HELP !! zit met handen in het haar!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
priscilla

Berichten: 1639
Geregistreerd: 05-09-01
Woonplaats: zwolle

HELP !! zit met handen in het haar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-02 13:59

vorige week zaterdag ben ik met nikita achter over geklapt zie eerdere topic. nu ben ik zo onwijs angstig geworden dat ik even niet meer weet wat ik moet doen! nikita is een merrie die overal bang van is beetje hoofdschuw en als bewegingen te snel gaan staat ze overeind of achterin haar box. ikzelf vind dat ik niet degene ben die dat goed kan krijgen, heb altijd hengstjes en dergelijke zadelmak gemaakt maar zie nu angst nu ik een dochter van 4 heb, ze kan met de goede ruiter een heel goed paard worden. mijn instrukteur vind t zonde maar wat vinden jullie? wil wel eens een mening van anderen horen.

groetjes priscil

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 15:02

hoi
ik snap je probleem je moet ook aan je dochtertje denken!
mischien een idee waarom laat je nikita niet een tijdeje rijden
door iemand anders?
dan kunnen jullie allebei ff tot rust komen

anders pb me maar ff !!

groetjes iris

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 15:10

Jouw schrik vergroot wel de kans op ongelukken en je bent moeder, dus kun je het je eigenlijk niet permitteren. Misschien is het zonde, maar er zijn genoeg andere paarden. En anders zou je je paard ergens in training kunnen doen, bij een prof die het voor je op zou kunnen lossen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 15:20

Ik zou weer teruggaan naar de basis met je paard. Vergeet het rijden even, en probeer het zelfvertrouwen van je paard op te bouwen, en het vertrouwen van jouw in je paard weer te herstellen. Er zijn genoeg alternatieve geneeswijzes te bedenken, of cursussen natural horsemanship die je kunt volgen. Longeer veel, ga met je paard wandelen. Confronteer haar met verschillende situaties. Stap over een zeiltje, longeer met wapperende doeken aan het zadel en franjes aan het hoofdstel. Bekijk het voer. Bekijk de stal, staat ze op een plek waar veel mensen langsmoeten. Staat ze tegenover een deur (Feng Shui op stal toepassen). Aardstralen laten bekijken. Desnoods proberen met milde rustgevende middelen je paard wat te kalmeren.

Ik weet niet hoe lang je je paard al hebt, en hoe hoog je rijdt in de dressuur of dat je voornamelijk springt. Laat je paard nakijken op lichamelijke problemen. Niet alleen door een dierenarts, maar kijk ook even in het alternatieve circuit.

Pas als ik na al deze mogelijkheden te hebben geprobeerd het alsnog niet ziet zitten, zou ik inderdaad kiezen dat een ieder zijns weegs gaat.
Het ligt eraan hoeveel tijd, energie en geld je nog bereid bent in je paard te investeren...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 15:26

Ik weet in Drenthe wel iemand te zitten die jou zou kunnen helpen. Zij werkt op een eerlijke en deels NH manier met paarden.

priscilla

Berichten: 1639
Geregistreerd: 05-09-01
Woonplaats: zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-02 11:42

bedankt voor jullie reakties! ik heb een keuze gemaakt en er gaat nu eerst een poosje een prof op die haar weer vanaf het begin het allereerste begin gaat trainen. dus weer de basis opnieuw! ze heeeft vroeger waarschijnlijk geen kans gehad om door te groeien...ivm haar mond! ze had ontiegelijke haken toen ze kwam en de da zei dat daar nog nooit naar was gekeken. dus ik ga het eerst nog poosje zo aankijken in combinatie met nervo horse...dit is op natuurlijke basis. jullie horen hoe t verder gaat! thanks!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 11:44

Goed van je, ik wens je heel veel succes. EN als die prof klaar is met de training, moet je jezelf door hem/haar laten trainen met dat paard.

priscilla

Berichten: 1639
Geregistreerd: 05-09-01
Woonplaats: zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-02 13:31

gelukkig is dat allemaal ook zo besproken! want ondanksd dat ik altijd vanalles zadelmak maakte en nergens bang voor was begin ik dat nu toch te krijgen. word voorzichtiger! bedankt allemaal nogmaals!