In de krant; The Amazing Rydar

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

In de krant; The Amazing Rydar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-04 03:13

gevonden in de Gelderlander

The Amazing Rydar heeft 't warm in Est

Door RUTGER VAN DER ZALM
Evenementen, samenkomsten, ontmoetingen. Ieder weekend is er wel wat te doen in Rivierenland.

Klein bericht in de agenda: zaterdag 1 mei, 14.00 uur paardenshow in Est. Even na tweeën is het zo ver op het speelveld achter de oranjefeesttent in Est.

Het fjordenpaard Rydar en de shetlanderpony Mexx, treden aan in een met touwtjes afgezet gedeelte.

D* (22) uit Zeeland geeft een kleine circusact ten beste. Ze treedt er aan met haar Showteam The Amazing Rydar. Een uitgebreide introductie zit er voor het publiek helaas niet in.

Est kijkt ietwat gelaten toe. Erg spannend is de show dan ook niet voor hen die er geen weet van hebben hoe lastig het is, een paard kunsten aan te leren in de traditie van de Spaanse hoge school.

Ineens is het programma afgelopen. Dat blijkt een pauze te zijn.

Desiree Francke (14) is de helpster van D*. Ze kleedt zich in een prachtige jurk. Raydar laat met en zonder haar op de rug toch nog zien wat 'ie kan. Mooi.

D* is niet zo tevreden: Rydar had 't warm en dan heeft 'ie geen zin. De kleine Mexx moet sowieso nog veel leren.


Toch leuk, niet?
Laatst bijgewerkt door Nadia op 16-05-19 16:24, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Op verzoek naam verwijderd

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 08:48

Vinnet nou niet echt een positief stukje eerlijk gezegd....
Maar wel leuk om ze in de krant tegen te komen..

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 09:20

Ik vind het een beetje vaag stukje, niet echt positief idd. Ik denk dat het voornamelijk door ontwetendheid van de schrijver komt.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 10:15

typisch stukje van een niet-paardenkenner/liefhebber, hij had het ook wat enthousiaster kunnen brengen vind ik!
maar toch leuk als je jezelf in de krant tegenkomt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 12:09

Waarom zou je als journalist iets enthousiaster moeten brengen als het publiek blijkbaar ook niet zo enthousiast was? Dan zou een verslag of recensie nooit een kritische of zelfs minder positieve ondertoon kunnen hebben?
Als ik naar een voorstelling zou gaan wat "the amazing rydar" heet, zou ik ook een behoorlijk hooggespannen verwachting hebben. En dan moet er wel wat moois/leuks/spectaculairs gebeuren om dat waar te maken.
Nou weet ik niet hoe de huidige conditie van de paarden is, maar de laatste foto's die ik zag waren van een baggervette fjord met hangende manen (vind ik zowiezo vaak al lomp en onverzorgd staan) dus dat zou m'n eerste gnuivende grijnsje al worden, als zoiets de ring binnen kwam...

Nou heb ik de ' show' nooit gezien hoor, dus misschien is het dier nu in topconditie en oppietoppie getoiletteerd ofzo, maar ik kan me goed voorstellen dat men hooggespannen verwachtingen had en dat deze misschien niet uitkwamen. Tja, en dan krijg je een minder positief stuk dan je misschien zou willen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 20:28

ik wil graag zelf even reageren, Sonja wat jij zecht van een baggervette onverzorgde fjord slaat natuurlijk nergens op. Rydar was keurig opgeschoren en zijn manen netjes uitgekamt hij zag er tiptop uit. Hij is ook zeker niet te dik.... Dat hij uit conditie is klopt , ik heb door mijn zwangerschap niet veel met hem kunnen doen.

Wat betreft de shows het was inderdaad erg warm , maar rydar deed netjes zijn best. Ik heb die dag ook niets als positieve reacties gehad. Net als de organistaie trouwens. Hun waren ook erg positief en hoorden enkel leuke berichten.

Ik heb 2 shows gegeven.. Men wilde een show van een half uur maar dat gaat vervelen daarom de pauze tussendoor.. Het iedee dat rydar niet zou willen is "de grap" van de circus show ... maar helaas niet door iedereen beregrepen.. een uitgebrijde introductie werd niet door de organistatie gegeven en ik kreeg daar geen tijd voor aangezien de muziek al was begonnen.,..

Voor zover ik gehoord heb was iedereen erg entousiats.. dat dei journalist geen verstand van paarden heeft is wel duidelijk in het stukje.. maar vind het niet eens zo erg negatief.. beetje kortaf mischien..

Heike zat er trouwens een foto bij???

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 20:34

kijk nou toch is! de eerste die me niet kent en me naam direct goed schrijft(en ik heb niet eens gezegt dat het met cke is) Haha! normaal is het dus franken dat iedereen schrijft, die schrijver heeft wél verstand van achternamen Tong uitsteken
vind het wel een grappig stukje, wel wat kortaf, omdat er staat dat hij geen zin had, dat was alleen met het liggen met mij erop...

p.s. niet alle reacties waren belabbert, kijk maar in het gastenboek(dat is dat meisje wat even op ry mocht zitten, helemaal happy, ze had nog nooit op zo'n groot paard gezeten Haha!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 09:34

Debo, als je eerst even goed zou lezen voordat je je lange tenen liet bezeren, zag je dat ik er ook bijgezet had dat het natuurlijk best kon zijn dat het dier inmiddels weer in topconditie was en oppietoppie getoiletteerd was.....

fokfanaat

Berichten: 20212
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 09:44

Debo schreef:
dat dei journalist geen verstand van paarden heeft is wel duidelijk in het stukje


Misschien moet je toch proberen de show ook interressant te maken voor leken!