tranen en brok in mijn keel...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aurora

Berichten: 523
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: amsterdam

tranen en brok in mijn keel...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-02 14:48

Bles en ik hebben 2 jaar op een stal gestaan en daar stond hij tussen zijn 2 maatjes. 3 boxen naast elkaar. Alle 3 kwamen ze min of meer gelijktijdig aan op stal en waren precies even oud...4.
3 kleuters op een rij, 3 verschillende kleuren en alle 3 om op te vreten.
Nu zijn bles zijn maatjes naar de paardenhemel.
Klassiek verhaal, artrose, spat, hoefkatrol.
Ze hebben hun 7e levensjaar net niet gered.
Ik kreeg het bericht vanmorgen te horen, en dat was even tranen laten lopen, want 2 jaar lang waren het ook een beetje mijn paardjes.
We staan inmiddels al bijna half jaar op andere stal, maar toch...
ik hoop heel erg dat ze samen aan het spelen zijn in de paardenhemel. (ben een sentimentele sok maar zo ben ik nu eenmaal Verdrietig .
Dag Noer, dag Nikki.
Huilen Huilen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 14:50

Tjezes, dat is jong zeg! Artrose valt niet te verhelpen maar bij hoefkatrol zijn er vaak nog veel mogelijkheden.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 15:01

gatsiedarrie sil EEEk Huilen
sterkte der mee.

Aurora

Berichten: 523
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: amsterdam

tja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-02 15:08

de ene was al 1 jaar in de lappenmand, en de ander had echt pijn. Dus ik begrijp het wel...want juist jonge paarden hebben recht op ieg een paar jaar pijnloos leven. Hoewel het voor oudere paarden net zo erg is.
maar jonge paarden willen rennen etc..afijn....
je hoort het toch best vaak, dat rondom 7e jaar van die nare dingen naar boven komen, en dan toch rondom gefotografeerd zijn op 4e. Daarom roep ik altijd, het is geen garantie. Foto's zijn niet zaligmakend.
Heb ook dat artikel in de bit gelezen, en die website...www.hoefkatrol.nl...bizonder interressant, en er is zeker wat voor te zeggen.
Het ene meisje is helemaal gestopt met paardrijden, en ik hoop heel erg dat de andere een mooi nieuw lief paardje heeft kunnen kopen.

party-girl

Berichten: 1161
Geregistreerd: 03-11-01
Woonplaats: Ter-Idzard (vlakbij wolvega)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 15:18

das inderdaad ff schrikken heel veel sterkte!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 11:27

En daarom laat ik een paard niet rontg. keuren als ik er een koop. Je moet zoveel geld betalen voor zo'n keuring en het biedt maar zo weinig zekerheid. Als zo'n keuring met dat beetje garantie dat het biedt nu eens niet zo duur was in verhouding, zou ik het nog overwegen.

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 11:30

Bij artrose zijn de klachten heel goed te onderdrukken middels primeval, kost een paar centen maar dan heb je ook wat. Blijft banketstaaf als zulke jonge paarden moeten inslapen...

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 11:36

He, gadverderrie zeg...ik kan me voorstellen dat je er even vol van schiet hoor, wat een rot nieuws! Heel sneu voor de paardjes en voor de eigenaars. Verdrietig En wees maar even lekker een sentimentele sok hoor, mag best. Ik kan ook helemaal niet goed tegen dit soort dingen, zit ook zowat mee te huilen. Verdrietig Ik hoop dat de eigenaars van die 2 paardjes gauw weer iets vinden dat ze helpt bij het verwerken van hun verdriet en verlies, bah. Huilen

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 11:47

Ja hoor, sentimenteel zijn mag best zoals Vikki al zei.
Kan het me heel goed voorstellen, je gaat zo vaak met ze om, weet alles over ze, en dan ineens.... tja best erg.
Ik zal voor jullie duimen dat Bles gauw nieuwe vriendjes naast zich heeft, die hem én jou een beetje kunnen troosten.
Gelukkig hebben die paarden nu geen pijn meer, wie weet worden zij opnieuw als veulen geboren in een heerlijk gezond lichaampje deze lente... Met een moeder die lekker warm is in de stal en heeeeeeeerlijk drinken heeft... Lovers
Ja ik geloof vast dat ze, waar ze ook zullen zijn nu, heel gelukkig zullen worden!
Heel veel sterkte voor jou en Bles!