drukplekken gaan weer weg! :D

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tetris
Berichten: 5515
Geregistreerd: 04-03-03

drukplekken gaan weer weg! :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-04 21:26

Kalief had een tijdje geleden drukplekken door zijn zadel (duh..Tong uitsteken)
Altijd heb ik gedacht dat ze dan voor altijd zouden blijven zitten..
Maar nee hoor! Haha! ze gaan weg!
Dat heb ik echt nooit geweten!

Wisten jullie dat al? Bloos of ben ik zo dom om dat gewoon niet te weten?

Dnies90
Berichten: 3411
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: De Meern.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 21:54

[quote="kaliefje"]Kalief had een tijdje geleden drukplekken door zijn zadel (duh..Tong uitsteken)
Altijd heb ik gedacht dat ze dan voor altijd zouden blijven zitten..
Maar nee hoor! Haha! ze gaan weg!
Dat heb ik echt nooit geweten!

nou mijn lievelingspony van mij manege had er ook heel erg last van omdat hij veel moest lopen en niet iedereen zo slim was op een gelpad er onder te doen Slim ging ik maar neit weg.
toen was ik er twee weken geleden en toen zag ik dat ie nu een beetje weg is en dat ie al een beetje weg trekt gellukig er zit allen nog een beetje korstjes en een paar witten vlekken waar die zat

Tetris
Berichten: 5515
Geregistreerd: 04-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-04 22:09

Gelukkig maar! *LOL*

Grappig want tegen mij is altijd verteld dat het voor altijd blijft zitten Verward

Liesje89

Berichten: 9925
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 22:12

Ik had bij mij shetje 2 jaar geleden ook drukplekken, is weggegaan.
En een tijdje geleden bij Replay ook, die zijn ook weer weg.
Dan was 't gewoon niet zo'n ernstige drukking!

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 22:37

Drukplekken gaan weer weg als je er niet meteen op door blijft rijden... Je kunt het vergelijken met een blaar... Paarden kunnen er wel witte plekken aan overhouden. Als jou paard drukplekken krijgt van het zadel dan zou ik maar eens snel op zoek gaan naar een ander, beter passend zadel!

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 10:35

Daisy had het ook een tijdje terug. Ik heb haar rug toen bijna twee weken rust gegeven, en de zadelmaker laten komen om het zadel op te laten vullen. Nu is het weer ok.

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 10:55

Ik weet niet waar hij druk plekken had, maar als het bij de schoft is dan ben ik bang dat er wat anders aan de hand is.

De schoft bestaat hij bot met daaromheen spieren. Deze spieren passen zich aan. Dus als de schoft fijn geknepen word door het zadel gaan de spieren wijken. Vast zitten pijn enz zijn dan de problemen waar je tegen aan loopt.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 11:12

ik denk dat ze bedoelt dat de witte plekken die veroorzaakt zijn door drukkingen wegtrekken.

Ik heb dat inderdaad ook wel eens gezien, maar over het algemeen blijft het levenslang zitten.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 11:33

Ligt eraan hoe erg ze zijn, bij donker(dere) paarden komen er witte haren terug als het hele erge drukplekken waren. Bij lichte paarden komen er grijze haren terug. Maar bij drukplekken die niet zo erg zijn komen gewoon de haren terug in eigen kleur.

Liesje89

Berichten: 9925
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 12:36

Mijn Replay is een bruine (beetje rood-bruin) en de shet is tegen koffievos aan. Het waren ovaalachtige plekken met witte haren. Het ging vanzelf weer weg.
Ik heb voor de shet een ander zadel gekocht, en het zadel van Replay laten opvullen. Ik heb hierna nooit meer die plekken gehad!

Tetris
Berichten: 5515
Geregistreerd: 04-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-04 15:35

Gulpje schreef:
Daisy had het ook een tijdje terug. Ik heb haar rug toen bijna twee weken rust gegeven, en de zadelmaker laten komen om het zadel op te laten vullen. Nu is het weer ok.

Ja dat gaan wij binnenkort ook doen!
maar kijk mijn andere topic, Kalief heeft nu dus weer wat, en kan niet rijden dus hebben we nog even om hem bij te vullen!

Tetris
Berichten: 5515
Geregistreerd: 04-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-04 15:36

Sjuimpje schreef:
ik denk dat ze bedoelt dat de witte plekken die veroorzaakt zijn door drukkingen wegtrekken.

Ik heb dat inderdaad ook wel eens gezien, maar over het algemeen blijft het levenslang zitten.


Ja dat bedoel ik!
Ik dacht dus ook dat het levenslang bleef zitten! Maar dat was dus niet zo! Haha! Ze zijn nu al bijna weg!