wie heeft 2 paarden of meer??

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-01 19:41

En degene die dat heeft bewonder ik sinds vandaag verschrikkelijk.
Ik doe dus een aantal dagen ook het paard van een collega van mij erbij, maar sjonge, wat valt dat tegen!!
Ik ging vanochtend om 9.00 uur de deur uit en was pas om 15.45 uur thuis. Met mijn eigen paard was ik half 12 al klaar, toen ff gauw wat gegeten bij de Mac Party!! Party!!, daarna naar dat andere paard gereden. Bleek dat hij zijn kroonrand had opengetikt maar hij liep niet kreupel, dus wel gereden maar veel x-tra werk.
Ik moest nl. ook nog naar een ruitersportzaak omdat de stalapotheek daar nergens op leek. Dus Betadine shampoo halen en zalf en nog maar weer eens wassen.
Het zal wel schelen als je je paarden op dezelfde stal hebt staan, maar toch vraag ik me af hoe jullie dat doen?
Laat je 1 paard staan of rijd je ze allebei?
Ik zit er nl. wel eens aan te denken om er een jong paard bij te kopen, maar na vandaag ben ik daar weer hard van afgestapt *LOL* *LOL*


Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-01 21:45

Nou, ik zie het al. 2 paarden is alleen goed te doen als je ze ook weidegang kunt bieden. Helaas is dat op de stal waar ik sta niet mogelijk en heb ik een echt sportpaard waar ik ook veel tijd in steek.
Ik denk dus ook dat het in het begin met een 2 1/2 jarige wel te doen is tot ongeveer 2 jaar later, maar daarna moet je toch wel in allebei de paarden evenveel tijd steken, wil je nog serieus met de sport bezig kunnen zijn (en natuurlijk niet te vergeten de verzorging).
Ik rijd standaard toch wel 4 x in de week zeker een uur op Fitz, 1 x in de week wordt hij door mijn instructeur gereden en hij heeft meestal 2 dagen vrij.
Als ik hetzelfde schema bij nog een paard zou hanteren, kom ik toch wel uit op iedere dag in ieder geval 1 paard rijden.
Ik heb trouwens voor degenen die dat niet weten, een huishouden en een 32-urige werkweek (ben altijd op donderdag vrij).
Ik geloof toch dat ik in het belang van het paard zelf me tot 1 paard zal moeten beperken, dus als ik een jong paard zou willen, zou ik Fitz moeten verkopen .....
En dat komt voorlopig nog niet in mijn woordenboek voor!!!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers