paard door het dolle heen door koeien!!!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jojohorse
Berichten: 227
Geregistreerd: 14-01-04
Woonplaats: omgeving groningen

paard door het dolle heen door koeien!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-04 15:21

hallo allemaal
vandaag deed mijn paard een poging tot het springen over onze poort(de afsluiting van de wei)

het begon zo...................

toen ik Sam naar buiten deed, was hij al behoorlijk druk Clown nou ja dat is bij veel paarden zow.dus ik trok me er niet zo veel van aan,maar de koeien naast ons weiland stonden ook weer buiten voor het eerst. en Sam vond ze allemaal erg bijzonder.en werd er nog drukker van!! ik heb ff 5 min.gekeken of hij nog gekker ging doen ja of nee, hij werd gelukkig wat rustiger en ik ben ff alvast begonnen met het uitmesten van zijn stal.ik ging naar buiten om de kruiwagen te legen....en ik zag sam helemaal gek doen en heen en weer rennen en toen sprong(drukte zich door)de poort.de hele poort was naar de knoppe en de stroomdraden waren ook helemaal geknapt.hij liep toen zo over ons terrijn heen en kon als hij wilde,zo de straat op rennen maar deed dat gelukkig niet.en liep toen naar een on afgezette stuk weiland en ging daar verder met racen.ik kon hem gelukkig nog vast pakken en mee nemen naar zijn stal en daar kalmeren. Ach gut en controleren of hij zich zelf had vewond.gelukkig was dat niet het geval!! en meneer ging weer dood leuk verder met het eten van zijn hooi Schijnheilig .ik heb hem na een half uur nog ff gelongeerd om te kijken of hij met het bewegen pijn had.en daar had hij ook geen last van.
OK dan! ik ben erg blij dat hij niks heeft!!!

ik schrok echt van het idee dat hij de weg zo op kon rennen!!en het is nog al een drukke weg. en of hij zichzelf had verwond tijdens het doorboren(springen)van de poort!!
maar ik ben blij dat alles goed af was gelopen

groetjes jojohorse

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 15:28

zo dat is even schrikken zeg. Mijn paard schrikt ook altijd van koeien op de een of andere manier moet hij er niets van hebben. Gelukkig is het goed afgelopen met alleen materiele schade, Je moet er idd niet aan denken....

Renaatje1981

Berichten: 205
Geregistreerd: 12-04-04
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 20:03

Pfffffffff... gelukkig dat dat maar goed afgelopen is met je paard zeg... Wat ook leuk is: een stel op hol geslagen SCHAPEN als je ff rustig een blokkie om denkt te kunnen maken met je paardje... dus niet he, de hele kudde schapen kwam al mekkerend aan rennen en het paard waar ik op zat, stond al in de startblokken om weg te schieten... echt bizar gewoon...

jojohorse
Berichten: 227
Geregistreerd: 14-01-04
Woonplaats: omgeving groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-04 20:17

tjah echt vervelend is het .maar gelukkig is mijn paard gewent aan schapen en geiten(die staan bij hem in de wei) maar koeien zijn dus erg inerressant voor sam,en heeft ze schijnbaar nog nooit gezien zo dichtbij.maar het is denk ik ook een kwestie van er aan wennen.
kijken hoe hij er morgen op gaat reageren

groetjes jojohorse

Renaatje1981

Berichten: 205
Geregistreerd: 12-04-04
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 20:29

Hummmm.... en wel al van iets verder af (dan bedoel ik een aantal meter ofzo) gezien?? Tis alleen een probleem nu hij er letterlijk met z'n neus bovenop staat, bedoel ik?? Als koeien beginnen te loeien dan krijgen sommige paarden van onze manege het ook wel spaansbenauwd trouwens... Lama's zijn ook van die gezellige beesten die een paard de stuipen op het lijf kunnen jagen (vraag me alleen niet waarom)... en ik wil ook nooooooooooit meer te paard een pauw tegenkomen. Met koeien heb ik gek genoeg nog nooit een probleem gehad. I.i.g. succes morgen!!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 20:31

wat dacht je van shetjes.......... die kunnen ook levensgevaarlijk zijn in paardenogen Haha! Haha!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 20:39

gijsenkim schreef:
wat dacht je van shetjes.......... die kunnen ook levensgevaarlijk zijn in paardenogen Haha! Haha!


Ja idd Haha! Mijn paard is bang voor kleine pony's en veulens rent er voor weg en wil er niet langs.

jojohorse
Berichten: 227
Geregistreerd: 14-01-04
Woonplaats: omgeving groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-04 20:43

hahaha dat had ik ook een keer mee gemaakt met sam.want ik liep met hem langs de weg en er stond ook zoon schetlander.en die stond me daar toch een potje te hinniken!!!! phoe en meneer ook nog eens er op reageeren en helemaal showent stappen.maar ging gelukkig niet er van door. maar koeien is echt het top punt van "raar''

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18043
Geregistreerd: 21-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 21:02

Tja... Koe Koe Koe
Achter de bak hiero staan pinken en die zijn ook machtig interessant hoor! Je zou toch denken dat een Tinker wel gewend is aan vlekken,maar nee...ook andermans vlekken zijn reuze intrigerend!
En naast het weiland staan Shetjes, waarvan één een hengstje met grootheidswaanzin Nagelbijten / Gniffelen Dat loopt daar dan te hinniken..euuh...piepen in de wei en parmantig heen en weer te rennen op die veel te korte pootjes hihihihi Knipoog En als je maar hengstig genoeg bent dan zijn alle mannen natuurlijk wel lekker Vingers aflikken Immers, wie het kleine niet eert is het grote niet weert!! Hahaha


xxx
Tante Miesje

Renaatje1981

Berichten: 205
Geregistreerd: 12-04-04
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 21:19

Citaat:
wat dacht je van shetjes.......... die kunnen ook levensgevaarlijk zijn in paardenogen


Owwwwwww ja... Nou ik heb er nog nooit probs mee gehad, andere mensen van de manege wel.
Waren 2 meiden met hun eigen paard (allebei merries) wezen buitenrijden. Kwamen ze langs een overenthousiaste Shetlanderhengst. Deze brak uit op de één of andere manier en begon als een idioot achter die merries aan te hollen, compleet gek was 't dier. Ze zijn maar afgestapt en hebben het dier weer netjes terug gebracht en in z'n weitje gezet. 't Zal je maar gebeuren zeg... Rolleyes

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 22:37

Ik hoop voor je dat het geen westernpaard is want dat koeien drijven kun je wel vergeten denk ik.
Knipoog Haha!

Gelukkig had ie niks.... Nu nog een nieuw hekje timmeren Haha!

jojohorse
Berichten: 227
Geregistreerd: 14-01-04
Woonplaats: omgeving groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-04 10:42

nee het is cker geen western paard.het is een kwpn'r .maar ik heb net ff met hem naar buiten geweest(aan de hand ff rond laten lopen) en meneer vond de koeien erg interressant!!! maar ik ga hem eerst ff longeren voor dat ik hem in de wei zet .en daarna nog aan de hand rond de wei langs.hopen dat hij dan niet uit gaat breken!!

groetjes jojohorse

jojohorse
Berichten: 227
Geregistreerd: 14-01-04
Woonplaats: omgeving groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-04 10:43

oohja het hekje is helemaal weer gerepareerd.maar er moet wel een nieuwe gemaakt/gekocht worden
want van de huidige is bijna niets van over

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 10:58

Ben ik blij dat mijn paard juist een koeien manie heeft
Zodra hij koeien ziet word hij helemaal blij, gaat hij lopen showen, zodra ze naar hem gaan loeien is het feest, gaat ie terug hinneken

jojohorse
Berichten: 227
Geregistreerd: 14-01-04
Woonplaats: omgeving groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-04 11:09

hahaha dat van dat showen doet sam ook.en de hele tijd staat hij naar die koeien (van uit zijn stal)te kijken en als je hem roept kijkt hij 1 sec.en dan zijn de koeien weer in beeld!! en dan staat hij helemaal gespannen te kijken. maar hinniken doet hij nog niet zo(gelukkig)

Ididit
Berichten: 1463
Geregistreerd: 09-01-04
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 12:02

tja koeien die zijn nou eenmaal eng.... grote vlekken en ze zeggen niet voor niets boe! ze doen het gewoon expres Boos!

christiane

Berichten: 524
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 12:37

dat zou mijn paard nou nooit doen Schijnheilig
ik ging vanmorgen met haar buiten stappen samen met ebbeltje....
en op een weiland waar wij langs moesten stonden ook voor het eerst koeien.. nou dat is natuurlijk wel eng he

jojohorse
Berichten: 227
Geregistreerd: 14-01-04
Woonplaats: omgeving groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-04 13:01

hahaha dat is het ckers!!

maar ik heb sam nou buiten staan.en alles loopt tot nu toe goed!! en hopen dat het ff zow blijft

groetjes jojohorse

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 17:29

Alweer die koeien! (Ik herhaal: It`s a COWspiracy......)