eerste buitenrit van het jaar gemaakt

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

eerste buitenrit van het jaar gemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-04 22:22

En dat ging super Haha!
Mn vader kwam daarstraks met een mededeling af:"wij gaan straks het bos in" na ja, ok dan Clown . De eerste keer van het jaar, en de 2de keer voor Prima. Die is nog maar 1 keertje met ons meegeweest en heeft het toen wel goed gedaan. Dus vandaag paarden klaargemaakt en opgezadelt, even opgestapt in de bak en toen vertrokken. Ik met Evita eerst voorop, en dan moet ik langs het poortje gaan en onmiddelijk de hoek omslaan. Ik was de hoek om en Prima zag Evita niet meer, dus die ging toen wel even op plankgas door de bocht en maar goed dat mijn vader nog goede reflexen voor zijn leeftijd heeft en tijdig bukte Haha! . Toen de straat op, nog steeds Evita voorop. Die was in het begin heel kijkerig en knorrig, maarja ze hebben hier ook de straat volledig opgebroken (de weg is weg letterlijk Clown ) en het staat hier vol met zandhopen en wegenwerkenborden enzo. Toen we eenmaal een paar honderd meter verder in het bos zaten werd ik weer juist als de eerste keer voorbij gestoken door stoere Prima Cool . Die in het begin nog al aardig goed vooruitstapte met het nodige geknor. Toen we voorbij een leuke shet en fjord kwamen, ging ze wel even over in een mooie passage, dat kan ze dus ook al Clown . Verder was Evita al weer helemaal gekalmeerd en moest ik even bijdraven of ik liep een dertigtal meter achter. Verder is de bosrit vlekkeloos verlopen. Prima heeft het grootste deel op kop gereden, was wel wat kijkerig maar liep overal netjes langs. Ook een paar gestopt omdat ze een betonnen paal zag staan in het midden van de weg, maar mijn vader gaf een klein beetje been en ze liep er al langs. Voor de rest nog een stukje gedraafd, wat redelijk ging. Evita ging euhm...nogal goed vooruit Schijnheilig . En Prima werd er een beetje opgefokt van, dus we hebben telkens maar korte stukken gedraafd. Evita heeft ook enkele keren voorop gereden, en moest natuurlijk toen wij de derde keer langs dezelfde betonnen paal kwamen plots de derde keer opmerken dat er stond en even gaan klieren Clown . Maar goed Katleen kent Evita ondertussen wel en dat getrut was snel opgelost Haha! . Toen zijn we nog wel even een beetje heel erg natgeworden van een plaatselijke bui, maar we zijn heelhuids terug thuis geraakt. Ik ben trots op mijn 2 meiden. De een omdat ze voor de tweede keer in haar leven een bos ziet en overal netjes voorop langsgaat, op einde van de rit zelfs zonder zenuwenen, en de andere omdat ze zo rustig en braaf op haar gemakje vooruitgaat Lachen

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 12:35

Leuke rit gehad dus Haha!
Fijn dat het zo goed ging voor haar tweede keer

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 19:48

van dat voorop gaan van je jonge paardje kan ik alleen maar dromen bij de mijne Schijnheilig !

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-04 21:31

bij ons is het juist het probleem dat het jonge paardje maar al te graag voorop wilt gaan Haha! . Evita is maar 1 keer voorbijgestoken, toen ging ze ineens een stap sneller, maar ja dat was wel richting stal Schijnheilig

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 21:37

xKatleentjex schreef:
bij ons is het juist het probleem dat het jonge paardje maar al te graag voorop wilt gaan Haha! . Evita is maar 1 keer voorbijgestoken, toen ging ze ineens een stap sneller, maar ja dat was wel richting stal Schijnheilig


ok, zetten we de voorkant van prima op de achterkant van titus : perfekte match OK dan! Haha! !

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 21:42

Wat leuk dat het goed ging!
Ik vind het trouwens wel lachen, dat je met je vader kan paardrijden... Zie die van mij nog niet echt gaan... Hyper!

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-04 22:41

ingeo, deal OK dan! Haha! !
Mijn vader rijdt zelf ook paard, Prima is van hem, dat is voor mij ook wel handig om iemand in huis te hebben die ook veel van paarden afweet Haha!

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-04 16:59

Ik ben gisteren voor de tweede keer geweest.
En het ging met Prima nog beter dan de vorige keer. Ze kan nu ook netjes achter een paard blijven stappen, mede dankzij een opvoedkundige tik van Evita Haha!
Evita was weer hengstig, dus op straat moest ze zich even een hartverlamming verschieten van iets onozels, maar eens in het bos ging het weer heel goed. Alleen als ze hengstig is, is ze beter vooruit en liep ze dus voor het grootste deel voorop, hoewel Prima steeds probeerde om voorbij te gaan. Ook draven ging heel goed, alleen was Evita weer een blok dynamiet en moest ik aardig uitkijken met de gas maarja Schijnheilig
Totdat we weer ergens in een smal stuk achter elkaar stapte en ik voorop.Kreeg Prima toen niet het geweldige idee om lekker tegen die mooi gevormde kont van Evita te gaan schuren . Helaas was die het er niet mee eens, en toen kregen we even een "WIIII" gil en 2 dreigende achterbenen naar Prima Schijnheilig
Maar toen kon Prima opeens wél de nodige afstand nemen Haha! .

Joets

Berichten: 1630
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 18:32

Wat fijn dat het zo goed gaat..
Ja buitenrijden.. Heerlijk gewoon!