ellen weg en dan ga ik dat wel even doen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chantal13
Berichten: 300
Geregistreerd: 19-02-04
Woonplaats: drachten

ellen weg en dan ga ik dat wel even doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-04 08:06

hey allemaal, vandaag les gereden met mn v haflinger voor de 2 keer weer omdat ze een veulen heeft.
de vorige keer ging het erg goed maar de galop niet op de rechter hand steeds in de verkeerde galop of overkruist maar het was weer voor de eerste keer en ze was erg stijf. tussendoor nog even wat gereden maar niet speciale dingen. de baas van binke (ver pony) wou graag dat ik de IBOp proef met haar ga rijden, ellen (instructise) wou dus weer even bezig met aan de teugel rijden.
zo als gewoonlijk voelt het net of je 10000 kilo in je handen hebt en mij lukte het na een kwartiertje niet meer, ellen erop en uiteindelijk liep ze wel bij haar aan de teugel maar als ze haar hand ontspannde was het koppie gelijk weer omhoog. de les was afgelopen maar we waren wat later begonnnen dus ik reed nog even door, ellen loopt naar haar auto en ik dacht ik probeer het gewoon nog eens en ja hoor ze liep aan de teugel kon me hand gewoon ontspannen en bleef mooi door lopen OK dan! Lovers !
wat lief he hihi Pling beetje een lang verhaal sorry Bloos

groetjes chantal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 09:15

Als het paard meteen met z'n hoofd omhoog gaat als je je hand ontspant, dan loopt het paard niet aan de teugel, maar zit de ruiter m'n in elkaar te trekken.... Geen complimentje voor je instructrice dus, en staar jezelf aub ook niet blind op dat "het" jou daarna wel lukt, kan pure opluchting van het paard zijn dat het getrek in z'n bek afgelopen was.....

desiree13

Berichten: 237
Geregistreerd: 25-02-04
Woonplaats: drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 19:10

ellen is een heele goede instructrice die heel goed met paarden om kan gaan en zo en jij hebt binke nog nooit gezien ieder paard is anders!!
ik denk dat als het chantal wel lukt je niet zo moet zeuren want jehebt haar nog nooit gezien.
en ellen trekt haar echt niet inelkaar hoor Boos! Boos! Boos! !@!!!
ik vind het heel flauw dat je zo doet.
als iemand er een leuk verhaal op zet moet je niet zo gaan zeiken sorry hoor. als ik mn handen ontspan op mn ver fries komt ze soms ook wel weer gelijk omhoog. Boos!

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 19:15

desiree13 schreef:
als ik mn handen ontspan op mn ver fries komt ze soms ook wel weer gelijk omhoog. Boos!


En dus is jouw verzorg Fries op dat moment ook niet 'aan de teugel'. Niet vervelend bedoeld, maar een paard aan teugel is een ontspannen paard en zoals de topicstarter haar paard omschreef klonk ie niet echt ontspannen... Wel in de krul getrokken...

desiree13

Berichten: 237
Geregistreerd: 25-02-04
Woonplaats: drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 19:20

ach ja Scheve mond

desiree13

Berichten: 237
Geregistreerd: 25-02-04
Woonplaats: drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 19:22

mijn verzorgfries loopt dan wel ontspannen maar dat neusje komt soms weer ineens omhoog

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 19:24

dus loopt ze niet echt ontspannen Schijnheilig

desiree13

Berichten: 237
Geregistreerd: 25-02-04
Woonplaats: drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 19:25

jawel maar als ze merkt dat haar neus omhoog kan dan floeptie weer omhoog Vingers aflikken

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 19:42

Als je zo praat leer je nooit iets! Je kan beter maar aannemen wat andere mensen zeggen, in ieder geval er over nadenken, en niet meteen in de aanval schieten!
De bokkers komen hier niet om andere mensen te pesten hoor!

desiree13

Berichten: 237
Geregistreerd: 25-02-04
Woonplaats: drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 19:44

weet ik ook wel hoor maar ik weet denk ik zelf het beste of mijn ver fries ontspannen loopt of niet

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 19:57

Een paard in de onspanning en aan de teugel rijden heeft niks te maken met de teugels tuurlijk moet je wel contackt houden maar cker niet gaan trekken daar verkloot je je hele paard mee dan heeft hij zo een betonne mond of je leert hem aan het bit vast houden een paard aan de teugel rijden doe je zelf ook van uit jou eigen ontspanning, dus met je zit en als jij denkt dat je je paard in de ontspanning heb en als die dan weer met zijn neus de lucht in gaat is dat dus geen ontspanning dat noem ik het vastzetten van je paard.. kijk maar is als je je paard longeerd en hij gaat met zijn neus naar de grond dat is volledige ontpanning en zo moeten die spieren ook werken als je erop zit en als je je paard aan de teugel rijd en als die ietsjes te laag gaat dan drijf je hem weer iets bij en dan richt hij zichzelf wel op in die ontspanning

chantal13
Berichten: 300
Geregistreerd: 19-02-04
Woonplaats: drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 20:10

hallo, ik denk dat ellen zelf het heel goed weet hoe ze het paard moet rijden ze heeft er tenslotte een diploma ervoor!

ellepel

Berichten: 47337
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 20:33

hey
een diploma wil niks zeggen over het gevoel wat een goede instructrice aan jou kan vertellen over hoe je een paard aan de teugel rijd.

ik heb altijd geleerd dat je juist moet ontspanne anders wordt je paard hard in de mond, je moet de teugel zien als een vogeltje
knijp je te hard gaat ie dood en knijp je te zacht vliegt ie weg.

dus: als jij te veel ontspant is je contact met je paard weg..
heel moeilijk om de juiste spanning te voelen.
snap je m?

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 22:23

Als je toch niets wilt aannemen van de andere bokkers plaats dan ook niet z'n bericht.

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 22:26

Als een paard omhoog komt als jij je handen onspant, issie niet helemaal (constant) ontspannen. Maar idd wat Ellepel al zegt, als jij je handen helemaal losgooit, is het vrij logisch dat ie omhoogkomt.

desiree13

Berichten: 237
Geregistreerd: 25-02-04
Woonplaats: drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 08:22

ik vind dat jullie dat niet kunnen zeggen want elk paard loopt anders en ik denk dat een fries die in december 2003 beleerd is en we zijn nu ook bezig aan de teugel te rijden als die dat niet snapt meteen weer omhoog komt maar toch ontspannen loopt wat ik net al zei elk paard loopt verschillend en ik denk dat chantal en ik het best weten hoe binke en sjoukje lopen ontspannen of niet. Bloos! dus net zo zeuren over een leuk verhaaltje. Clown

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 08:39

desiree13 schreef:
Bloos! dus net zo zeuren over een leuk verhaaltje. Clown

als je dat niet wilt moet je geen berichten plaatsen

desiree13

Berichten: 237
Geregistreerd: 25-02-04
Woonplaats: drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 08:41

ik heb dat bericht niet geplaatst dat heeft chantal gedaan

chantal13
Berichten: 300
Geregistreerd: 19-02-04
Woonplaats: drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-04 09:45

ik geloof jullie best en dit hoeft ook geen ruzie forum te worden!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 10:47

Dames, even rustig hier >;) !!

desiree13

Berichten: 237
Geregistreerd: 25-02-04
Woonplaats: drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 10:57

geen ruzie nee
Bloos

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 12:14

Als je niet open staat voor andere meningen, maar er meteen tegenin gaat moet je geen topic openen.
Als jij er anders over denkt kun je dat ook gewoon zeggen en dat dan ook onderbouwen.
Ik vind het eerlijk gezegt ook klinken alsof hij niet onstpant, maar leg dan eens uit hoe je het doet, of plaats een foto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 12:43

desiree13 schreef:
ellen is een heele goede instructrice die heel goed met paarden om kan gaan en zo

** Misschien kan ze er best goed mee omgaan, maar van jouw paard op een nette manier naar ontspanning toe rijden heeft ze blijkbaar geen kaas gegeten.

en jij hebt binke nog nooit gezien ieder paard is anders!!

** Tuurlijk heeft elk paard z'n eigen unieke kenmerken, maar er is werkelijk niet 1 paard te vinden dat op de genoemde manier "aan de teugel" loopt; we hebben het dan toch echt over "in elkaar getrokken" want van een ontspannen balans is dan geen sprake.

ik denk dat als het chantal wel lukt je niet zo moet zeuren want jehebt haar nog nooit gezien.

** Ik zeur niet, ik heb slechts het beste voor met je paard en dus indirect ook met jou. Doe je niets met mijn opmerking, dan is dat jouw keuze en die respecteer ik. Verwacht echter niet dat ik een positief Ooooooh en Aaaaah laat horen op een dergelijk bericht want rijtechnisch gezien klopt er zo te horen echt geen hout van.

en ellen trekt haar echt niet inelkaar hoor Boos! Boos! Boos! !@!!!

** Jawel hoor, anders zou het paard de hand volgen, en niet z'n hoofd in de lucht steken....

ik vind het heel flauw dat je zo doet.

** Weet je wat pas flauw is? Dat je moet betalen om je paard in elkaar te laten trekken.... Denk daar later als je eenmaal beter weet nog maar eens aan terug....

als iemand er een leuk verhaal op zet moet je niet zo gaan zeiken sorry hoor. als ik mn handen ontspan op mn ver fries komt ze soms ook wel weer gelijk omhoog. :

** Dit is geen leuk verhaal, dit is een omschrijving van hoe een paard in elkaar getrokken wordt. En je ver fries (verzorgpaard Verward ) ondergaat waarschijnlijk hetzelfde. Als een paard omhoog komt als je je hand ontspant, zijn er 2 problemen:
1. De hand hoort al ontspannen te zijn
2. De hand hoort gevolgd te worden door het paard. Anders is het dier wat je noemt "tegen" de hand.

(


Sorry als mijn reactie je niet bevalt. Beste manier om dit te voorkomen is om dergelijke berichten niet te plaatsen. Als ik deze reactie niet plaats op een dergelijk bericht, is er zeker wel een ander die dit op zich zal nemen.


Ik wens je succes en wijsheid met je paardje toe.

marahana
Berichten: 85
Geregistreerd: 22-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 13:00

Over welke ellen gaat dit ?? want ik heb ook van een ellen uit drachten les gehad (drackoruters). sorry ben beetje nieuwsgierig Tong uitsteken

Ik_ben_luxe
Berichten: 9
Geregistreerd: 23-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 13:10

Jep ik ook :p Gamiera (L) (paard van haar) maarem.. ze woont niet in drachten maar op de folgster loane ofzo geloof ik Knipoog (als het die is)