Weer jong paard opgesloten.. tegenwoordig nomaal?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniem

Weer jong paard opgesloten.. tegenwoordig nomaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 23:31

Spreek vandaag ook weer iemand met een 4-jarig paard die haar schatje niet buiten wil zetten omdat ie dan te veel "uit zn dak gaat" omdat ie zoveel temperament heeft .
Sorry, maar dan wordt je dus als jong kuddedier dat vol zit met energie de rest van je leven in een hokje gestopt om er af en toe uit te worden getrokken met rijden Boos! . Sommige mensen vergeten gewoon even dat een paard ook een leven heeft en er niet alleen is om jou te plezieren. Ik heb vandaag lekker mn paardje in de wei gegooid en kan er dan echt van genieten als ie weer een dagje kan spelen rennen en eten en dan geniet ik echt met hem mee als ie hinnikend door de wei draaft. Bovendien vind ik het onzin dat een paard te temperamentvol zou zijn (en te goed springt en dus over een 2 meter hoog hek gaat denkt ze) want als je hem dan zn energie laat wegrennen in de bak zou er niks gaan geberuen tewrijl hij op de wei geen energie ophoping krijgt (oke, misschien paar minuutjes maar dan is dat gras echt wel belangrijker). Echt sommige mensen....


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 00:02

ellenlouise schreef:
Tja Fellor, ik snap je frustratie. Ik kan me ook altijd erg druk maken om dat soort dingen. Maar komt dat paard dan helemaal niet buiten? Want morgen zal ie nog steeds zoveel 'temperament' hebben, toch? Knipoog


Nou hij komt met ridjen en longeren buiten en af en toe een half uurtje in de bak Scheve mond maar goed, moest het gewoon even kwijt hoor. Vind het echt belachelijk dat je zo'n jong beestje en zowiezo ieder paard zo zijn vrijheid ontneemt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 00:11

ellenlouise schreef:
Zo hé een half uur maar liefst! Walgelijk dat mensen die zo'n instelling hebben paarden houden. Ik zou ook een slechte pensionhouder zijn, want zulke dingen zou ik niet tolereren Clown


haha, inderdaad. gewoon dat soort mensen van je rf trappen en niks over maneges, maar daar gaat het in dit gevak over en omdat niemand zn paard buiten zet doet zij het ook maar niet. Denk toch dat die show en overvoorzichtigheidscultuur oop maneges het meeste voorkomt en waarom hou je in godsnaam inderdaad een jong paard als je niet weet hoe slecht dat voor je paard is!! nee ben blij dat mijne gewoon lekker paard kan zijn, dan is ie ook veel fijner met werken. je merkt gewoon tegen het wiedeseizoen aan dat die paarden gras nodig hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 11:56

Ik wil ook met mijn paard de sport in maar vind het echt geen reden om nog zuiniger op hem te zijn dan normaal en hij staat lekker de hele dag buiten (ja ook in de regen, zielig he?? haha) en dat voor 8 maanden per jaar. De overige maanden staat ie een paar uur per dag in de bak maar trasint ie ook enz. Denk dus niet dat ie wat te klagen heeft. Maar dat paard waar ik het over had is trouwens met haar over de bakrand heen gesprongen en het gaat niet zo super volges mij, goh hoe zou het komen.... Maar inderdaad denk ik dat er echt maar weinig paarden zijn die lekker buiten komen. Ook gisteravond weer. Ging ik nog even langs mijn paardje terug van vakantie en hij helemaal door de wei rennen en bokken en springen. Dan zie je gewoon dat ie veel gelukkiger is dan in de winter op stal. MOet er niet aan denken hem dat nog af te nemen vor de rest van zn leven.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MairiMacBran, OmgiliBot en 157 bezoekers