar die aan toe was. Hyper!

Daarna nog een praatje over de ritten, en de punten.

Ik had 0 fout op de theorie, op de praktijk had ik 2 V's ( Voldoendes ) en de rest G's ( Goed's ).

Dus een mooi resultaat.
Ben helemaal happy, zag er van de week erg tegenop en vanmrogen ook nog, maar toen ik op de bok zat en het zo goed ging werd ik zelfverzekerder en had het idee dat ik nog wel eens zou kunnen slagen.
En dat is dus ook zo Slim

Weer iets behaald, joepie Haha!


SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-04 17:20

Hihi ik moet nog beginnen met de eerste Bas joh Haha!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-04 21:40

Bedankt iedereen.

Maya, ik reed met Yke en Wiske, een heel fijn span. Yke was wat aan de luie kant en wat slingerig, dat was ze gister ook dus ik wist het van te voren, daarbij was ze bij mijn voorganger niet echt super in de draf, dus ik wist wat me te doen stond en heb ze meteen goed door laten lopen Knipoog

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-04 23:50

irish_lady, ik heb nu zelfs kriebels, vind het zo leuk om te doen, heb het nu dagen achterelkaar gedaan en nu zit ik weer thuis... mét papiertje maar zonder tweespan... snif, wil zo graag mennen! Haha!


SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-04 19:53

Leon, ruilen ? Haha!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-04 10:44

xingridx, dan moet dat vast wel lukken, ik heb vorig jaar een week gemend en toen mn examen gedaan en ben geslaagd.
Nu heb ik 3 dagen dubbelspan gemend, examen gedaan en geslaagd Knipoog

Tgaat er alleen maar om dat je veilig in het verkeer kan rijden met een aanspanning en paardenbeesten onder controle houdt, hoe je er zelf bij zit is niet het belangrijkste, dat leer je daarna wel Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berdien, Jihama, Josien_, MaanNaam, Ruai, Tieme, Titsia, Wopkebrok, Zinzi_jewel en 120 bezoekers