Banjer vannacht voor het eerst buiten

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Banjer vannacht voor het eerst buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-04 21:26

Ik kom vandaag op stal aan, komt de boer naar me toe.... "Vera... je paard blijft vannacht buiten!" Ehm.. okay dan.... Haha!

Er is een nieuw paardje aangekomen... een 2-jarige, vers vanaf de begrazing... er zijn geen boxen vrij momenteel, dus het paardje is verplicht dag en nacht buiten te staan... Het is een merrie, dus ze staat bij Banjer in de kudde... nu was de boer wat paardjes "aan het regelen", zodat er een groepje buiten staat... ik had eigenlijk nog tot het weekend willen wachten met 's nachts buiten laten... toen ik dat zei was het antwoord "Dan gaat het weekend nu in... Haha!"

Ben wel een beetje opgelucht dat deze stap voor me is gezet... ik vind het zelf altijd maar eng en spannend, zo'n eerste nachtje weer buiten... gelukkig staat Banjer's hartsvriendinnetje (Sheilaila) ook buiten.... Lachen

Nu maar hopen dat ik vannacht een beetje kan slapen.... Clown

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 21:54

leuk is dat he,
banjes zal vast wel blij zijn,dat ze weer buiten staat,niks om je druk te maken !

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 22:04

Het gaat vast helemaal goedkomen allemaal
Banjer heeft er vast een stuk minder problemen mee dan jij Knipoog

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-04 22:06

toen ik Banjer weer terug in het land zette, kwam Sheilaila haar al tegemoet gerend, en ze liepen samen naar het 2e land... ik denk idd wel dat het goed komt... ik ben gewoon een ongelofelijke meut... Haha!

Setje

Berichten: 152
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Pijnacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 22:18

Hee muts, dat gaat helemaal goed komen. Juist lekker voor de beestjes!

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 22:50

hey vera wat leuk joh.
weer lekker dag en nacht de wei op.
komt helemaal goed joh.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 23:17

bij ons moesten de paarden ook ineens buiten want het stro was op.Ben dus ook dringend op zoek naar wat anders.Wel het hele jaar voor alles betalen en hup kunnen ze in een keer zo het land op zonder schuilstal of iets.Ik heb wel een warmbloed met zeer dun velletje.Ze is al eens ziek van de regen geweest dus staat ze nu iedere nacht met haar paars regendeken buiten.Voor het geval dat.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 23:21

haha je hebt wel een goede stalhouder zo te horen Haha! anders had ze van de zomder vast nog binnen gestaan Tong uitsteken

Lekker toch dat ze lekker buiten bllijft Haha!
Ze zal je heus dankbaar zijn

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 23:40

Jordy staat al meer dan een week dag en nacht buiten samen met zijn vriendje. Ze zijn de enigen hier die dag en nacht buiten blijven, de rest gaat het hele jaar door 's nachts op stal.
Maar ik, barbaar die ik ben Tong uitsteken, vind dat hij best buiten kan slapen, id hij veel gelukkiger mee Lachen

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 23:48

Wel lekker voor 't paard alleen jammer dat ze voor vannacht in het hele land VORST aan de grond opgeven Scheve mond
Ze zal er niet dood aangaan, maar persoonlijk had ik de weerberichten even wat beter in de gaten gehouden.
Het kan over dag wel bijna 20 graden zijn, als het helder is is het 's nachts zo onder de 5.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 00:01

Ik vind het buiten staan niet erg ,maar wel dat er geen stal buiten is.En het feit dat ze het jaar er voor ziek geweest is omdat ze in de regen heeft gestaan en haar vacht zo dun is dat hij waterdoorlaat bij langdurige regen.Een bui kan ze hebben maar een volledige nacht niet.En bovendien betaal ik voor stalling met weidegang,niet enkel voor weidegang.En als ik naar de prijzen rond mij kijk betaal ik genoeg.

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 00:19

Sjimmy schreef:
Wel lekker voor 't paard alleen jammer dat ze voor vannacht in het hele land VORST aan de grond opgeven Scheve mond
Ze zal er niet dood aangaan, maar persoonlijk had ik de weerberichten even wat beter in de gaten gehouden.
Het kan over dag wel bijna 20 graden zijn, als het helder is is het 's nachts zo onder de 5.


Hij leeft nog steeds iedere dag als ik weer aankom Haha! Het heeft hier van de week 's nachts ook gevroren aan de grond, maar hij staat prima.
En hij staat gewoon in zijn blote bips buiten. Het is dan wel een koudbloed, maar hij heeft wel de hele winter geschoren onder de dekens gestaan.
Een paard ervaart grote temperatuurverschillen heel anders dan een mens, paarden kunnen zich veel beter aanpassen.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-04 07:51

Sjimmy: daarom had ik tot het weekend willen wachten met 's nachts buiten zetten... Knipoog

Toen ik Banjer gister terug zette, kwam Sheilaila haar al te gemoet gegaloppeerd, en ze liepen samen naar het 2e land... ik denk haast wel dat ze het lekker heeft gehad vannacht... Ik ben iig niet gebeld dat ze in de sloot lag of dat ze de boel op stelten heeft gezet omdat ze naar binnen wou.... (en geloof me... als ze echt naar binnen wil doet ze dat wel... Haha!)

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 07:52

Viking staat al meer dan anderhalve maand buiten dag en nacht,heerlijk hoor,vooral voor hun Knipoog

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 08:39

Dennis staat(met z'n geschoren vachtje) al meer dan een maand zonder deken dag en nacht buiten. Tis geen watje Tong uitsteken.

Maar ik denk dat het toch wel weer lekker is om Banjer op het land te hebben Lachen.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 00:23

Tja, ik wil je niet ongerust maken, maar t werd koud vannacht.....

dekoezegtboe

Berichten: 3568
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 07:59

Sietske staat ook al bijna een maand dag en nacht buiten Lachen gelukkig heeft siets een speklaag Tong uitsteken maar ik vind het altijd weer geweldig als ze dag en nacht buiten staan... al moeten we siets dan meer laten werken omdat ze per grassprietje een kilo aankomt Verward

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-04 09:27

Banjer heeft nu 2 nachten buiten gestaan... als ik haar uit het land kom halen om haar even te laten eten en rijden/longeren/etc. kijkt ze zowaar nog zwaar beledigd ook.... ik denk dat het haar wel bevalt, dat lekker buiten... Haha!

Toevallig had ik deze week de VA al gebeld of ze 's nachts al buiten konden, en die zei dat het kon... (Banjer heeft ook een goede speklaag... Haha!)

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 10:53

Zie je wel, je hoefde je helemaal nergens druk over te maken Knipoog

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 11:02

een beetje kou kunnen ze best hebben hoor!
het zijn geen watjes Haha!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-04 11:39

klopt... ze zijn geen watjes, zeker Banjer niet... Haha!

En ik heb ergens gelezen dat paarden de temperatuur heel anders ervaren dan mensen... dus zoals gewoonlijk ben ik weer aan het meuten....

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 14:49

SmithsGirl schreef:
klopt... ze zijn geen watjes, zeker Banjer niet... Haha!

En ik heb ergens gelezen dat paarden de temperatuur heel anders ervaren dan mensen... dus zoals gewoonlijk ben ik weer aan het meuten....


ja idd,
en als ze het koud hebben, gaan ze wel lopen om zichzelf warm te houden meteen goed voor de conditie OK dan!