Wedstrijd gereden! - Ongeluksavond!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Wedstrijd gereden! - Ongeluksavond!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-02 11:34

Priscilla (Skipperfan) en ik hadden gisteravond wedstrijd. Priscilla moest op Verona en ik op Winston. We reden in de F3, dat is een FNRS proef, is ongeveer gelijk aan een B proef, alleen dan nog makkelijker.
Het was wel een beetje een ongeluksavond hoor. Het begon al met de derde die moest rijden, een meisje uit mijn les op Nikita. Nikita die is soms heel erg braaf en soms dan is het echt een poedersuiker, dan schrikt ze overal van en gaat ze uit het niets keihard rennen en bokken, en als je dan teveel aan de teugels komt als ze ervan door gaat, dan staat ze ineens stil en gaat ze steigeren.
Gisteren had ze weer eens zo'n bui. In de losrijbak (in het afgezette deel van de grote bak) was ze heel braaf. In de bak ging ze bij de eerste hoek er al vandoor. Dat meisje kan wel heel goed rijden en ze bleef heel goed zitten. En ze stuurde Nikita dus op de volte en die steeds kleiner maken en eindelijk ging ze weer terug. Was ze weer op de hoefslag, ging ze er weer vandoor. Weer hetzelfde verhaal alleen nu duurde het wat langer voor ze weer terug in draf was. Toen ze weer terug was en weer op de hoefslag liep, ging ze er in de volgende hoek wéér vandoor. Toen ging ze nog harder rennen en dat meisje stuurde haar weer op de volte. Maar toen maakte Nikita ineens een hele rare sprong, ze wilde bokken maar ging daar eigenlijk te snel voor, ofzo. Dus toen viel dat meisje er af en toen trapte Nikita nog na, tegen haar heup. Ze had wel veel pijn, en toen is ze gestopt en is iedereen die op Nikita moest op een ander paard ingedeeld, want dit was niet normaal meer. Ze was later toch nog een keer gestart, op Tinus. Toen ging nummer 4 rijden, op Tinus. Tinus is een beetje heel erg sloom, en alles ging goed, tot het galopperen. Tinus heeft altijd van die truukjes. Zoals de volte niet willen rijden in galop (dat meisje dat van Nikita was afgevallen en deze (en nog wel meer kinderen) reden trouwens in de F4, dat is een soort B/L denk ik). Dus dat ging al niet zo geweldig en toen ging hij bij het galopperen ineens een stuk harder galopperen, uit zichzelf, en als hij dat doet, dan heeft hij weer eens een plannetje bedacht, zoals hard gaan galopperen en ineens stil gaan staan. Dat deed hij dus ook, en toen was ze eraf gevallen. Ze moest er zelf wel om lachen. Daarna was het allemaal wel goed gegaan en
dat meisje dat van Nikita was gevallen was ook nog bijna van Tinus afgevallen met het losrijden omdat hij iets raars deed had ik gehoord, maar dat weet ik niet.
Toen begon de F3. Ik moest als eerste in de F3, op Winston dus. Slome Winston, ze is wel heel braaf. Ik vond het niet echt goed gaan, ze was weer eens supersloom. Ik was ook een volte voor de helft vergeten door te zitten, krijg ik toch een 7!? Ze hadden het dus niet gezien, nouja maakt mij niks uit hoor Lachen. Een paar proeven daarna waren Winston, Tinus en Kenzo in de losrijbak. Priscilla en ik waren Verona aan het opzadelen, want Pris moest zo rijden. Winston kwam naar buiten toe, want die was aan de beurt om te gaan rijden. Komt ineens Tinus naar buiten gerend, zo uit de grote bak waar ze aan het losrijden waren! Stond tie ineens voor de stal van Verona. Dat meisje wat erop zat helemaal in een deuk. Toen was Priscilla aan de beurt. Het losrijden ging allemaal heel goed. In de proef ging het allemaal super en toen ging ze voor de tweede keer aangalopperen, in de F3 hoef je alleen in galop driekwart de rijbaan rond te gaan, en Verona is best wel snel. Verona galoppeerde zo heel rustig, ging heel goed. En toen ging ze bijna terug uit draf, dus Priscilla spoort haar aan, en toen ging Verona maar steeds harder, dus wij dachten nou die komt niet meer (op tijd) terug naar arbeidsdraf. Maar Verona.. Die kwam wel terug. Die stond ineens helemaal stil! Dus Priscilla was er ook afgevallen, vond ik wel zielig. Ze stond alleen gelijk op en pakte Verona en zat er zowat gelijk alweer op!
Verder was er niets meer gebeurd.

Er waren in de F3 7 deelnemers en Priscilla was 5e geworden (weet haar punten niet meer) en ik was 3e geworden, met 217 punten en 1 promotiepunt (de puntentelling van de FNRS-proeven is anders, ik weet ook niet precies hoe).
Winston had wel allemaal goeie plaatsen behaald. In de F4 reed ze 1 keer mee, werd ze 1e. In de F3 reed ze 3 keer mee, en werd ze 1e, 2e en 3e! Toevallig! *LOL*

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 12:47

Wauw knappe Winston. Wat een pechavond zeg! Lijkt me wel een heel apart beest die Nikita. enneh gefeliciteerd met je derde plaats. Vraag me af hoeveel 217 punten in een gewone poef is. Heeft zo`n FNRS proef heel veel onderdelen ofzo?

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-02 17:53

Ja, ze letten dan meer op de ruiter, wat die doet om het paard aan de gang te houden zeg maar. Want het was een onderlinge wedstrijd op manegepaarden, en die zijn natuurlijk niet zo geweldig, en dan is het niet eerlijk voor die kinderen als de een dan op een goed manegepaard (Winston) en de ander op een minder manegepaard (Nikita/Tinus) zit... Zo heeft iedereen meer kans, oid.

Edit: Er zijn 26 onderdelen, dus je kan 260 punten halen..

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

toch heb ik lekker gereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 17:58

Ik had deze topic niet gezien, anders had ik geen andere topic geplaatst, maar ondanks dat ik eraf ben gevallen heb ik toch lekker gereden hoor.
Ik had 213 punten gehaald Haha! + 1 promotiepunt!!!!
Ik helemaal blij (jij denk ik ook Spirit)

Je zei heel de tijd: ik wordt laatste, ik wordt laatste, nou je wordt wel mooi 3e!

Iris

Berichten: 2048
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 12:16

Gefeliciteerd! Mooi een promotiepunt gehaald Lachen

Maare er zijn 36 (of 34) onderdelen. Dus je kan 360 (340) punten halen. En bij 210 punten (gemiddeld een 6) heb je een promotie punt.

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

f3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 14:01

Ja, er waren 350 onderdelen, dat stond trouwens ook op dat briefje.
Dus je kon totaal 350 punten halen en idd bij 210 krijg je een promotiepunt en met 2 promotiepunten mag je geloof ik, ik weet het niet zeker, maar volgens mij mag je dan door naar de f4

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 14:18

hahaha 350 onderdelen????? *lol* je zal 35 bedoelen denk ik Haha!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-02 19:38

Ja, met 2 promotiepunten mag je over naar de volgende klasse Lachen

Echt gezelli een wedstrijd. Is heel leuk vind ik! Zondag heb ik weer een wedstrijd Party!! Maar das een uitwisselingswedstrijd met een andere manege in Schiedam, wij waren al een tijdje geleden naar hun toegeweest, nu komen zij naar ons toe. Leuk, leuk, leuk! *LOL*

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 19:43

ik heb vroeger op mijn oude manege ook fnrs gereden... ik ben in 2 jaar tot de F5 gekomen... geen idee hoe hoog dat is, maar het was altijd wel leuk.

gefeliciteerd!! *LOL* Haha!